Alvast mijn excuses voor de vele foto's, maar sommigen (Emi ) zullen het begrijpen.
De eigenaar had mij al een paar keer gevraagd voor een full detail van zijn BMW.
Het logistieke onderdeel deed mij eerst wat twijfelen. De beste man woont namelijk
in Limburg en ik vlakbij Alkmaar. Toen hij 10 dagen op vakantie ging en ik mijn broer
had overgehaald om mijn Z4 weer terug te rijden was het moment aangebroken.
Een full detail die begint met een rit van 250 kilometer in een verlengde 7-serie met V12 !
Nadat het adrenalinepeil gezakt was deze klus eens serieus bekeken. Deze lakschade
is natuurlijk niet weg te polijsten, maar door dit toch mee te nemen verdwenen de dofheid en de krassen.
In de nafoto's zie je ook op dit stuk zoveel reflectie dat het nauwelijks opvalt.
De rest van de auto had de nodige swirls
en een verzameling gebruikssporen op de achterklep
Deurgrepen die duidelijk gebruikt zijn
De velgen zaten, vooral op de randen, zo dun in de lak dat te agressieve middellen vermeden werden
Maar we waren er nog niet. Een duidelijk gebruikt maar weinig gereinigd interieur
Sommige leren delen konden wel een verfje gebruiken, maar de eigenaar stoorde zich daar niet aan.
Afijn, de garage stond dus vol, net als de to-do-lijst.
Het leer werd gereinigd en gevoed met de Mothersset en het kunsstof met APC(1:10) en smartdressing.
Polijsten kostte wat meer tijd . Minder slechte stukken 2 keer op geel met veloce en slechte panelen 2 keer met S3 op een witte spiderpad. Afgeschaald werd er met S30 op oranje. Het dak ging van dit
naar dit
Instapgedeelte/dorpel van dit
naar dit
En de deurgrepen uit het begin kende je ook niet meer terug
Om over de verweerde sierlijsten op de deuren maar te zwijgen
Zijn dit echt dezelfde? Na mezzo op groen :-0
Na het polijsten werd de auto nog een keer gewassen. Bij een mager zonnetje
een mooie donkergroene kleur
De laatste stappen, velgen in de wheelwax, sierstrips met PB prof. polish 2 en Belgom, trims in de Autofinesse revive en de lak in de Collinite no 845.
Een heel verhaal met dit als resultaat
En dit is het echt het stuk van de afgebladderde verf
Het vervelende van alles, hij moest weer terug ook naar Limburg
Eerste reactie van de eigenaar :"Martin, die kleur ! " .
Voordat ik ze vergeet......reflectiefoto's.
En om de 25 vol te maken.Bedankt voor het lezen en groeten, Martin.
De eigenaar had mij al een paar keer gevraagd voor een full detail van zijn BMW.
Het logistieke onderdeel deed mij eerst wat twijfelen. De beste man woont namelijk
in Limburg en ik vlakbij Alkmaar. Toen hij 10 dagen op vakantie ging en ik mijn broer
had overgehaald om mijn Z4 weer terug te rijden was het moment aangebroken.
Een full detail die begint met een rit van 250 kilometer in een verlengde 7-serie met V12 !
Nadat het adrenalinepeil gezakt was deze klus eens serieus bekeken. Deze lakschade
is natuurlijk niet weg te polijsten, maar door dit toch mee te nemen verdwenen de dofheid en de krassen.
In de nafoto's zie je ook op dit stuk zoveel reflectie dat het nauwelijks opvalt.
De rest van de auto had de nodige swirls
en een verzameling gebruikssporen op de achterklep
Deurgrepen die duidelijk gebruikt zijn
De velgen zaten, vooral op de randen, zo dun in de lak dat te agressieve middellen vermeden werden
Maar we waren er nog niet. Een duidelijk gebruikt maar weinig gereinigd interieur
Sommige leren delen konden wel een verfje gebruiken, maar de eigenaar stoorde zich daar niet aan.
Afijn, de garage stond dus vol, net als de to-do-lijst.
Het leer werd gereinigd en gevoed met de Mothersset en het kunsstof met APC(1:10) en smartdressing.
Polijsten kostte wat meer tijd . Minder slechte stukken 2 keer op geel met veloce en slechte panelen 2 keer met S3 op een witte spiderpad. Afgeschaald werd er met S30 op oranje. Het dak ging van dit
naar dit
Instapgedeelte/dorpel van dit
naar dit
En de deurgrepen uit het begin kende je ook niet meer terug
Om over de verweerde sierlijsten op de deuren maar te zwijgen
Zijn dit echt dezelfde? Na mezzo op groen :-0
Na het polijsten werd de auto nog een keer gewassen. Bij een mager zonnetje
een mooie donkergroene kleur
De laatste stappen, velgen in de wheelwax, sierstrips met PB prof. polish 2 en Belgom, trims in de Autofinesse revive en de lak in de Collinite no 845.
Een heel verhaal met dit als resultaat
En dit is het echt het stuk van de afgebladderde verf
Het vervelende van alles, hij moest weer terug ook naar Limburg
Eerste reactie van de eigenaar :"Martin, die kleur ! " .
Voordat ik ze vergeet......reflectiefoto's.
En om de 25 vol te maken.Bedankt voor het lezen en groeten, Martin.
Laatst bewerkt: