• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zware mishandeling: Ford Focus Leasebak

Heijneker

Detailing guru
27 jan 2020
415
138
28
Ilpendam
Het onderwerp van vandaag is een zwarte Ford Focus Station van familie. Zij gaan er binnenkort mee op vakantie en er werd aan mij gevraagd of ik hem misschien even kon poetsen voor ze weggingen. Ik had vandaag een vrije dag en kon wel wat uurtjes missen om lekker te poetsen, dus prima!

De staat bij aankomst:
Helaas krijgt dit beestje weinig liefde van zijn eigenaar; Wassen doen ze niet aan en het schoonmaken blijft beperkt tot het uitkloppen van het bestuurdersmatje. Ja dat doet mij toch wel een beetje pijn om te zien!
20210819_213417.jpg
20210819_213437.jpg
20210819_213446.jpg
20210819_213529.jpg
20210819_213707.jpg
20210819_213720.jpg


Zieke shit!
Goed, we gaan aan de slag! Ik ben begonnen met de velgen, want ik wist dat dit een hele strijd zou gaan worden. Uiteindelijk na 2 uur en meerdere rondes van Wheel Brightener, Auto-Wheel, Surfex op de banden, en alle borstels die ik heb; kreeg ik de wiel-regio weer mooi!:

20210820_100315.jpg


Tijd voor de rest:
Emmertje dreft, sponsje uit het keukenkassie en een theedoek of twee, meer nie!!

Nee alle gekheid op een stokkie: Prewash met surfex 1:50 in een Ik foamer Pro 12, in alle scharnieren, naden en over de hele auto en flink afspuiten met de HD naturlich. En wat natuurlijk helemaal niks deed met de traffic film op deze naakte focus. Wassen heb ik gedaan met ONR en alle insectenregio's heb ik ruimschoots met Surfex 1:10 ingespoten. Rond de logo's achterop een beetje Wheel Brightener gebruikt en al snel afgespoten. Er was na de wasbeurt met ONR al een beetje beading te herkennen, maar dat kwam zeker niet door enige vorm van bescherming op de auto.

God wat kon deze auto wel een kleibeurtje gebruiken. Ik gebruik hiervoor een kleidoek i.c.m. Auto-Wheel en voor deze auto was het heel flink boenen om een gladde schone lak te krijgen. Ik heb nog nooit water ZO PLAT zien liggen op een auto als na het afspuiten van de AW:

20210820_094628.jpg
20210820_094645.jpg


Yikes. Maar niks wat ONR niet kan fixxen, alleen had ik wel een nieuwe emmer nodig na het verwijderen van het al die smerigheid net. Beading was nu zoals het hoort met ONR:
20210820_095634.jpg
20210820_095554.jpg


En na afdrogen zag het er al goed uit:
20210820_100309.jpg


Maar polijsten kon ie zeker wel gebruiken, al is het alleen al voor goede hechting van de LSP. Maar veel tijd heb ik niet, dus het moet snelsnelsnel. Op de liggende delen zat een grijze waas van geöxideerde lak:
20210820_105816.jpg


En na kort en snel éénstaps polijsten met Menzerna 2500, op Rupes geel en Flex XFE 7-15 op standje MAXIMAAL zag het er al beter uit!:
20210820_111047.jpg


En na een rondje smeren met Bilt Hamber Double Speed: (Wederom te dik gesmeerd.... Wipe-off erg moeilijk, veel blooming en haze. Dat is nog even wennen!)
20210820_112817.jpg
20210820_153614.jpg


NICE! Op de ramen ook nog wat leuks gesmeerd na de voorruit gepolijst te hebben met hetzelfde als wat de lak te verduren kreeg:
20210820_153650.jpg


De bandjes konden nu ook wel wat dagcreme gebruiken:
20210820_153348.jpg


Op naar het interieur! Eerst maar even stofzuigen. Als eerst zuig ik met een borstelzuigmond zo veel mogelijk stof weg van alle niet krasgevoelige oppervlaktes. Maar op de vloer was natuurlijk het meeste te behalen! Na 5 minuutjes stofzuigen:
20210820_122608.jpg

Na nog eens een kwartier stofzuigen en daarna de pedaaltjes meepakken:
20210820_124642.jpg

Matje schoongemaakt met wat textielreiniger een borstel en een doek (na stofzuigen of course). Dat oogt en ruikt weer zoals het hoort:
20210820_125325.jpg

Andere kant ook, helaas veel beschadigingen op de kunststof delen hier. Dat ding dat op de stoel ligt is een Scangrip, doe dat vooral niet na:
20210820_153527.jpg


En omdat de auto blijkbaar weer nodig was, liet ik mijzelf een beetje ophaasten. Dus helaas wat weinig na-foto's. Maar de auto stond er weer leuk bij en gaat goed beschermd op vakantie. En ik heb mij kostelijk vermaakt!:
20210820_153342.jpg


En waarom je de scangrip niet op je stoel neer moet leggen (En waarom je je vooral ook niet moet laten ophaasten), zucht:
20210820_153903.jpg


Bedankt voor het lezen!
 
Wauw. Wat een verschil zeg!
Schoonmaken doet echt veel. Heel mooi opgeknapt.
Jammer dat je moest haasten. Erg irritant inderdaad. Heeft een Scangrip lamp, dat gaatje in de stoel gebrand? :dizzy:
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Ziet er weer zeer netjes uit zeker als je het vergelijkt met hoe hij binnen kwam. Eventuele tip voor het gaatje goedkoop minder zichtbaar te maken. Ik plak wel eens een stukje stof op het gaatje wel ik snij uit een blind stuk. Tussen de achterbank als je deze naar voor klapt. Even zoeken naar een goed stukje stof. Precies even groot uitsnijden en met een dotje lijmkit erin plakken. Is prul werk en zeker niet ideaal maar werkt best prima. Kwam vaak voor in de tijd dat er nog veel gerookt werd in de auto. Gr.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Reactions: Heijneker en Brad
Zo zeg…..die zag er wel erg beroerd uit! In ieder geval eer van je werk, voor hoe lang het duurt :p. Maar mooi resultaat!
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Op een of andere manier weten dit soort zware gevallen het Heijneker Instituut voor Correctie toch feilloos te vinden! Lekker opgeknapt...
 
  • Grappig
Reactions: Heijneker
Kreeg al “haast” terwijl ik alleen nog maar aan het lezen was ;). Resultaat mag er wezen, daar zal wel een mondje open gevallen zijn op de inrit toen ze hem kwamen halen zeker?
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: Heijneker en RoCo
Haha ik had hetzelfde, je haastige klus is mooi in woord en beeld gebracht! Ziet er toch weer strak uit, maar voelt toch niet zo 'verdient' voor de eigenaar, want wat een hok zeg voor zo'n jonge auto....

Puik werk weer!
 
Allemachtig: zat de pekel van afgelopen winter nog op die wagen......
Mooi resultaat behaald in een paar uur tijd: respect!
In dit geval gaat het spreekwoordelijke "haastige spoed is zelden goed" niet op, maar tijdsdruk is wel vaak waar een detailer niet om verlegen zit......
Hopelijk zijn de ogen geopend van de eigenaar, en wordt die vaste klant bij je.
 
  • Geweldig
Reactions: Heijneker
Dat was echt nodig inderdaad en wat een verschil zeg in deze korte tijd, de uurtjes goed besteed en een heel blije familielid ;).
 
  • Geweldig
Reactions: Heijneker
@RoyR Thanks! Ik stond er ook van te kijken, ik wist dat de lamp warm werd, maar zo warm?

En dit is nog maar de instapper! :scream:

@Martin Philippo waarschijnlijk komen ze hiervoor pas weer volgend jaar aankloppen, als ze weer op vakantie willen. :joy:

Ik probeer ze al een tijdje op het hart te drukken dat niet wassen geen doen is. En dat bij inleveren je dan waarschijnlijk gezeur krijgt.

@GeBas Thanks! Ik heb er ongeveer 7 uurtjes over gedaan denk ik, in een lekker rustig tempo over het algemeen.

@Fuut-Fuut Thanks voor de tip, ik ga er even naar kijken en hopelijk een keertje proberen!

@Cordoba Thanks! Ik vind het wel leuk als ik een auto zo extreem kan laten opknappen!

@GuidoA :joy: Dit is wel de ergste die ik tot nu toe gedaan heb denk ik! Ik verwacht ook oprecht dat ik deze focus, als ik er niet op aandring, ze pas voor de volgende vakantie weer eens aangeboden krijg. . . . .

@Kloy Hahaha deze show-off heb ik inderdaad ook wel in record-tempo geschreven. Die wisten niet wat ze zagen inderdaad!

@RoCo ach voor familie moet je wat overhebben hoor. Dit was een verjaardagscadeautje en daarnaast moest dit nu gewoon echt gebeuren. Anders werd de kans wel heel groot dat ze bij inleveren over een paar jaar veel extra moeten betalen, omdat die auto helemaal afgeragt is.

@Kick Buttowski Thanks! Ik ben zelfs wel een beetje jaloers. Lijkt mij inderdaad heerlijk om met de auto zo op vakantie te gaan, genietend de regen door!

@Kees-sw Ik verwacht niet dat er iets veranderd m.b.t. hoe ze de auto behandelen, maar je weet het nooit. Het scheelt niet veel! Laatste keer gewassen is op 7 maart geweest! Toen zag ie er zo uit: :joy:
Focus.jpg