• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW 750iL

Martind8b

Detailing guru
18 apr 2013
213
153
In de buurt van Alkmaar
Alvast mijn excuses voor de vele foto's, maar sommigen (Emi ;) ) zullen het begrijpen.
De eigenaar had mij al een paar keer gevraagd voor een full detail van zijn BMW.
Het logistieke onderdeel deed mij eerst wat twijfelen. De beste man woont namelijk
in Limburg en ik vlakbij Alkmaar. Toen hij 10 dagen op vakantie ging en ik mijn broer
had overgehaald ;) om mijn Z4 weer terug te rijden was het moment aangebroken.
Een full detail die begint met een rit van 250 kilometer in een verlengde 7-serie met V12 !
Nadat het adrenalinepeil gezakt was deze klus eens serieus bekeken. Deze lakschade
588CC.jpg

is natuurlijk niet weg te polijsten, maar door dit toch mee te nemen verdwenen de dofheid en de krassen.
In de nafoto's zie je ook op dit stuk zoveel reflectie dat het nauwelijks opvalt.
De rest van de auto had de nodige swirls
593CC.jpg


en een verzameling gebruikssporen op de achterklep
594CC.jpg


Deurgrepen die duidelijk gebruikt zijn
606CC.jpg


De velgen zaten, vooral op de randen, zo dun in de lak dat te agressieve middellen vermeden werden
608CC.jpg


Maar we waren er nog niet. Een duidelijk gebruikt maar weinig gereinigd interieur
611CC.jpg

612CC.jpg

Sommige leren delen konden wel een verfje gebruiken, maar de eigenaar stoorde zich daar niet aan.
Afijn, de garage stond dus vol, net als de to-do-lijst.

Het leer werd gereinigd en gevoed met de Mothersset en het kunsstof met APC(1:10) en smartdressing.
690CC.jpg


695CC.jpg


Polijsten kostte wat meer tijd ;) . Minder slechte stukken 2 keer op geel met veloce en slechte panelen 2 keer met S3 op een witte spiderpad. Afgeschaald werd er met S30 op oranje. Het dak ging van dit
631CC.jpg

naar dit
633CC.jpg

Instapgedeelte/dorpel van dit
613CC.jpg

naar dit
696CC.jpg

En de deurgrepen uit het begin kende je ook niet meer terug
701CC.jpg

Om over de verweerde sierlijsten op de deuren maar te zwijgen
614CC.jpg

Zijn dit echt dezelfde? Na mezzo op groen :-0
671CC.jpg



Na het polijsten werd de auto nog een keer gewassen. Bij een mager zonnetje
650CC.jpg

een mooie donkergroene kleur
646CC.jpg



De laatste stappen, velgen in de wheelwax, sierstrips met PB prof. polish 2 en Belgom, trims in de Autofinesse revive en de lak in de Collinite no 845.
Een heel verhaal met dit als resultaat
677CC.jpg

En dit is het echt het stuk van de afgebladderde verf
684CC.jpg

679CC.jpg

683CC.jpg


Het vervelende van alles, hij moest weer terug ook naar Limburg :)
Eerste reactie van de eigenaar :"Martin, die kleur ! " .
Voordat ik ze vergeet......reflectiefoto's.
678CC.jpg

676CC.jpg


En om de 25 vol te maken.Bedankt voor het lezen en groeten, Martin.
680CC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nice! :)

Ooooh, donkere kleuren en weinig orange peel. Heerlijk! Je zou bijna zeggen dat het een uni-kleur is met zoveeeeeel reflectie. Lekker hoor! :)


Deze Beamert kon een berg liefde gebruiken en heeft hij zeker gehad.



Greeeetz
 
Wauw, prachtige auto's en die v12 is helemaal heerlijk!!! Sowieso vrij zeldzaam een E38 met sportstoelen...jammer dat het allemaal groen is maar dat was in die tijd wel vaker, net als alles blauw. Mooi gewerkt iig!!!