• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Fiesta (Bouwjaar 1995)

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Woensdag en donderdag bezig geweest met mijn 'nieuwe' auto!
Een ford Fiesta van 1995 in de kleur Caiman blue.
Auto verkeerd in goede staat voor zijn leeftijd! Hij was alleen enorm smerig en de vorige eigenaar (denk ik) had de auto behandeld met een Color Wax. En volgens mij wel meer dan 1 flesje :|
Helaas alleen maar de voorfoto's die ik had van de 'proefrit'.

Afb0016.jpg


Afb0017.jpg


Gebruikte materialen en gevolgde stappen:
- Stickers verwijderd met behulp van de föhn, PB APC & Autoglym Tar remover.
- Gewassen met Meg's Gold Class Car Wash met de twee emmer methode en een extra emmer voor de velgen. En uiteraard met de hose blocker. (Met veel mensen die vroegen of ik bang was dat de auto weg zou rijden.....tot ik vertelde waar het voor was en toen werd er gezegd: Hee dat is handig slim hoor :grinning: )
- Kleien met de PB Poly elastic clay en Spray & wipe (met opmerking van iemand: Kleien, spoor je wel......tot ik liet zien wat er qua troep vanaf kwam toen was dat persoon stil!)
- Megs Paint Cleaner.
- SSR 1 op witte pad, vervolgens met oranje pad. Nog niet het gewenste resultaat.
- SSR 2.5 op witte pad gaf het gewenste resultaat.
- Nabewerkt met ssr 1 op witte pad.
- PB Black Hole met zwarte hand applicatorpad.
- Collinite #845 insulator wax met megs applicatorpad.
- Getopt met Natty's Red ,^^ ,^^

- Trims met PB Trim Restorer.
- Banden met Megs High Gloss Tire Protection Gel
- Ramen met CG Streak free window clean & de DJ Mint Merkin Microfibre Window Cloth.

Na:
(zonder wieldoppen)
DSC_0134.jpg

DSC_0135.jpg

DSC_0140.jpg

fiesta2.jpg

fiesta5.jpg

DSC_0143.jpg


(Met wieldoppen)
DSC_0147.jpg
 
Die kan weer gezien worden:)^

Word je wel moe van he al die opmerkingen ]-0
Zou fijn zijn als mensen gewoon eens normaal interesse kunnen tonen
 
Die is er flink van opgeknapt, lijkt op de na foto's zelfs een totaal andere kleur. Ziet er echt goed uit, top werkje!
 
Angelique,

Nette auto gezien het bouwjaar. En een heel mooi resultaat behaald hoor, superglans....
Heb je de SSR stappen met een machine gedaan en ben je lang bezig geweest?
En jah die opmerkingen van die voorbijgangers, daar zullen we allemaal wel last van hebben. Soms heb je echt de neiging om te :klap

Geniet van het resultaat....

Gr.
René
 
Dan heb ik schijnbaar geluk, m'n buurvrouw wist gelijk waar "die gele dingen" voor waren.

Maar is erg opgeknapt.

Kleurverschil kan ook weleens aan de kwaliteit van de camera liggen.

De voor foto's met een gewone camera en de na foto's met spiegelreflex?
 
rodders zei:
Die is er flink van opgeknapt, lijkt op de na foto's zelfs een totaal andere kleur. Ziet er echt goed uit, top werkje!
Ja tijdens de proefrit leek hij meer 'donker' groen. Maar na het poetsen vind ik de kleur toch meer blauw!

En heeft ook iets te maken met verschil in camera's. De voor foto's zijn met mobiel gemaakt, na foto's met digitale spiegelreflex.

IceT zei:
Heb je de SSR stappen met een machine gedaan en ben je lang bezig geweest?
SSR is inderdaad met de machine gedaan! Ben om kwart voor 9 begonnen en om half 8 's avonds was de buitenkant naar mijn zin. (tussendoor een uurtje of 1,5 eruit geweest om ff te eten en ff te pauzeren.)
 
Die ziet er weer netjes uit! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst overigens. :cool:

Ga je deuk in de rechter deur nog (laten) repareren?
 
Geweldig zeg! Lijkt wel een hele andere kleur? Ziet er strak uit :)^
 

Vergelijkbare onderwerpen