• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Focus Wagon 2.0 Rally Edition Panther Black

duckmole

Detailing chief
13 mrt 2010
108
103
61
Zo, vandaag de grote dag! De Fofo een grote detailbeurt gegeven.

Eerst gewassen met The Bone, en een drie emmer systeem. 2 Emmers voor de carosserie en 1 emmer voor de velgen.

Daarna de hele auto gekleid. De auto is ruim 3 jaar oud (ook zolang in mijn bezit) en nog nooit gekleid (Mothers). Uitgaande van andere topics was ik bang dat de klei pikzwart zou worden, maar dat viel me enorm mee. Kennelijk heb ik de auto altijd netjes onderhouden (Riwax-producten). Ik ben vergeten een foto van de klei te maken. In totaal had ik een kleine 2,5 uur werk om de hele wagen te kleien.

Daarna de hele auto in de Ultra Deep Shine van Autoglym gezet. De fels eerste even laten opwarmen in heet water, dat poetst makkelijker. Half uurtje laten curen en daarna uitpoetsen. Tsjonge wat poetst die UDS zwaar uit. Hoef ik in ieder geval niet meer naar de sportschool

Vervolgens een laag Collinite 845 er op. Driekwartier laten curen en uitpoetsen. Dat gaat overigens hartstikke makkelijk. Daarna nog een laagje er over heen en weer uitgepoetst.
Hiermee zit deze dag er op.

Ik ben super tevreden met het resultaat. De UDS verbergt de vele swirls redelijk tot goed en gaat prima samen met de Collinite.

Morgen de zwarte kunststof nalopen (Autoglym bumpercare) en de ramen doen (Riwax Glasclean). Daarna is de binnenkant aan de beurt, incl de binnenkant van de portieren.

Kan ik me morgenvroeg nog fijn even uitleven en morgenmiddag een welverdiend tochtje op de motor als beloning.

Foto's (niet allemaal even mooi) zeggen meer dan woorden:

Smerige auto
Afbeelding003-1.jpg

Afbeelding005-1.jpg

Afbeelding006.jpg


Spoelwater
Afbeelding011.jpg

Velgenwater
Afbeelding012.jpg


Na het wassen
Afbeelding013.jpg

Afbeelding014.jpg


Swirls
Afbeelding015.jpg


Wipetest
Afbeelding021.jpg


Na het kleien
Afbeelding016.jpg

Afbeelding017.jpg


Curen van de Ultra Deep Shine
Afbeelding017.jpg

Afbeelding019.jpg


Uitpoetsen UDS
Afbeelding021.jpg


Reflectie na 1 laag UDS
Afbeelding022.jpg


Reflectie na 2 lagen Collinite
Afbeelding033.jpg


Eindresultaat
Afbeelding034.jpg

Afbeelding036.jpg

Afbeelding038.jpg

Afbeelding039.jpg

Afbeelding040.jpg


Afbeelding043.jpg

Afbeelding045.jpg


Nog eentje dan
Afbeelding044.jpg


Ik heb verschrikkelijk zere polsen, maar ben erg tevreden met het resultaat. De swirls zijn er nog wel, maar een stuk minder zichtbaar. De volgende keer wellicht maar eens een polijstbeurt voor de auto.
Nu maar bidden dat de IJslanders het lavastof in de lucht houden en niet boven Nederland droppen.

Oh ja, ik had nog foto's van de oldtimers van m'n pa beloofd. Alle twee Chrysler 62, bouwjaar 1927 De eerste is een sedan, de tweede een open tourer.
Afbeelding025a.jpg

Afbeelding026.jpg

en deze
F1030020a.jpg



Duckmole
 
Prachtige glans en dito resultaat! Hier in de straat staat ook een Focus met deze velgen, vind ze heel mooi! En wat een mooie oldtimer
 
Leuke reportage met mooi eindresultaat.

Ik wou dat ik de zoon was van je vader.....zulke mooie oldtimers....ikke jaloers:)^