Zo, vandaag de grote dag! De Fofo een grote detailbeurt gegeven.
Eerst gewassen met The Bone, en een drie emmer systeem. 2 Emmers voor de carosserie en 1 emmer voor de velgen.
Daarna de hele auto gekleid. De auto is ruim 3 jaar oud (ook zolang in mijn bezit) en nog nooit gekleid (Mothers). Uitgaande van andere topics was ik bang dat de klei pikzwart zou worden, maar dat viel me enorm mee. Kennelijk heb ik de auto altijd netjes onderhouden (Riwax-producten). Ik ben vergeten een foto van de klei te maken. In totaal had ik een kleine 2,5 uur werk om de hele wagen te kleien.
Daarna de hele auto in de Ultra Deep Shine van Autoglym gezet. De fels eerste even laten opwarmen in heet water, dat poetst makkelijker. Half uurtje laten curen en daarna uitpoetsen. Tsjonge wat poetst die UDS zwaar uit. Hoef ik in ieder geval niet meer naar de sportschool
Vervolgens een laag Collinite 845 er op. Driekwartier laten curen en uitpoetsen. Dat gaat overigens hartstikke makkelijk. Daarna nog een laagje er over heen en weer uitgepoetst.
Hiermee zit deze dag er op.
Ik ben super tevreden met het resultaat. De UDS verbergt de vele swirls redelijk tot goed en gaat prima samen met de Collinite.
Morgen de zwarte kunststof nalopen (Autoglym bumpercare) en de ramen doen (Riwax Glasclean). Daarna is de binnenkant aan de beurt, incl de binnenkant van de portieren.
Kan ik me morgenvroeg nog fijn even uitleven en morgenmiddag een welverdiend tochtje op de motor als beloning.
Foto's (niet allemaal even mooi) zeggen meer dan woorden:
Smerige auto
Spoelwater
Velgenwater
Na het wassen
Swirls
Wipetest
Na het kleien
Curen van de Ultra Deep Shine
Uitpoetsen UDS
Reflectie na 1 laag UDS
Reflectie na 2 lagen Collinite
Eindresultaat
Nog eentje dan
Ik heb verschrikkelijk zere polsen, maar ben erg tevreden met het resultaat. De swirls zijn er nog wel, maar een stuk minder zichtbaar. De volgende keer wellicht maar eens een polijstbeurt voor de auto.
Nu maar bidden dat de IJslanders het lavastof in de lucht houden en niet boven Nederland droppen.
Oh ja, ik had nog foto's van de oldtimers van m'n pa beloofd. Alle twee Chrysler 62, bouwjaar 1927 De eerste is een sedan, de tweede een open tourer.
en deze
Duckmole
Eerst gewassen met The Bone, en een drie emmer systeem. 2 Emmers voor de carosserie en 1 emmer voor de velgen.
Daarna de hele auto gekleid. De auto is ruim 3 jaar oud (ook zolang in mijn bezit) en nog nooit gekleid (Mothers). Uitgaande van andere topics was ik bang dat de klei pikzwart zou worden, maar dat viel me enorm mee. Kennelijk heb ik de auto altijd netjes onderhouden (Riwax-producten). Ik ben vergeten een foto van de klei te maken. In totaal had ik een kleine 2,5 uur werk om de hele wagen te kleien.
Daarna de hele auto in de Ultra Deep Shine van Autoglym gezet. De fels eerste even laten opwarmen in heet water, dat poetst makkelijker. Half uurtje laten curen en daarna uitpoetsen. Tsjonge wat poetst die UDS zwaar uit. Hoef ik in ieder geval niet meer naar de sportschool
Vervolgens een laag Collinite 845 er op. Driekwartier laten curen en uitpoetsen. Dat gaat overigens hartstikke makkelijk. Daarna nog een laagje er over heen en weer uitgepoetst.
Hiermee zit deze dag er op.
Ik ben super tevreden met het resultaat. De UDS verbergt de vele swirls redelijk tot goed en gaat prima samen met de Collinite.
Morgen de zwarte kunststof nalopen (Autoglym bumpercare) en de ramen doen (Riwax Glasclean). Daarna is de binnenkant aan de beurt, incl de binnenkant van de portieren.
Kan ik me morgenvroeg nog fijn even uitleven en morgenmiddag een welverdiend tochtje op de motor als beloning.
Foto's (niet allemaal even mooi) zeggen meer dan woorden:
Smerige auto
Spoelwater
Velgenwater
Na het wassen
Swirls
Wipetest
Na het kleien
Curen van de Ultra Deep Shine
Uitpoetsen UDS
Reflectie na 1 laag UDS
Reflectie na 2 lagen Collinite
Eindresultaat
Nog eentje dan
Ik heb verschrikkelijk zere polsen, maar ben erg tevreden met het resultaat. De swirls zijn er nog wel, maar een stuk minder zichtbaar. De volgende keer wellicht maar eens een polijstbeurt voor de auto.
Nu maar bidden dat de IJslanders het lavastof in de lucht houden en niet boven Nederland droppen.
Oh ja, ik had nog foto's van de oldtimers van m'n pa beloofd. Alle twee Chrysler 62, bouwjaar 1927 De eerste is een sedan, de tweede een open tourer.
en deze
Duckmole