• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forumlid met extractor...

Berrie.eu

Detailing rookie
23 dec 2008
71
0
Aangezien mijn interieur een opfrisbeurt kan gebruiken zou ik graag het interieur eens willen reinigen met een extractor. Aangezien ik geen extractor heb en ik niet zelf wil lopen prutsen omdat ik het niet eerder gezien of gedaan heb, is mijn vraag of een forumlid met een extractor mijn interieur eens zou willen reinigen zodat ik stiekem mee kan kijken (Uiteraard tegen betaling)

Ik ben ervan op de hoogte dat je een extractor kan huren, maar daar wil ik nog niet aan beginnen omdat ik het eerst eens graag zou willen zien:rules

Wie zou dit willen en woont in omgeving Tiel/Veenendaal?

Alvast bedankt.
 
Je bent welkom in Roosendaal, maar denk dat dat een beetje te ver rijden is voor je. Er is vast wel iemand die dichter in de buurt woont om je te helpen.
 
Het is echt niet zo moeilijk hoor, je kan het gerust zelf doen zonder het eerst gezien te hebben. Vullen met water en schoonmaakmiddel en beginnen. In het verleden heb ik het vaak zelf gedaan met een karcher waarin ik het schoonmaakmiddel Citin gedaan heb. Werkt super, maar geeft weinig tot geen geur. Wellicht is er een middel wat gelijk een frisse geur achterlaat. Even zoeken tussen de topics en je zal hier vast wel iets over vinden.

Hoe werkt het?
- Auto eerst heel goed uitzuigen, ik bedoel heel goed
- Installeer de extractor
- Spray de vloeistof ui de extractor over het schoon te maken oppervlak
- Even in laten werken, niet te lang
- Vervolgens sprayen en direct zuigen
- Voor de moeilijk bereikbare plekjes haalde ik bij de karcher de zuigmond van de slang om er beter bij te kunnen
- Vul de extrator met schoon water om het sop zo goed mogelijk uit de bekleding te spoelen, let op maak de bekleding niet kletsnat
- Als laatste haalde ik nog even een licht vochtige zeem over de behandelde oppervlakte

Belankgrijk!
- Beginnen met een testspot uit het zicht. Soms is het oppervlak niet kleurecht.
- Voorkom dat het te behandelen oppervlak kletsnat wordt, spuiten en direct zuigen (sorry, laat ik het netjes houden)
- Vocht zo goed mogelijk uit de bekleding zuigen
- Auto goed ventileren tot dat het vocht volledig uit de auto is, anders gaat het schimmelen en stinken

Echt niet moeilijk!

Als je het nou echt niet ziet zitten, ik woon redelijk in de buurt van Tiel (werk wel in Tiel). Ik heb weliswaar geen extractor, maar ik heb tientallen auto´s aan de binnenkant gereinigd op deze manier. Je zou er één kunnen huren waarmee ik je wel wil helpen op een mooie dag (+10 C)