Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zo ver.... mijn eerste detailervaring. Dit alles gebeurde onder begeleiding van een zeer goede leermeester: Ivo.
Eerst mijn eigen auto omgewisseld voor de auto van mijn oom... een 12 jaar oude ford focus in de kleur blauw.
Om 9.00 uur stond ik bij Ivo... wat een werkplek heeft hij 8-())!!! Ben ik zeker wel jaloers op.
Nadat we wat gekletst hadden over het detailen en alle spullen die daar bij horen (onder het genot van een kop koffie) ging het dan eindelijk gebeuren.
Eerst de auto afgespoeld, dit was wel nodig, aangezien alle sneeuw en pekel resten er nog op zaten.
Hierna de trims, banden en velgen gereinigd met apc en een velgenreiniger en de viezigheid vloog van de auto af.
Als volgende stap hebben we de auto in de foam gezet.... dit was voor mij de eerste ervaring met het foamen...
maar wat een vuiligheid komt er dan al vanaf zeg...
Nadat de auto weer afgespoeld was, hebben we de auto verwend met een goede wasbeurt, met het 2 emmer systeem...
Ennuh waarom doen we dat ook alweer???
8-o Daarom dus
!
Voor de leek was de auto nu toch weer schoon en zou je klaar zijn....
Maar voor ons natuurlijk niet waar en zijn we aan de gang gegaan met de klei....
Ik zelf heb de mothers klei kit, maar Ivo had allerlei andere sprayen, dus die kon ik ook mooi testen..
Mijn familie stond na het zien van de volgende foto's ervan te kijken hoeveel vuil ervan zo'n gewassen auto afkomt...
Nu de auto eindelijk schoon was konden we de lak eens goed gaan bekijken.... en dat was schrikken 8-())
Deze auto heeft duidelijk meer dan eens de krasstraat :auw gezien, dus werd het voor mij een mooie 1e ervaring met de dap
!
Nadat we de trims af hadden geplakt konden we beginnen...
Na een paar testspot (ssr 2 op wit, ssr 2,5 op oranje met de dap) hebben we besloten om te beginnen met mezzo op oranje (rotary) en te finishen met ssr 1 en finale op lichtgroen op de dap500.
Dit was natuurlijk makkelijk aangezien we met z'n tweeën waren en achter elkaar aan konden werken.
Hier wat foto's
50/50
duidelijk te zien welke kant al gedaan is, dit is alleen met de rotary
Ook de koplampen waren erg verweerd, maar helaas kregen we dit niet meer helemaal perfect.
Verder hadden de spiegels de beste tijd wel gehad... maar ook deze werden weer in de bijna oorspronkelijke staat hersteld door de dap met de lichtgroene pad..
Voor
Na
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Natuurlijk hebben we de auto ook een goede bescherming gegeven voor de winter en zit hij in een laagje poorboys ex-p (aangebracht met de zwarte pad op de dap) en natty blue (handmatig met de concorso pad).
[URL]http://img402.imageshack.us/img402/8793/dsc01191fw.th.jpg
Nadat de auto er weer blinkend en echt blauw bijstond hebben we de banden even gedresst en de ramen schoongemaakt...
Na een dag hard werken was dit het eindresultaat!! Ben er zelf zeer tevreden over ,^^ en mijn oom trouwens ook!
[URL]http://img508.imageshack.us/img508/1995/cimg1794q.jpg
Gebruikte spullen:
- foam
- velgenreiniger (weet niet meer welk merk)
- shampoo (weet ook niet meer welke)
- meguiars APC (1:4 en 1:10)
- mothers klei kit
- dodo juice basics of bling klei
- poorboys spray and wipe
- dodo juice born slippy clay lube
- poorboys SSR 1, 2 en 2,5
- Monello mezzo, finale en spruzzo
- meguiars glass cleaner
- poorboys EX-p
- poorboys natty's blue
- rotary AEG
- DAP500
- Pads: zowel kompressors als Smartpads: Oranje, wit, lichtgroen en zwart
- eurow doeken, dodo juice fantastic fur en poorboys dmt's
Er zijn mij een aantal dingen duidelijk geworden na deze leerzame en leuke dag....
er komt zeker een dap en ben nu officieel besmet met het detailvirus
!
Bedankt voor het lezen!
Eerst mijn eigen auto omgewisseld voor de auto van mijn oom... een 12 jaar oude ford focus in de kleur blauw.
Om 9.00 uur stond ik bij Ivo... wat een werkplek heeft hij 8-())!!! Ben ik zeker wel jaloers op.
Nadat we wat gekletst hadden over het detailen en alle spullen die daar bij horen (onder het genot van een kop koffie) ging het dan eindelijk gebeuren.
Eerst de auto afgespoeld, dit was wel nodig, aangezien alle sneeuw en pekel resten er nog op zaten.
Hierna de trims, banden en velgen gereinigd met apc en een velgenreiniger en de viezigheid vloog van de auto af.
Als volgende stap hebben we de auto in de foam gezet.... dit was voor mij de eerste ervaring met het foamen...
maar wat een vuiligheid komt er dan al vanaf zeg...
Nadat de auto weer afgespoeld was, hebben we de auto verwend met een goede wasbeurt, met het 2 emmer systeem...
Ennuh waarom doen we dat ook alweer???
8-o Daarom dus
Voor de leek was de auto nu toch weer schoon en zou je klaar zijn....
Maar voor ons natuurlijk niet waar en zijn we aan de gang gegaan met de klei....
Ik zelf heb de mothers klei kit, maar Ivo had allerlei andere sprayen, dus die kon ik ook mooi testen..
Mijn familie stond na het zien van de volgende foto's ervan te kijken hoeveel vuil ervan zo'n gewassen auto afkomt...
Nu de auto eindelijk schoon was konden we de lak eens goed gaan bekijken.... en dat was schrikken 8-())
Deze auto heeft duidelijk meer dan eens de krasstraat :auw gezien, dus werd het voor mij een mooie 1e ervaring met de dap
Nadat we de trims af hadden geplakt konden we beginnen...
Na een paar testspot (ssr 2 op wit, ssr 2,5 op oranje met de dap) hebben we besloten om te beginnen met mezzo op oranje (rotary) en te finishen met ssr 1 en finale op lichtgroen op de dap500.
Dit was natuurlijk makkelijk aangezien we met z'n tweeën waren en achter elkaar aan konden werken.
Hier wat foto's
50/50
duidelijk te zien welke kant al gedaan is, dit is alleen met de rotary
Ook de koplampen waren erg verweerd, maar helaas kregen we dit niet meer helemaal perfect.
Verder hadden de spiegels de beste tijd wel gehad... maar ook deze werden weer in de bijna oorspronkelijke staat hersteld door de dap met de lichtgroene pad..
Voor
Na
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Natuurlijk hebben we de auto ook een goede bescherming gegeven voor de winter en zit hij in een laagje poorboys ex-p (aangebracht met de zwarte pad op de dap) en natty blue (handmatig met de concorso pad).
[URL]http://img402.imageshack.us/img402/8793/dsc01191fw.th.jpg
Nadat de auto er weer blinkend en echt blauw bijstond hebben we de banden even gedresst en de ramen schoongemaakt...
Na een dag hard werken was dit het eindresultaat!! Ben er zelf zeer tevreden over ,^^ en mijn oom trouwens ook!
[URL]http://img508.imageshack.us/img508/1995/cimg1794q.jpg
Gebruikte spullen:
- foam
- velgenreiniger (weet niet meer welk merk)
- shampoo (weet ook niet meer welke)
- meguiars APC (1:4 en 1:10)
- mothers klei kit
- dodo juice basics of bling klei
- poorboys spray and wipe
- dodo juice born slippy clay lube
- poorboys SSR 1, 2 en 2,5
- Monello mezzo, finale en spruzzo
- meguiars glass cleaner
- poorboys EX-p
- poorboys natty's blue
- rotary AEG
- DAP500
- Pads: zowel kompressors als Smartpads: Oranje, wit, lichtgroen en zwart
- eurow doeken, dodo juice fantastic fur en poorboys dmt's
Er zijn mij een aantal dingen duidelijk geworden na deze leerzame en leuke dag....
er komt zeker een dap en ben nu officieel besmet met het detailvirus
Bedankt voor het lezen!