Twee weken geleden een Ford Mustang GT uit 2006 op bezoek gehad om even weer netjes te maken voor de verkoop. De km-stand was 178000 km. In het vooronder van deze musclecar ligt de 300pk sterke V8.
De lak van deze Mustang kon wel wat TLC gebruiken en was voorzien van diverse RDS en swirls. De alluminium motorkap was gaan corroderen en daardoor zat aan de voorkant een buitengewoon lelijke plek. De Mustang was in zijn geheel een keer over gespoten in uni zwart (oorspronkelijk was deze groen metallic)
Het interieur was in redelijk goede staat. Er was wel regelmatig gestofzuigd, maar verder eigenlijk nooit gereinigd.
Om de Mustang weer een beetje netjes te krijgen heb ik de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
Exterieur:
- Motorruimte gereinigd met Kärcher stoomreiniger
- Lak gefoamd met Monello Artico Magico foam
- Gewassen met Monello Lavare shampoo
- Lak ontdaan van hars en teer met Valet Pro Glue and Tarremover
- Lak ontdaan van vliegroest met Monello Non Ferro
- Kieren, naden, banden, wielkasten, trims gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Lak gekleid met PoorBoys klei en Clay Lube
- Corrosie op motorkap verwijderd
- Oneffenheid/gat opgevuld met polyester plamuur
- Oppervlakte gerepareerde corrosieplek gewetsand met gritt 500 en 1000 totdat het egaal glad was
- Zes lagen lak aangebracht op gerepareerde plek
- Gerepareerde plek gewetsand met gritt 1500, 2000 en 3000
- Lakdikte opgemeten. De auto bleek in zijn geheel een keer gespoten te zijn en op een drietal plekken meerdere keren.
- Testspot gemaakt. De lak was redelijk te corrigeren, maar aangezien de lak in behoorlijk deplorabele staat was moest er toch naar zwaar geschut worden gegrepen om een acceptabele correctie te krijgen.
- Gepolijst met de volgende stappen:
Flex 14-2 150 rotary: Flexipads heavy woolpad met Monello Veloce, Monello gele raffini gele cutting pad met Monello Veloce, Monello oranje raffini light cutting met Monello Mezzo.
DAP 900 V2: Monello CCS lichtgroene polishingpad met Monello Finale, Monello CCS zwarte finishingpad met Monello Finale
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- Lak beschermd met 2 lagen Collinite 476s wax
- Velgen gepolijst met Monello zwarte cone en Monello Finale en beschermd met PoorBoys Wheelsealant
- Trims en kunststof delen motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
- Ruiten gereinigd met PoorBoys Glass cleaner
- Banden gevoed met Meguiars Endurance tire gel
- Uitlaatsierstuk gepolijst met staalwol grade 0000 en Auto Finesse Metal Polish
- Chroom gereinigd met PoorBoys Professional Polish
Interieur:
- Gestofzuigd
- Kunststof delen gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Leer gereiinigd met Colourlock Leerreiniger Sterk
- Leer gevoed met Gliptone conditioner
- Tapijt gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural look
En de plaatjes bij de praatjes:
Mustang bij aankomst

Mustang in de foam

Interieur bij aankomst

Interieur schoon

De aluminium motorkap was gaan corroderen

Corrosie zo goed mogelijk hersteld

De lak was in redelijk deplorabele staat

Na enig polijstwerk toch weer een mooi spiegeltje kunnen behalen

De motorruimte was ook wat stoffig
En weer een stuk opgeknapt

De trims waren wat uitgedroogd

En weer gevoed

Uitlaat bij aankomst

En uitlaat gepolijst

En tot slot het traditionele rondje rondom







De lak van deze Mustang kon wel wat TLC gebruiken en was voorzien van diverse RDS en swirls. De alluminium motorkap was gaan corroderen en daardoor zat aan de voorkant een buitengewoon lelijke plek. De Mustang was in zijn geheel een keer over gespoten in uni zwart (oorspronkelijk was deze groen metallic)
Het interieur was in redelijk goede staat. Er was wel regelmatig gestofzuigd, maar verder eigenlijk nooit gereinigd.
Om de Mustang weer een beetje netjes te krijgen heb ik de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
Exterieur:
- Motorruimte gereinigd met Kärcher stoomreiniger
- Lak gefoamd met Monello Artico Magico foam
- Gewassen met Monello Lavare shampoo
- Lak ontdaan van hars en teer met Valet Pro Glue and Tarremover
- Lak ontdaan van vliegroest met Monello Non Ferro
- Kieren, naden, banden, wielkasten, trims gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Lak gekleid met PoorBoys klei en Clay Lube
- Corrosie op motorkap verwijderd
- Oneffenheid/gat opgevuld met polyester plamuur
- Oppervlakte gerepareerde corrosieplek gewetsand met gritt 500 en 1000 totdat het egaal glad was
- Zes lagen lak aangebracht op gerepareerde plek
- Gerepareerde plek gewetsand met gritt 1500, 2000 en 3000
- Lakdikte opgemeten. De auto bleek in zijn geheel een keer gespoten te zijn en op een drietal plekken meerdere keren.
- Testspot gemaakt. De lak was redelijk te corrigeren, maar aangezien de lak in behoorlijk deplorabele staat was moest er toch naar zwaar geschut worden gegrepen om een acceptabele correctie te krijgen.
- Gepolijst met de volgende stappen:
Flex 14-2 150 rotary: Flexipads heavy woolpad met Monello Veloce, Monello gele raffini gele cutting pad met Monello Veloce, Monello oranje raffini light cutting met Monello Mezzo.
DAP 900 V2: Monello CCS lichtgroene polishingpad met Monello Finale, Monello CCS zwarte finishingpad met Monello Finale
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- Lak beschermd met 2 lagen Collinite 476s wax
- Velgen gepolijst met Monello zwarte cone en Monello Finale en beschermd met PoorBoys Wheelsealant
- Trims en kunststof delen motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
- Ruiten gereinigd met PoorBoys Glass cleaner
- Banden gevoed met Meguiars Endurance tire gel
- Uitlaatsierstuk gepolijst met staalwol grade 0000 en Auto Finesse Metal Polish
- Chroom gereinigd met PoorBoys Professional Polish
Interieur:
- Gestofzuigd
- Kunststof delen gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Leer gereiinigd met Colourlock Leerreiniger Sterk
- Leer gevoed met Gliptone conditioner
- Tapijt gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural look
En de plaatjes bij de praatjes:
Mustang bij aankomst
Mustang in de foam
Interieur bij aankomst
Interieur schoon
De aluminium motorkap was gaan corroderen
Corrosie zo goed mogelijk hersteld
De lak was in redelijk deplorabele staat
Na enig polijstwerk toch weer een mooi spiegeltje kunnen behalen
De motorruimte was ook wat stoffig
En weer een stuk opgeknapt
De trims waren wat uitgedroogd
En weer gevoed
Uitlaat bij aankomst
En uitlaat gepolijst
En tot slot het traditionele rondje rondom