• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[New Car] BMW 335i Touring MY2013

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
B%20(25).JPG
daan.

De BMW bij binnenkomst:

B%20(1).JPG
img]http://media.Carclean.com/DB/201306BMWF31/B (3).JPG[/URL]

Om te laten zien dat de auto van Duitsland naar Nederland best wat vuil oppikt, hier links op de foto gewassen, rechts nog niet:

B%20(3).JPG
De ijzerverwijderaar doet zijn werk. Ook op een auto waar nog niet mee gereden is, zit veel vliegroest. Deze vliegroest is voornamelijk door het transport van Duitsland naar Nederland op de auto terechtgekomen:
B%20(2).JPG
img]http://media.Carclean.com/DB/201306BMWF31/B (5).JPG[/URL]

Nadat de ijzerverwijderaar zijn werk heeft gedaan wordt de auto wederom grondig gewassen en afgespoeld:
B%20(4).JPG
Zoveel orangepeel heeft de lak dus:
B%20(5).JPG
We hebben alles netjes afgeplakt, zeker met de harde orangepeelpads wil je niet dat ze onbedoeld op andere oppervlakken terechtkomen:
B%20(6).JPG
De orangepeelbehandeling. Met de orangepeelpads zijn we aan de slag gegaan. We hebben 5" pads gebruikt voor de grote delen en 3" voor de kleine delen. 3" pads hebben door hun formaat aanzienlijk minder snelheid en het was lastig om daar snel resultaat mee te behalen, maar het is wel gelukt. De pads lopen vrij snel vol en we hebben ervoor gekozen om de pads na vollopen te vervangen voor nieuwe pads. Het borstelen en uitwassen van de pads zou teveel tijd (en dus geld) kosten.

We hadden eerder al een preview van de orangepeelbehandeling online gezet, deze kun je hier terug vinden.

En hier kun je een kort filmpje zien:


Op de tweede foto zie je hoe het residu er na de behandeling uit ziet. Je ziet goed dat de toppen van de orangepeel aangepakt zijn.
B%20(7).JPG
B%20(9).JPG

Na de orangepeelbehandeling is de lak duidelijk opgeknapt, de reflectie is veel strakker geworden:
B%20(10).JPG
img]http://media.Carclean.com/DB/201306BMWF31/B (8).JPG[/URL]

Na de orangepeelbehandeling polijsten en inspecteren. De orangepeel pads werken vrij goed af, maar geven wel hologrammen en soms ook lichte en oppervlakkige krassen. Dit komt door de hardheid van de pads. Als er een klein vuiltje onder komt, zal deze vrij stevig tegen de lak aangedrukt worden. Nabehandeling is dus noodzakelijk en geeft een uitstekend resultaat. Op deze lak bleek het gebruik van foampads voldoende om na te bewerken in eerste instantie is Veloce op een orange pad gebruikt en daarna roterend nabehandeld met een orange pad en Monello Mezzo.
B%20(11).JPG
img]http://media.Carclean.com/DB/201306BMWF31/B (14).JPG[/URL]

De demper is als je achter de auto rijdt zichtbaar, dus deze hebben we voor de grap gepolijst. Ook is het rechterdeel met een keramische coating behandeld en het linkerdeel niet. Op termijn willen we kijken of er verschil ontstaat.

Ongepolijst:
B%20(12).JPG
epolijst:
B%20(8).JPG

Remklauwen en velgen zijn in de Nanolex Paint Ultra gezet:
B%20(13).JPG
Er is dorpelfolie geplakt, deze folie is onderdeel van het M Performance programma van BMW. Naast deze folie komen er ook nog kleine zwarte sideskirts onder, deze moeten nog gemonteerd worden:
B%20(14).JPG
Ramen in de nanolex:
B%20(15).JPG
De lak bleek uiteindelijk erg kritisch te zijn en we hebben de lak roterend moeten finishen. Dit heb ik gedaan met een light polishing pad en Monello Raffini Finale. Het roterend finishen is een geduldige en kritische opgave. In vier fases is de lak afgewerkt: eerst de Finale op 1500 toeren inwerken en afbreken. Daarna op 1000 toeren nabewerken, nogmaals op 600 toeren behandelen en uiteindelijk op 'halve snelheid' met zo'n 300 toeren voor de laatste maal afgewerkt.

De lak is daarna meermaals ontvet, in eerste instantie met de paint cleaner van Nanolex, maar dat gaf een ongewenst resultaat. Deze cleaner was te sterk en gaf marring op de lak. Gelukkig per deel geïnspecteerd, want het moest opnieuw gefinisht worden om de marring eruit te krijgen. Uiteindelijk werkte eraser, samen met Piccolo Nero doeken van Monello het beste.

De lak zelf is tweemaal behandeld met een keramische coating.Normaal gesproken wordt deze coating afgenomen met microsuede doeken, maar het afnemen is daardoor lastiger dan nodig. Ook hier hebben we ervoor gekozen om de Piccolo Nero doeken te gebruiken. De Nero's hebben een korte vezel en de lus is anders dan van een Peluche doek. Hierdoor is de doek in staat om de coating laag goed na te behandelen, zonder dat het te grondig gebeurt. In aanzienlijk minder tijd, hebben we een uitstekend resultaat hiermee geboekt. Na wat beading- en sheetingtests zijn we tot de conclusie gekomen dat de werking van de coating onveranderd is.

Intussen zijn ook de remschijven vervangen voor semi-geperforeerde remmen, de 20" velgen zijn gemonteerd (deze staan ook in de Nanolex Paint Ultra) en naast de dorpelfolie ook de 'front splitter' op de voorbumper gemonteerd. Volgende week proberen we de sideskirts te monteren (kleine zwarte skirts die onder de folie komen en hopelijk kan dan ook de zij-striping geplakt worden). De 19" velgen waar de auto standaard mee werd geleverd gaan gebruikt worden in de winter.

De banden zijn in de tiredressing van Wolfgang gezet.

En wat na-foto's:
B%20(22).JPG
img]http://media.Carclean.com/DB/201306BMWF31/B (21).JPG[/URL]
B%20(16).JPG
img]http://media.Carclean.com/DB/201306BMWF31/B (25).JPG[/URL]

Hartelijk dank voor het lezen!
[/size][/color]
 

Bijlagen

  • B%20(18).JPG
    B%20(18).JPG
    143,9 KB · Weergaven: 303
  • B%20(19).JPG
    B%20(19).JPG
    145,4 KB · Weergaven: 299
  • B%20(20).JPG
    B%20(20).JPG
    213,2 KB · Weergaven: 338
  • B%20(21).JPG
    B%20(21).JPG
    113,9 KB · Weergaven: 304
  • B%20(23).JPG
    B%20(23).JPG
    262,1 KB · Weergaven: 299
Ziet er fantastisch uit, echt vakmensen :)^ !

Maaruuu... toch maar geen striping na de perikelen bij poging 1 ,^^ .
 
Mooi om te lezen en te zien !
Het vollopen van de pads, sloeg dat meer op de 3" of ook voor de 5" pads.
De nero's: kan dat als algemeen/standaard doek geadviseerd worden of beter toch de suede doeken; en geld dit dan ook voor de reguliere c-quartz
Waarom de velgen en de klauwen niet meegenomen met de Finest ?
Het interieur: krijgt die nog een speciale behandeling, dit omwille van het minimonstertje wat mee gaat onderweg ?
Ligt het aan mij of pakt Johan vaker de Flex en Dennis de Festool ( ff tussen iets )
 
Het vollopen geldt voor zowel de 3" als de 5".

De nero's kunnen wat mij betreft voor alle C.Quartz producten gebruikt worden.

De klauwen en velgen hebben we in de Nanolex gezet om te testen hoe goed het product is.

Interieur gaat zeker nog aangepakt worden, voor nu is daar nog niets aan gedaan. Het leer zal gecoat worden in ieder geval. ;)

Flex en Festool vs Johan en Dennis, dat is puur omdat ze zo gepakt zijn. Bij de volgende detail zou het zomaar omgekeerd kunnen zijn. :D
 
Dat zal vast mooi staan NHke, maar er zit een adaptief dempersysteem onder en verlagen is dan niet echt een optie. Bovendien ben ik nu erg blij dat ik niet met de voorbumper over hobbels schraap!
 
Erg mooi, zou zelf niet kiezen voor meer striping, staat hem goed zo. Alleen werkt bij mij de auto-resize functie niet zo heel goed, dacht laatst ergens gelezen te hebben dat dit nu ingebakken zit. Overigens op Windows XP en IE
 
Je hebt een 'moderne' browser nodig om de resize te ondersteunen email. Probeer anders Firefox of Chrome eens. Die zijn nog vlotter ook, zeker op jouw XP.
 
Ik hou persoonlijk niet van Bmw maar wat een mooie wagen ;)
Ook handig om te weten dat de Nero's ook goed te gebruiken zijn voor C.Quartz producten ;)

Ik dacht dat die bij mij ook niet werkte, auto-resize fuctie.. ik gebruik Chrome maar zodra ik mijn venster kleiner maak worden de foto's ook kleiner. Nu zijn ze gewoon beeldvullend :D
 
Wat een klus en wat een resultaat, dit zouden de kwaliteitsmanagers van de lakstraat in de fabriek eigenlijk eens moeten zien.
Iedereen roept tegenwoordig maar om een verlaging, zelfs bij auto's met een adaptief onderstel, jammer.


Wat betreft dat automatisch resizen: bij mij zijn alle reacties mooi op de breedte van het scherm, het is juist de startpost van Tim die veel te breed is en waarbij ik blijf scrollen van links naar rechts. (Firefox 21.0)