Afgelopen weekend de Ford Focus van een kennis een full detail gegeven. Deze was er ook wel erg aan toe overigens. De lak zat behoorlijk onder de swirls en aan de linker zijkant had afgelopen zomer een Fransoos wat roodbruine lak en een paar deuken achtergelaten. En dat nog wel op een totaal verlaten parkeerterrein. Ik kreeg het verzoek of ik deze Focus eens onder handen wilde nemen. En dan met name de buitenkant. De binnenkant viel wel mee volgens de eigenaar (hoest)
De hele rechterzijkant zat onder de ingebeten zonnebrand. (Eerst insmeren en dan gezellig met de handen tegen de deuren aan gaan staan bij een graadje of 34:|~* )
De velgen waren eigenlijk in dermate slechte staat dat ze eigenlijk opnieuw gespoten zouden moeten worden. de lak was er op diverse plaatsen gewoon af. Ik heb er maar het beste van gemaakt.
Verder wordt deze auto gewassen met spons en zeem. Maar dan vooral niet te vaak.....
Ik heb de volgende handelingen uitgevoerd:
Exterieur
- auto volledig gewassen met Monello Lavare en Washmitt
- binnenkant wielkasten gereinigd met APC 1:10
- sponningen gereinigd met APC 1:10
- banden gereinigd met APC 1:10
- motorruimten ingespoten met APC 1:5 en ingeborsteld met diverse borstels en kwasten. Afgespoeld met broesstraal.
- velgen gereinigd met Billberrys velgenreiniger, Ironx en TarX
- auto volledig ingespoten met IronX (met het welbekende "bloedbad" als gevolg
- onderkant portieren ingespoten met TarX
- auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- auto gekleid met Poor Boys Poly Eklastic Clay en Spray and Wipe
- testspot gemaakt met Mezzo op wit, in de veronderstelling dat Ford vaak relatief zachte lakken heeft. nou forget it! Uiteindelijk op moeten schalen naar Inizio Forza op wol op de rotary.
- motorkap en dak de volgende polijsthits gegeven: Inizio Forza op wol, inizio forza op geel, Mezzo op wit. Dit alles op de rotary. Gefinshed met finale op lichtgroen op de DAP900
- rest van de auto de wol achterwege gelaten en vervangen door 2 hits met inizio forza op geel, vervolgens mezzo op wit. Ook dit alles met de rotary. En gefinished met finale op licht groen op de DAP900. De lak bleek toch eigenlijk best wel knetterhard te zijn. Met mezzo op oranje op de rotary nog weinig correctie.
- lak voorzien van 2 lagen EX-P op concorso pad op de DAP
- velgen gekleid met Poor Boys Poly Elastic Clay en Spray an Wipe
- velgen gepolijst met finale en zwarte cone
- PoorBoys Wheelsealant aangebracht op velgen
- banden voorzien van Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tyre Gel (Zo, wat een mondvol zeg)
- motorkap afgetopt met Collinite 915. En toen liet ik de concorso handpad uit mijn klauwen vallen op de grond....]-0 dus de rest van de auto niet kunnen aftoppen}w
- plasticdelen onder de motorkap voorzien van meguiars ultimate trim and dash restorer
- trims gevoed met Auto Finesse revive
- spatlappen en wielkasten voorzien van meguiars ultimate trim and dasch restorer
Interieur
- goed stofzuigen
- ingesprayed met APC 1:10
- geheel gereinigd middels extractor
- kunststof gevoed met Poor Boys Natural Look
En dan nu de pics. Er kunnen overigens wat kleurverschillen in de voor en na foto's zitten omdat halverwege het fototoestel overleden is en de na foto's met een ander toestel zijn gemaakt.
Auto bij binnenkomst:
Niet heel goed te zien op de grijze metallic lak op de foto, maar er zaten toch veel swirls in:
In nagenoeg alle sponningen en holtes waren de algenculturen ruim vertegenwoordigd:
Aardig wat vlekken in de stoffen bekleding:
Dit komt uit deze stoel:
Tja, dit krijg je als je je insmeert met zonnebrand en dan gezellig met de handjes tegen de auto aan gaat staan...:klap
"Maar we wassen hem regelmatig hoor!"....
Kofferbak na reiniging:
En dan nu een paar voor en na foto's.
"het gaat vooral om de buitenkant hoor. De binnenkant is nog vrij netjes en die houden we goed bij".................
Toch maar even wat meer aandacht aan besteed:
Velg voor:
Velg na:
Sponning voor:
Na enig APC werk:
Daksponning voor:
Zelfde daksponning na:
Links nog wat algenculturen:
Iets lager na (sorry, net een andere plek gefotografeerd)
Onder de motorkap was ook al enige tijd niet schoongemaakt:
Toch maar even weer netjes gemaakt:
Franse beschadiging voor (liep overigens door op voorbumper):
Zelfde, maar dan na behandeling. Tja, deuken er uit polijsten lukt helaas nog steeds niet:
En tot slot nog even vanuit vier hoeken na behandeling:
Links voor:
Rechts voor:
Links achter:
En tot slot rechts achter:
De hele rechterzijkant zat onder de ingebeten zonnebrand. (Eerst insmeren en dan gezellig met de handen tegen de deuren aan gaan staan bij een graadje of 34:|~* )
De velgen waren eigenlijk in dermate slechte staat dat ze eigenlijk opnieuw gespoten zouden moeten worden. de lak was er op diverse plaatsen gewoon af. Ik heb er maar het beste van gemaakt.
Verder wordt deze auto gewassen met spons en zeem. Maar dan vooral niet te vaak.....
Ik heb de volgende handelingen uitgevoerd:
Exterieur
- auto volledig gewassen met Monello Lavare en Washmitt
- binnenkant wielkasten gereinigd met APC 1:10
- sponningen gereinigd met APC 1:10
- banden gereinigd met APC 1:10
- motorruimten ingespoten met APC 1:5 en ingeborsteld met diverse borstels en kwasten. Afgespoeld met broesstraal.
- velgen gereinigd met Billberrys velgenreiniger, Ironx en TarX
- auto volledig ingespoten met IronX (met het welbekende "bloedbad" als gevolg
- onderkant portieren ingespoten met TarX
- auto nogmaals gewassen met Monello Lavare
- auto gekleid met Poor Boys Poly Eklastic Clay en Spray and Wipe
- testspot gemaakt met Mezzo op wit, in de veronderstelling dat Ford vaak relatief zachte lakken heeft. nou forget it! Uiteindelijk op moeten schalen naar Inizio Forza op wol op de rotary.
- motorkap en dak de volgende polijsthits gegeven: Inizio Forza op wol, inizio forza op geel, Mezzo op wit. Dit alles op de rotary. Gefinshed met finale op lichtgroen op de DAP900
- rest van de auto de wol achterwege gelaten en vervangen door 2 hits met inizio forza op geel, vervolgens mezzo op wit. Ook dit alles met de rotary. En gefinished met finale op licht groen op de DAP900. De lak bleek toch eigenlijk best wel knetterhard te zijn. Met mezzo op oranje op de rotary nog weinig correctie.
- lak voorzien van 2 lagen EX-P op concorso pad op de DAP
- velgen gekleid met Poor Boys Poly Elastic Clay en Spray an Wipe
- velgen gepolijst met finale en zwarte cone
- PoorBoys Wheelsealant aangebracht op velgen
- banden voorzien van Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tyre Gel (Zo, wat een mondvol zeg)
- motorkap afgetopt met Collinite 915. En toen liet ik de concorso handpad uit mijn klauwen vallen op de grond....]-0 dus de rest van de auto niet kunnen aftoppen}w
- plasticdelen onder de motorkap voorzien van meguiars ultimate trim and dash restorer
- trims gevoed met Auto Finesse revive
- spatlappen en wielkasten voorzien van meguiars ultimate trim and dasch restorer
Interieur
- goed stofzuigen
- ingesprayed met APC 1:10
- geheel gereinigd middels extractor
- kunststof gevoed met Poor Boys Natural Look
En dan nu de pics. Er kunnen overigens wat kleurverschillen in de voor en na foto's zitten omdat halverwege het fototoestel overleden is en de na foto's met een ander toestel zijn gemaakt.
Auto bij binnenkomst:
Niet heel goed te zien op de grijze metallic lak op de foto, maar er zaten toch veel swirls in:
In nagenoeg alle sponningen en holtes waren de algenculturen ruim vertegenwoordigd:
Aardig wat vlekken in de stoffen bekleding:
Dit komt uit deze stoel:
Tja, dit krijg je als je je insmeert met zonnebrand en dan gezellig met de handjes tegen de auto aan gaat staan...:klap
"Maar we wassen hem regelmatig hoor!"....
Kofferbak na reiniging:
En dan nu een paar voor en na foto's.
"het gaat vooral om de buitenkant hoor. De binnenkant is nog vrij netjes en die houden we goed bij".................
Toch maar even wat meer aandacht aan besteed:
Velg voor:
Velg na:
Sponning voor:
Na enig APC werk:
Daksponning voor:
Zelfde daksponning na:
Links nog wat algenculturen:
Iets lager na (sorry, net een andere plek gefotografeerd)
Onder de motorkap was ook al enige tijd niet schoongemaakt:
Toch maar even weer netjes gemaakt:
Franse beschadiging voor (liep overigens door op voorbumper):
Zelfde, maar dan na behandeling. Tja, deuken er uit polijsten lukt helaas nog steeds niet:
En tot slot nog even vanuit vier hoeken na behandeling:
Links voor:
Rechts voor:
Links achter:
En tot slot rechts achter: