• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Focus 2002 TDCI

@InsaneJ: In de extractor zelf gebruik ik alleen schoon water. Ik doe de APC in een verdunning 1:10 (en als het interieur echt een bende is 1:5) in een sproeiflacon en spray daar de bekleding mee in. Dit borstel ik in met de zachte paardeharen interieurborstel van onze favoriet website. Vervolgens laat ik het ongeveer 5-10 minuten intrekken en dan spoel ik de bekleding met de extractor schoon met schoon water. En ik zuig dan de bekleding zo droog mogelijk. Nadeel van reinigingsmiddel in de extractor is namelijk dat er altijd reinigingsmiddel in de bekleding blijft zitten wat weer vuil aantrekt en waardoor het dan weer sneller vuil wordt. of je moet zo lang na spoelen dat de bekleding zeiknat is en dat is ook niet de bedoeling, want dan krijg je weer waterkringen bij het opdrogen

@Tim66: meestal ben ik wel een dag of drie zoet met een full detail. Meestal weet ik het zo te plannen dat tussen de eerste en tweede laag EX-P minimaal 12 uur zit en meestal wel zelfs wel iets meer. De Collinite 915 breng ik als allerlaatste aan, vlak voordat de eigenaar de auto weer op komt halen. Tussen de tweede laag EX-P en de Collinite zit dan ook minimaal 12 uur. het liefst zou ik er 24 uur tussen laten zitten, maar ja de eigenaar wil zijn of haar auto ook wel weer een keer terug en aangezien ik door de week toch gewoon moet werken is het meestal een vrijdag,zaterdag, zondag klus. Toen ik de produkten kocht werd mij door Dibbuz inderdaad ingeprent om de wax niet direct na de EX-P aan te brengen en daar houd ik mij dan ook aan. Desondanks uiteraard dank voor het meedenken.

Gisteren een kaart met de post ontvangen van de eigenaars van de Focus met een bedankje en de tekst: Wat genieten we toch van die enorm opgeknapte glimmende fris ruikende intens gekleurde bak van ons. Heerlijk!

Kijk, daar doen we het voor.:ja

Wat een goed resultaat. Vond vooral de voor en after foto van de motor ruimte erg indrukwekkend!
Ziet er soms echt uit alsof het zo uit de showroom komt.

Hele mooie detail met een fraai verslag erbij!
De eigenaren boffen maar dat ze jou dit konden laten doen.

Allemachtig dat was een smerig ding! Zo zie je auto's helaas maar al te vaak. Vraagje, hoe krijg je die sponningen zo schoon? ACP met...een kwast ofzo? En zo ja welke?

Goedkope verfkwast van de action volstaat.

Mooie goed rijdende auto's zo'n Focus. Deze staat er weer netjes bij!

Let er met die verfkwast wel op dat je eentje moet nemen zonder metalen rand om de haren heen (of eventueel die metalen rand met ducktape afplakken).
Die metalen rand kan namelijk wel gewoon de lak beschadigen als je niet heel erg goed oppast.

Met dank aan de forumleden die mij daar ook op gewezen hebben :).

De goedkope kwasten zijn vaak van plastic overigens maar dat is een goede tip inderdaad