• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Full Detail] Fiat Panda Emotion

Sander

Detailing trainee
31 mrt 2014
19
22
Een paar weken terug een full detail gedaan op de Fiat Panda van m'n vriendin.
Ik heb al enkele jaren ervaring in met detail producten en heb al enige tijd mijn collectie compleet waar ik goede resultaten mee boek (al blijf ik de ontwikkelingen wel volgen.. het gras is altijd groener aan de overkant nietwaar).

Alleen vindt ik het altijd jammer als een dag hard werken (wassen, kleien en waxen) de auto na enkele weken toch weer zo is als daarvoor.
Daarom was er altijd wel iets dat ik nog wilde hebben,.. een polijstmachine. Dus na vele topics en voorbeelden gezien te hebben, toch de stoute schoenen aangetrokken en een DAP900 startkit besteld bij Carclean.

De bestelling kwam mooi op tijd binnen voor de geplande detail en zo kon de lange dag beginnen.
De auto is van 2004 en heeft ongeveer 115.000km gereden. En heeft her en der een krasje, de motorkap is er het slechtst aan toe met hele bijzondere krassen? (zie later in detail)

Voor het wassen.. (hij lijkt schoon aan deze kant met dit licht..)
1.jpg


Aan deze kant echter.. :D
2.jpg


3.jpg


Veel krassen op de bumper;
4.jpg


Er zit geen glans meer op zo vuil;
5.jpg



Na het 2-emmer wassen ziet het er al weer een stuk beter uit;
7.jpg


8.jpg


Deze kwam onder het vuil ook naar boven ]-0:sob:
9.jpg


Verder de bekende krassen van het wasstraat;
10.jpg


En hier en daar een klein krasje;
11.jpg


12.jpg


De bumper is er slecht aan toe en ik ben benieuwd hoe dit na afloop eruit ziet..
13.jpg


14.jpg



Dan vervolgens de hele auto kleien;
15.jpg


16.jpg



Na het kleien en nogmaals wassen, zijnde ergste krassen zichtbaar. Ik ben heel erg benieuwd hoe dit eruit ziet na de behandeling;
17.jpg


6.jpg


18.jpg


19.jpg



Vervolgens de hele auto afplakken;
20.jpg



Zijscherm/motorkap gedaan; (verder geen foto's gemaakt tijdens het polijsten met Mezzo)
21.jpg



Hele auto gedaan met Mezzo op de groene pad, de motorkap is meerdere malen gedaan. Daarna de hele auto met Finale op de witte pad afgemaakt.
22.jpg


Enorm opgeknapte achterbumper voor Finale! :)^
23.jpg



Er is weer glans en reflectie aanwezig..
24.jpg


25.jpg


Auto vervolgens in de NXT 2.0 wax gezet.. Bling bling..8-())
26.jpg


Kras is helemaal weg :):)^
27.jpg



Enorm opgeknapte achterbumper na Finale en NXT 2.0 wax;
28.jpg


Kras weg, glans en reflectie terug!
29.jpg



Shine!
30.jpg


31.jpg



In de zon gezet, banden in de Tyre gel gezet. Alle zwarte kunstof delen heb ik hierna nog behandeld. (helaas niet op foto gezet)
32.jpg



De echte kleur is weer tot leven gekomen;
34.jpg


Close-up;
34a.jpg


Dit zijn de enige (diepere) krassen die er nog in zitten, ik ben tevreden!:)^
35.jpg


35a.jpg


Bumper;
37.jpg



Nog een totaalplaatje;
36.jpg



Zijshot (ook hier zijn de krassen verdwenen);
38.jpg



Al met al enorm tevreden met de DAP900 en het behaalde resultaat! Dat er nog vele mogen volgen :)
Ik had nooit gedacht dat dit echt mogelijk was met een polijstmachine. Dit moet je echt zelf zien en meemaken.

Gebruikte producten:
- Meguiars Gold Glass Shampoo
- Meguiars Quick Clay Bar
- Dodo Juice - Born Slippy clay lube
- DAP900
- Monello RaffiniMezzo
- Monello RaffiniFinale
- Monello Raffini 5.5" Orange Light cutting pad (was echter niet genoeg)
- Monello Raffini 5.5" Green heavy polishingpad
- Monello Raffini 5.5" White Polishing pad
- Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar
- Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
- Valma - Plastishine (deze is niet slecht maar ik zoek hier nog een betere voor)
- Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
- Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel
- Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel
- Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)


Het interieur ben ik niet meer aan toe gekomen, maar die is de volgende keer weer aan de beurt. (is niet vuil)
 
Mooi werk geleverd, is een flinke verbetering. Tip, plak ook de naad af tussen zijraam en rubber. Komt hier ook geen polijst residu / stof tussen.
 
rallimart;n390965 zei:
Mooi werk geleverd, is een flinke verbetering. Tip, plak ook de naad af tussen zijraam en rubber. Komt hier ook geen polijst residu / stof tussen.
Bedankt voor de tip! Zal het de volgende keer doen.
 
Netjes hoor. Met dit resultaat is het de moeite om de motorkapte laten spuiten. Als dit mijn auto was en je gaf hem zo terug, dan had ik een afspraak gemaakt. Puur om jouw werk nog mooier te maken....moet je de motorkap alleen wel weer in de wax zetten​ :-D
 
Oke das nog best netjes,gebruik je voor elk product 1 pad of meerdere?Dan weet ik het een beetje als ik aan mijn panda begin haha
 
Je hebt afgewerkt met een witte polijstpad en Monello Finale.
Ik weet zeker dat je op deze prachtige kleur een veel hogere glans kunt behalen door met bijvoorbeeld lichtgroen of zwart na te werken met Monello Finale.
Deze kleur kan dan zo prachtig mooi zijn en de basis lijkt goed genoeg te zijn.
Maar ziet er verder prachtig uit hoor! Complimenten. Dat je vriendin er maar veel plezier aan mag beleven.
 
Aficior;n393802 zei:
Je hebt afgewerkt met een witte polijstpad en Monello Finale.
Ik weet zeker dat je op deze prachtige kleur een veel hogere glans kunt behalen door met bijvoorbeeld lichtgroen of zwart na te werken met Monello Finale.

Finale op groene pad ? Dat heb ik niet gedaan omdat onderstaande op de site stond, daarom heb ik Finale gebruikt op de witte pad.
Of klopt onderstaande info niet ?
  • Monello Raffini 5.5" Orange Light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes
  • Monello Raffini 5.5" Green heavy polishing pad - Voor het aanpakken van swirls
  • Monello Raffini 5.5" White Polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls
  • Monello Raffini Mezzo - 250ml - Medium Polish geschikt om te gebruiken met de oranje of groene pad
  • Monello Raffini Finale - 250ml - Finishing Polish geschikt om te gebruiken met de witte pad