De BMW bij binnenkomst:
Om te laten zien dat de auto van Duitsland naar Nederland best wat vuil oppikt, hier links op de foto gewassen, rechts nog niet:
Nadat de ijzerverwijderaar zijn werk heeft gedaan wordt de auto wederom grondig gewassen en afgespoeld:
We hadden eerder al een preview van de orangepeelbehandeling online gezet, deze kun je hier terug vinden.
En hier kun je een kort filmpje zien:
Op de tweede foto zie je hoe het residu er na de behandeling uit ziet. Je ziet goed dat de toppen van de orangepeel aangepakt zijn.
Na de orangepeelbehandeling is de lak duidelijk opgeknapt, de reflectie is veel strakker geworden:
Na de orangepeelbehandeling polijsten en inspecteren. De orangepeel pads werken vrij goed af, maar geven wel hologrammen en soms ook lichte en oppervlakkige krassen. Dit komt door de hardheid van de pads. Als er een klein vuiltje onder komt, zal deze vrij stevig tegen de lak aangedrukt worden. Nabehandeling is dus noodzakelijk en geeft een uitstekend resultaat. Op deze lak bleek het gebruik van foampads voldoende om na te bewerken in eerste instantie is Veloce op een orange pad gebruikt en daarna roterend nabehandeld met een orange pad en Monello Mezzo.
De demper is als je achter de auto rijdt zichtbaar, dus deze hebben we voor de grap gepolijst. Ook is het rechterdeel met een keramische coating behandeld en het linkerdeel niet. Op termijn willen we kijken of er verschil ontstaat.
Ongepolijst:
Remklauwen en velgen zijn in de Nanolex Paint Ultra gezet:
De lak is daarna meermaals ontvet, in eerste instantie met de paint cleaner van Nanolex, maar dat gaf een ongewenst resultaat. Deze cleaner was te sterk en gaf marring op de lak. Gelukkig per deel geïnspecteerd, want het moest opnieuw gefinisht worden om de marring eruit te krijgen. Uiteindelijk werkte eraser, samen met Piccolo Nero doeken van Monello het beste.
De lak zelf is tweemaal behandeld met een keramische coating.Normaal gesproken wordt deze coating afgenomen met microsuede doeken, maar het afnemen is daardoor lastiger dan nodig. Ook hier hebben we ervoor gekozen om de Piccolo Nero doeken te gebruiken. De Nero's hebben een korte vezel en de lus is anders dan van een Peluche doek. Hierdoor is de doek in staat om de coating laag goed na te behandelen, zonder dat het te grondig gebeurt. In aanzienlijk minder tijd, hebben we een uitstekend resultaat hiermee geboekt. Na wat beading- en sheetingtests zijn we tot de conclusie gekomen dat de werking van de coating onveranderd is.
Intussen zijn ook de remschijven vervangen voor semi-geperforeerde remmen, de 20" velgen zijn gemonteerd (deze staan ook in de Nanolex Paint Ultra) en naast de dorpelfolie ook de 'front splitter' op de voorbumper gemonteerd. Volgende week proberen we de sideskirts te monteren (kleine zwarte skirts die onder de folie komen en hopelijk kan dan ook de zij-striping geplakt worden). De 19" velgen waar de auto standaard mee werd geleverd gaan gebruikt worden in de winter.
De banden zijn in de tiredressing van Wolfgang gezet.
En wat na-foto's:
Hartelijk dank voor het lezen!
[/size][/color]