• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Mondeo winterwielen van subaru geel naar ford grijs!

stanneman

Detailing trainee
21 apr 2012
32
37
Zo mijn eerste show off !!

ik zou nog even wat after foto's plaatsen na al mijn gepoets en geschrob :-b

wij hebben deze velgen nu zon 6.5 jaar in ons bezit en hadden op een wasstraat na nog nooit een sopje gezien dus het vuil aan de binnenkant van de velgen moet wel een jaartje of 6 oud zijn geweest dus ik dacht hoogtijd om de gele aanslag van pekel en teer en ander vervuiling is te lijf te gaan!
na het een ander te hebben gevraagd op het forum had ik de volgende dingen besteld.

-Trix de combi van tar-x en iron-x
-dodo juice klei 110gr
-auto glym alu wheel seal (ik dacht dat dit een wax was maar het was een spuit bus :-"
-clay lube
-sample Iron-X

zo zagen de velgen er in het begin uit

wielies9.webp

wielies10.webp

toen na een middagje borstelen met cartec velgen reiniger die ik persoonlijk erg fijn vind was dit het resultaat.

VelgenMondeo6.webp

wielies12.webp

het ziet er op het eerste gezicht best aardig uit totdat je veder kijkt.

wielies14-1.webp

wielies18-1.webp

VelgenMondeo12.webp

teer plak resten teer en nog is teer

toen heb ik dus trix aan het werk gezet.

trix-1.webp

en iron-x

iron-x-1.webp

toen heb ik ze nog gekleid maar dat hielp bijna niks waarschijnlijk een te milde klei.

ik ben vedergegaan met het verwijderen van de plakresten met wasbenzie we hadden niks anders :schaam
daarna weer even afgenomen met een lauw warm watertje en een MF doek.
daarna in de meguiars carnuba wax gezet. en toen de auto glym alu wheel seal er op gespoten en uitgepoetst.

het resultaat!

wielies33.webp

wielies40.webp

zelfs een beetje reflectie :o)

wielies50.webp

wielies7-1.webp

wielies2-1.webp

wielies41.webp

wielies53.webp

wielies52.webp

Ik vind dat ze best zijn opgeknapt!

bedankt voor het lezen en hopelijk tot een volgende show off!!

Mooi geworden hoor, een hoop werk zo maar als je het resultaat zie dan weet je waar je het voor doet.

Dat zeker de reactie van m'n pa was ongeveer dit 8-())

ik vond het ook wel leuk werk hoor,
ik zou alleen wat meer te besteden moeten hebben aan waxen polijst middelen enzo maar goed ik ben benieuwd wat er in de toekomst nog in de kast komt te staan ;-)

Knap werk! :ja
Waarom heb je na de Trix nog de IronX gebruikt? Ik dacht dat Trix een combinatie van TarX en IronX is, was hiermee nog niet alles verwijderd?

Virus zei:
Knap werk! :ja
Waarom heb je na de Trix nog de IronX gebruikt? Ik dacht dat Trix een combinatie van TarX en IronX is, was hiermee nog niet alles verwijderd?

Ik wou is even testen of er nog een groot verschil zat tussen triX en ironX,
Maar inderdaad er is weinig verschil.
trix pakt net even beetje beter het teer mee zoals je van het produkt verwacht.
En daardoor werkt de ironx wat dan door het produkt is verwerkt volgens mij iets minder goed. En kun je beter voor de losse iron x gaan.

Met tarx heb ik helaas nog geen ervaring

Snap je het nog haha:lol

Dankjewel!

nu onderstaande velgen voor volgende keer,
maar ja dat zijn verschikelijke 24 mini spaaks velgen :auw

bij deze velgen mocht het 100 euro kosten om ze makkelijker schoon te houden hdus dat zou wel een goeie wheel wax worden.:jippie

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

@Vampire dankje wel!

ja ik probeer m'n vader altijd al om deze 17 inch velgen te kopen
(18 inch vind hij weer te groot) :weetniet
maar dat lukt niet echt :eek:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er weer netjes uit :)^

Voor die spaak velgen zou ik CQuartz pakken

Topic:
C.Quartz D-Lux Wheels & Plastic Sheeting

Woody zei:
Ziet er weer netjes uit :)^

Voor die spaak velgen zou ik CQuartz pakken

Topic:
C.Quartz D-Lux Wheels & Plastic Sheeting

Dat is inderdaad mooi spul, niet speciaal voor de velgen he?

Wooooow wat een verandering, echt van een gewone oude vieze velg naar een zo goed als nieuwe, dat is de moeite wel waard geweest blijkbaar!
en de veel spaakvelgen... Ik heb ze ook liggen op men fiesta... Zeer mooi maar idd een mooie geduldsoefening(de mijne hebben nog maar 1600km gedaan dus ze zijn nog in nieuwstaat! Hahahaha)

wel spijtig van de ford logos he... Zeer mooie velg en dan is het logo zelf naar de vaantje... Is en blijft een kwaal bij veel automerken. De merktekens(en niet enkel op de velgen!)

stanneman zei:
nu onderstaande velgen voor volgende keer,
maar ja dat zijn verschikelijke 24 mini spaaks velgen :auw

Ik heb paar weken geleden mijn 20 spaaks velgen gedaan, geen pretje zeg ik! Ik was er een hele dag mee bezig :| :)