• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ford Mondeo

Matthijs

Detailing rookie
29 jul 2008
263
0
Hallo,

Mijn vader kreeg de Ford Mondeo, een van de duurtestauto's van Autoweek mee op vakantie om te testen.
3 weken geleden heb ik hem met een vriend gepoetst. De auto is erg opgeknapt, met name de velgen. die heel erg vies waren.

Werkwijze:

Exterieur:
Afspuiten
Wielen: eerst Dasty, daarna Wheel Brightener, maar die waren niet sterk genoeg. Alweer, heeft Autoglym mij gered! We hebben een agressieve velgenreiniger van de professionele lijn van Autoglym gebruikt. Deze was sterk genoeg om het wiel helemaal schoon te krijgen.
Wassen met Washmitt en NXT
Kleien met Meg's consumentenklei en Last Touch 1:1
Poetsen met ColorX
Poorboys Natty's Paste Wax
Wielen in de poets met Autoglym SRP
Trims, Banden en Motor met Meg's ASD

Interieur:
Uitzuigen
Kunststof met APC 1:10 gereinigd
Leer met Meg's Cleaner en Conditioner in 1
Alcantara met lauwe theedoek
Kunstof met Turtlewax Extreme Nano Tech zwart gemaakt
Glas met NXT


Fotos:
Helaas was de zon een beetje weg dus was de glans niet volop zichtbaar.

Itali08Marc020.jpg


Itali08Marc014.jpg


Itali08Marc015.jpg


Itali08Marc016.jpg


Itali08Marc024.jpg


Itali08Marc023.jpg


Itali08Marc022.jpg


Itali08Marc021.jpg


Itali08Marc025.jpg


Itali08Marc026.jpg


Itali08Marc018.jpg



Heb op vakantie de auto elke week gewassen met NXT, ook de wielen.
Dit werkte prima. Beading was prachtig. Na 3 weken was de beading wel minder mooi, maar de wax was nog volop aanwezig! Voor het eerst heb ik ook ervaring met sheeten, de auto's die ik namelijk vaak was hebben geen waxlaag.
Italia2008008.jpg


Italia2008018.jpg



Groeten Matthijs
PS: Waarmee moet je LCD displays met zacht scherm schoonmaken? Heb dit namelijk maar gelaten voor wat het was aangezien ik bang was dat het misschien kapot zou gaan.
 
Mooi resultaat.

Jammere is altijd dat op je op lichte auto's minder terugziet van je inzet.
( tenzij het gelijk gaat regenen :D )

Verder moet ik zeggen dat ford eindelijk weer eens een wagen op de weg heeft gezet die ik wel de moeite waard vind.
 
Leuke auto om mee te nemen op vakantie. Autoweek had pas ook van die ouwe brikken (o.a. oranje Volvo 460) die lezers konden winnen als vakantieauto, maar dit is het betere werk. Hij staat weer mooi te blinken.
 
Mooi werk en mooie auto jammer alleen dat het niet de sedan is is nog mooier