• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Freaky1975 stelt zich voor

Freaky1975

Detailing rookie
17 mei 2008
296
0
Hoi!

Nieuw forum, nieuwe gezichten en dus een kennismaking...

Ik ben Frank van Rijn, 33 en houd me bezig (voor de baas dan) met het in- en verkopen van auto-onderdelen t.b.v. reparatie en schadeherstel.
Mijn huissie bevindt zich in het "pittoreske" Spijkenisse, waar ik heel tevreden woon met vrouw en zoontje van 4.

Ons gezinsvervoermiddel is een rode Golf III GTI 2.0 8V uit 1992, waarvan hieronder een paar foto's.
Ik zal niet over hobbies beginnen, want ik heb er teveel om op te noemen, maar de boventoon wordt momenteel gevoerd door auto's, pc's en games, sci-fi en muziek...

Overigens ben ik een vroegere klasgenoot van SpeeDJ, forumlid alhier, zij maakte me attent op het forum van Carclean. Thnx Daan!


Foto's:

Afbeelding022.jpg

Afbeelding031.jpg


Kleine update nadien:

Before:
Afbeelding037.jpg


After:
Afbeelding040.jpg


Motorisch is dit ouwe gebakkie standaard, optisch heb ik alleen wat aan de verlichting veranderd, handig als je zelf in de handel zit, dan kost het geen fluit...
De zijknipperlichten zijn vervangen door rookglas exemplaren, evenals de lichtbatterij aan de voorzijde. De koplampen hebben plaatsgemaakt voor dubbele units van TYC, die - in mijn ogen - het grappige rood-zwart-contrast nog wat verhogen.

Momenteel is de bolide ernstig weer toe aan een poetsbeurt, je weet hoe het gaat met rode auto's en zeker als ze op leeftijd zijn, witte uitslag verpest het rood van dak en motorkap...
Op de foto's hierboven was ie net gepoetst, maar wat je niet kunt zien is dat ondaks de glans er toch nog een hoop wit onder de oppervlakte ligt. We hebben niet te diep durven tollen, omdat ie al zo oud is, bang om door de lak heen te gaan. Bovendien werd ie ook behoorlijk warm... Maar misschien kan er nog een heel klein laagje af, het midden van het dak is roder geworden dan we dachten, door het tollen van 2 kanten, dus wellicht is er nog hoop.
Een bezoekje aan Carclean ligt daarom nog wel in het verschiet voor deze zomer, es kijken wat de experts erover te zeggen hebben!

Anyways, dat is ie voor nu!

Groeten

Frank

p.s.: wellicht wordt om gezinstechnische redenen ons scheurijzertje vervangen door een ex-lease Skoda van mijn vrouw's werk. Zal met pijn in mijn hart zijn, net als toen ik hiervoor afscheid moest nemen van mijn Clio RSi, maar goed, voor je gezin moet je wat over hebben, nietwaar?
 
Dank je! Tja, zo mooi is ie op het moment niet hoor! Ben eigenlijk helemaal geen poetsfanaat, heb alleen een hoop bewondering voor degenen die het wel zijn...
 
Zo, maandag extra dagje vrij, hopelijk heeft Tim dan even tijd om naar de ernstig verweerde lak van mijn roestbakkie te kijken, morgen krijgt ie effe een goeie schoonmaakbeurt, interieurtje uitzuigen en in de Megs zetten (geen idee hoe het specifieke product heet, maar goed, al doende leert men... :D ) en effe wassen met Megs NXT. En het derde flesje Megs is de velgenreiniger, wieltjes zitten al weer helemaal onder het remstof. Tja, dat heb je met 4 schijven... In elk geval wordt het tijd voor een lakexpertise, want ik ben bang dat ik niet veel lak meer over heb om te kunnen polijsten. Rode lak heeft geen blanke laklaag, omdat het zo hard verweert, vandaar en tenslotte is ie van '92, dus we gaan maar duimen...
 
Zeker wel, heeft "maar" 115 pk, maar met een gewicht van net iets meer dan 1000 kg wil ie nog best vooruit, al is het natuurlijk geen match voor de Golf V GTI met z'n 200 pk.

Ben wel op zoek naar een vervanger die wat praktischer is voor mijn gezinnetje, maar dat zal helaas een behoorlijke concessie zijn op het vermogen. Ik ben nog bezig met een ex-leaser van mijn vrouw d'r werk. Financieel gezien een buitenkansje, een auto kunnen aanschaffen die 10 jaar jonger is, maar veel burgerlijker - en trager - kan het niet worden met een Fabia Combi 1.4... 68 paardjes onder het kappie plus wat extra gewicht :( daar word ik natuurlijk niet echt vrolijk van, maar als het door gaat doe ik wel een goeie investering, misschien komt er dan eindelijk mijn begeerde Alfa 156 op termijn... ;)
 
Dank je, was wel 1 van de eersten, maar "welkom" is altijd beter dan "wat doet die ouwe schytGolf op ons forum" (niet hier meegemaakt, wel elders)
 
Freaky1975 zei:
"wat doet die ouwe schytGolf op ons forum" (niet hier meegemaakt, wel elders)

Belachelijk dan dat er zulke gasten tussen zitten...
}:)w

Hier tref je alleen maar mensen met dezelfde passie voor detailen.
;)


Joost
 
Vergeten

Alsnog welkom, mooie GTI. Goede kleur, eigenlijk de kleur voor een GTI







Moet wel een sympathieke eigenaar zijn, altijd met die GTI rijders...:D
 
Whahahahahahaah wacht maar af tot 5 juli.... rofl rofl rofl

Ja, rood is wel stoer, maar als je in de gelegenheid bent 5juli (ik zag dat je t nog niet zeker weet) dan zul je zien dat het ook z'n nadelen heeft, zeker als ie wat ouder wordt.

Nee, dan de GTI van Tim's vrouw, die heeft net als jij een gechipte V GTI in brandweerrood. Heb 'm vorige week effe "live" bekeken. Ernstig stoer, maar een hoop werk (zie één van de show-off topics).
 
Wou zelf geen rode, aangezien onze firma rood als bedrijfskleur heeft en het dan net een auto van de zaak lijkt.

Ja, zal anders proberen te regelen om vrijdags al thuis te komen.

We Roggelen Wiel wat 8d