• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Focus

Matthijs

Detailing addict
29 jul 2008
262
65
Hallo,

Ten eerste vermeld ik even dat ik de gehele reportage in leken-taal heb geschreven zodat mensen op hyves er ook wat van snappen :D
Vandaag heb ik de Ford Focus gepoetst van een medewerker van Boertien Gas & Airco Instalatie.
De auto was redelijk vies, standaard wintervervuiling (zout), en de lak zag er niet al te best uit.
Het resultaat is uiteindelijk heel erg mooi geworden!

Werkwijze:
Wassen met Meguiar's NXT Shampoo
Wielen met Meguiar's Wheel Brightener 1:4 verdund, en diverse kwasten
Banden met Dasty ontvetter en kwast
Trims, rubbers en sponningen met Meguiar's All Purpose Cleaner 1:4 verdund
Drogen met Chemical Guys Miracle Dryer

Kleien met Meguiar's Last Touch 1:1 verdund en Meguiar's Consumenten Klei
Poetsen met Autoglym Super Resin Polish, excentrische poetsmachine en Groene Light Polishing Pad van Lake Country
Waxen met Poorboys Natty's Paste Wax
Wielen met Meguiar's NXT Tech Wax 2.0
Sponningen met Meguiar's NXT Tech Wax 2.0
Kop- en achterlampen met Meguiar's PlastX, excentrische poetsmachine en Witte Polishing Pad van Lake Country
Uitlaat met staalwol #00, Autosol Metal Polish, Belgom Alu, en Meguiar's All Metal Polysh
Ruiten met Meguiar's NXT Glass Cleaner
Banden met Meguiar's Endurance Tyre Gel

Interieur uitzuigen
Autoglym Vinyl & Rubber Care op de kunststof delen
Als parfum Chemical Guys New Car Smell



Foto's:

Voor:
DSC_0002-1.jpg


DSC_0003-1.jpg


DSC_0005-1.jpg


DSC_0006-1.jpg


DSC_0007-1.jpg



De band ingespoten met Dasty ontvetter en ingewerkt met een harde kwast
DSC_0009-1.jpg


Hele band gedaan
DSC_0010-1.jpg


Vervolgens wiel ingespoten met Meguiar's Wheel Brightener en even in laten trekken
DSC_0011-1.jpg


En met diverse kwasten ingewerkt
DSC_0013-1.jpg


DSC_0014-1.jpg


DSC_0015-1.jpg


Resultaat!
DSC_0016-1.jpg


Daarna de rubbers ingespoten met Meguiar's All Purpose Cleaner en ingewerkt met een kwast
DSC_0018-1.jpg


DSC_0019-1.jpg


De details en de sponningen ingespoten met Meguiar's All Purpose Cleaner en ingewerkt met een kwast
DSC_0021-2.jpg


DSC_0023-2.jpg


Aan het wassen
DSC_0027-1.jpg


Washandschoen spoelen
DSC_0028-1.jpg


De auto wordt gewassen met het '2-emmer systeem'. Hierbij is de ene emmer voor water met shampoo, en de andere emmer is spoelwater. Hierin spoel je telkens je washandschoen uit.
Dit is het water uit de spoelemmer!
DSC_0035-1.jpg


Dit is het water uit de emmer met shampoo! Een stuk schoner!
DSC_0040-1.jpg


De auto gewassen
DSC_0042-1.jpg


Er moesten een paar stickers van de auto. Deze hebben we verhit met een verbrander en we konden ze er zo af trekken
DSC_0046-1.jpg


DSC_0047-1.jpg


Daarna werd de auto gekleid. Dit is een techniek waarbij je met een kleiblokje en een 'glijmiddel' vervuiling van je lak haalt, die er met wassen niet afgaan. Denk aan industriele neerslag, boomsappen en teer.
DSC_0048-1.jpg


Dit is het stukje klei na een kwart van de motorkap!
DSC_0056-1.jpg


Daarna ben ik begonnen met het poetsen van de auto met Autoglym Super Resin Polish, een excentrische poetsmachine en een Groene Light Polishing Pad van Lake Country. De blauwe tape is een hulplijn omdat ik de ene helft ging poetsen, om te kijken wat het verschil is
DSC_0062-1.jpg


Resultaat, de linkerhelft is gepoetst en de rechterhelft niet. Let op de krassen rond de lamp. Bij de linker zijn deze stukken minder!
DSC_0064-1.jpg


Nadat ik de hele auto gepoetst had, ging ik de lampen poetsen. Dit deed ik met Meguiar's PlastX, een excentrische poetsmachine en een Witte Polishing Pad van Lake Country.
Dit was voor het poetsen, let op de krassen rond de lamp!
DSC_0099.jpg


Dit was na het poetsen! Haast geen krassen meer!
DSC_0107.jpg


Op de voorste koplamp zat een soort waas. Dit heb ik gedeeltelijk weg kunnen poetsen.
Voor
DSC_0112.jpg


Na
DSC_0119.jpg


Daarna ging ik de uitlaat poetsen met diverse metaalpoetsmiddelen.
Voor
DSC_0123.jpg


Na
DSC_0124.jpg


DSC_0127.jpg



Dit zijn de na-foto's van de gehele auto:
DSC_0137.jpg


DSC_0141.jpg


DSC_0145.jpg


DSC_0146.jpg


DSC_0147.jpg


DSC_0148.jpg


DSC_0150.jpg


DSC_0152.jpg



Dus van
DSC_0002-1.jpg


Naar
DSC_0145.jpg



In totaal zo'n 8 uur gewerkt.

Groeten Matthijs


P.S: sorry voor de donkere na-foto's. Het was buiten al donker toen ik klaar was!
 
Ziet er netjes uit hoor. :)

Is die bestikkering niet verschrikkelijk irritant als je met de excenter bezig bent? Je kunt ze moeilijk gaan afplakken... :D
 
Zo zie je maar weer dat er toch echt tevreden Autoglym SRP gebruikers zijn.

Mooi resultaat.
 
Tjonge, die Henk zal weer blij met z'n auto zijn...
Kost wat tijd, maar het resultaat is er dan ook naar :)^
 
Dat is een hele verbetering zeg! :)^

DAF-44 zei:
Zo zie je maar weer dat er toch echt tevreden Autoglym SRP gebruikers zijn.

Mooi resultaat.
Niemand heeft gezegd dat het slecht spul is, integendeel het werkt echt geweldig. Alleen moet je wel beseffen dat de swirls niet weg zijn maar opgevuld.
 
Dibbuz zei:
Niemand heeft gezegd dat het slecht spul is, integendeel het werkt echt geweldig. Alleen moet je wel beseffen dat de swirls niet weg zijn maar opgevuld.

Idd. en daar is hij heel goed in. Is zeg maar de Hans Klok onder de AIO's. Je ziet het niet maar het is er toch ...
 
Op de Engelse forums zijn ze erg populair. In sommige opzichten zijn ze een beetje stil blijven staan vwb. de consumentenlijn maar de kwaliteit van hun produkten is gemiddeld genomen goed.