Gister avond en vandaag (13/14 juni 2014) de opknap auto van een vriend van mij onderhanden genomen die aanstaande week verkocht word.
De auto heeft volgensmij nog nooit een goede wasbeurt gehad!
Vrijdag heb ik de auto grondig gewassen, de rubbers en dergelijken schoongemaakt, gekleid en afgeplakt zodat ik zaterdag direct kon beginnen met polijsten
De auto lak had weinig glans, maar wel krasjes en beschadigingen, tijd voor actie!
Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De velgen met de Mothers wheel brush schoongemaakt en de banden met APC 1:5
De raamrubbers en dergelijken schoongemaakt met APC 1:15
Non Ferro 5min laten inwerken en daarna terug opnieuw verdeeld met mijn wasmitt en terug afgespoten en afgedroogd.
Daarna begonnen met de Monello klei en Dodo Juice born slippy clay lube. Bij het kleien zag ik zo goed als geen kleur verandering in de klei, bij een test met een boterhammen zakje merkten je duidelijk wel verschil.
Polijsten
Toen een testspot gemaakt, Monello Final en wit was niet genoed, dus maar direct voor Monello mezzo en oranje gegaan, dit gaf direct de gewenste correctie!
Jammer genoeg nadat ik de motorkap 1/2de had gedaan en het zijscherm toen begon de oranje pad bol testaan en kon ik er niet meer veel me, toen overgestapt op groen maar dit gaf te weinig correctie en heb ik de rest met geel gedaan en dit werkten ook erg fyn.
Als laatste nog een rondje Monello Final op wit.
En de bescherming Poorboys EX-P ingewerkt met een rode pad. Een uur laten curen en toen afgenomen.
Kunststof lijsten en dergelijken zijn behandeld met Auto finesse Revive.
Interrieur
Dashboard en dergelijken heb ik schoongemaakt met APC 1:30 en de kiertjes en dergelijken met een detail kwastje.
Een foto van hoe de auto er voor het wassen uitzag.
Rubbers en dergelijken.
Na het kleien de lak eens geïnspecteerd.
Ik had gedacht dat de lak veel slechter was buiten de lak defecten en dieperen krassen die al bekend waren bij mij, maar qua swirls viel mij dit heel erg mee voor een merk wat bekend staat om de zachte lak.
Een beeld van hoe de swirls er op de wagen uitzagen.
Krassen die ook op 80/90% van de auto te vinden waren buiten de gebruikelijke handgreep krasjes en kofferbak krasjes.
En een diepe/forse kras die op het rechter achterscherm zat.
De na foto's
De plek waar de diepe/forse kras zat.
Een foto van het dak, het lijkt of er weinig reflectie/glans is, maar als je naar boven keek waar de zon behoort testaan zag je niks anders als donkeren wolken.
Krijg zojuist een foto van de eigenaar gestuurd (14-6-2014 21:25).
Tips en/of opmerkingen zijn welkom!
Note: Foto's zijn helaas met mijn telefoon gemaakt (Iphone 5s) had dit keer geen beschikking over de spiegel reflex camara.
De auto heeft volgensmij nog nooit een goede wasbeurt gehad!
Vrijdag heb ik de auto grondig gewassen, de rubbers en dergelijken schoongemaakt, gekleid en afgeplakt zodat ik zaterdag direct kon beginnen met polijsten
De auto lak had weinig glans, maar wel krasjes en beschadigingen, tijd voor actie!
Lak
Als eerste gewassen met Poorboys world super slick & suds, 2 emmer methode en een washmitt.
De velgen met de Mothers wheel brush schoongemaakt en de banden met APC 1:5
De raamrubbers en dergelijken schoongemaakt met APC 1:15
Non Ferro 5min laten inwerken en daarna terug opnieuw verdeeld met mijn wasmitt en terug afgespoten en afgedroogd.
Daarna begonnen met de Monello klei en Dodo Juice born slippy clay lube. Bij het kleien zag ik zo goed als geen kleur verandering in de klei, bij een test met een boterhammen zakje merkten je duidelijk wel verschil.
Polijsten
Toen een testspot gemaakt, Monello Final en wit was niet genoed, dus maar direct voor Monello mezzo en oranje gegaan, dit gaf direct de gewenste correctie!
Jammer genoeg nadat ik de motorkap 1/2de had gedaan en het zijscherm toen begon de oranje pad bol testaan en kon ik er niet meer veel me, toen overgestapt op groen maar dit gaf te weinig correctie en heb ik de rest met geel gedaan en dit werkten ook erg fyn.
Als laatste nog een rondje Monello Final op wit.
En de bescherming Poorboys EX-P ingewerkt met een rode pad. Een uur laten curen en toen afgenomen.
Kunststof lijsten en dergelijken zijn behandeld met Auto finesse Revive.
Interrieur
Dashboard en dergelijken heb ik schoongemaakt met APC 1:30 en de kiertjes en dergelijken met een detail kwastje.
Een foto van hoe de auto er voor het wassen uitzag.
Rubbers en dergelijken.
Na het kleien de lak eens geïnspecteerd.
Ik had gedacht dat de lak veel slechter was buiten de lak defecten en dieperen krassen die al bekend waren bij mij, maar qua swirls viel mij dit heel erg mee voor een merk wat bekend staat om de zachte lak.
Een beeld van hoe de swirls er op de wagen uitzagen.
Krassen die ook op 80/90% van de auto te vinden waren buiten de gebruikelijke handgreep krasjes en kofferbak krasjes.
En een diepe/forse kras die op het rechter achterscherm zat.
De na foto's
De plek waar de diepe/forse kras zat.
Een foto van het dak, het lijkt of er weinig reflectie/glans is, maar als je naar boven keek waar de zon behoort testaan zag je niks anders als donkeren wolken.
Krijg zojuist een foto van de eigenaar gestuurd (14-6-2014 21:25).
Tips en/of opmerkingen zijn welkom!
Note: Foto's zijn helaas met mijn telefoon gemaakt (Iphone 5s) had dit keer geen beschikking over de spiegel reflex camara.