• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail - Lamborghini Countach 5000 QV [1986] Dtld by Aficior

Ik dacht laatst nog "hoe zou het @Aficior vergaan met de Lambo....."

Wauw man, wat een engelen-geduld heb je weer: 2 dagen voor "een setje velgen" :eek: (nou waren ze ook wel abnormaal vies aan de binnenkant, en het zijn zeker geen kleine velgjes).
Halsreikend kijk ik uit naar het vervolg van de detail-job (tot in detail beschreven, zoals ik van je gewend ben) op deze fantastische wagen!
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Die velgen... Geweldig!

Bij het uitlaatsysteem dacht ik gelijk aan keramisch coaten, heb je dat overwogen? Die spuitbusmethode vind ik wel interessant, nu begrijp ik waarom de meeste spuitbusklusjes mislukken; even erop blubberen en klaar. Niet dus.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Poeh brengt na Pamela Anderson weer Een jongensdroom terug!
Als klein kereltje na het zien van een uitzending van Paul Jambers moest en zou er een poster van een rode Countach boven mijn bed komen (een paar jaar later na hard sparen kon er ook een schaalmodel vanaf :) ).

voor de oldtimers onder ons hier de uitzending met de Countach op 19:50 en 23:50

Anyway dit project ga ik volgen als is het alleen al voor nostalgische redenen!
 
Geacht Forum,

Het heeft helaas even geduurd, maar ik ben soms erg druk, waardoor ik te vaak geen puf meer heb om achter de pc te gaan zitten voor het schrijven van een verslag. Daarnaast moet ik er ook altijd nog voor in de stemming zijn.
NU DUS!!

Zoals ik al eerder schreef kon ik niet aaneengesloten aan deze detail werken. Er zou veel tijd in gaan zitten, dus probeerde ik zoveel mogelijk mijn agenda vrij te houden om aan de auto te werken.

Ik was gebleven bij de velgen die ik gereinigd en gepolijst had. Ze waren in principe gereed om in de Gyeon Q2 RIM quartz-coating gezet te worden. Dus op een mooie zondag afgereisd naar de Countach om dat te gaan doen. Helaas bleek de in-house was-cabine waar ik de velgen wilde gaan reinigen vol te staan met andere spullen, waardoor ik die dag dat klusje niet zou kunnen volbrengen. Dat zou dus een andere keer worden. Jammer voor dat moment, maar nog genoeg ander werk te doen!!

Het interieur!! Daar was zeker ook wat aan te doen. Dat zou dus vandaag gaan worden. Even mijn gedachten in een andere modus gezet en aan de slag gegaan.

i-JwHdhCN-X2.jpg


Bij aflevering van de auto in 2019 reeds met dat vervelende detail-oog de auto bestudeerd. Hij zag er prachtig uit, maar dat vervelende detail-oog kijkt ook altijd mee. Mij viel toen al op dat het interieur zeker nog veel schoner zou kunnen worden en veel lekkerder zou kunnen aanvoelen. Het interieur is volledig van leer. Een zeer zachte soort. Echt prachtig.

Dus eerst maar eens wat spullen klaar gezet om deze dag nuttig te besteden.

i-wH2dqGC-X2.jpg


Daarna wat foto’s gemaakt van het te behandelen interieur.

i-HPzWnLC-X2.jpg


Hierboven de binnenkant deurgreep. Dit zie je alleen wanneer de deur in geopende toestand omhoog staat en je je wang tegen het paneel houdt om het te inspecteren. Maar kon natuurlijk niet zo blijven…

i-59PTqsB-X2.jpg


i-hHQGVmp-X2.jpg


Asbakje.

i-csG4sMV-X2.jpg


i-H7KTs7N-X2.jpg


Schaafplekken waar de stoel langs de middentunnel schaaft.

i-VpcVVfW-X2.jpg


i-qbqrLdP-X2.jpg


Als eerste de matten uit de auto genomen en deze grondig uitgeklopt, gestofzuigd en daarna uitgeblazen met perslucht. Vervolgens het interieur helemaal uitgezogen, zodat je met een schoon interieur aan het werk gaat.

Ik heb al het leder in het interieur gereinigd met behulp van Mothers Leather Wash.
Flesje regelmatig goed schudden en dan het schuimende product aanbrengen op mijn schuimpad. Deel van het interieur inmasseren gevolgd door afnemen met een microvezeldoek nummer 1.
Daarna hetzelfde deel nogmaals behandelen zoals hierboven beschreven en afnemen met microvezeldoek nummer 2. Daarmee kreeg ik alle vervuiling van het witte leer.
Helaas levert Mothers Wax dit product niet meer. Gelukkig heb ik nog een aantal flessen en potten op voorraad.

Tussentijds heb ik regelmatig het schuimsponsje onder de kraan uitgespoeld om het te reinigen. Sommige wat smoezeliger plekjes (zoals de deurhendel) heb ik meerdere keren moeten reinigen om ze helemaal schoon te krijgen.

i-wzXrzmg-X2.jpg



i-tmwVhVF-X2.jpg


i-b28KqBK-X2.jpg


i-83WSQC8-X2.jpg


i-PZ3L9ZF-X2.jpg


i-Hjg2Vw2-X2.jpg


Hierboven een bijzonder plekje onder de stoelen. Hier van binnenuit gefotografeerd.
Het betreft een soort van bakje onder de stoelen. Het is niet bedoel om wat in op te bergen, maar juist aan de onderzijde van de auto functioneert dit als een soort van signalering dat de drempel waarover je rijdt te hoog is!
Het lichte gedeelte bovenin is waar het polyester zeer dun is. Zelfs gescheurd. Dit is een soort van te offeren bakje om ernstiger schade te voorkomen.

i-Gt76KXW-X2.jpg


Deze winter ga ik dat eens mooi vanonder met polyester weer dicht maken en dan weer in de underbody coating zetten.

i-QvmBbd9-X2.jpg


Hierboven een zijaanzicht van de bestuurdersdeur. In de uitsparing links van de raamslinger zit dan aan de bovenzijde de hendel om de deur van binnenuit te openen. Dat hendeltje is hier niet zichtbaar. Op een eerdere foto was dus te zien dat dit wat smoezelig was.

i-njkMvq8-X2.jpg


Na het reinigen van het interieur al het leder behandeld met Mothers Wax Leather Cream.
Mijn wijze van handelen: deel insmeren met de crème en dan na een paar minuten afnemen met doek 1, gevolgd door afnemen met doek 2.
Zodra doek 1 verzadigd raakte verdween deze in mijn waszak en schoof ik doek 2 door naar positie 1. Een schone doek 2 zette ik dan vers in als na-wrijf doek. In totaal 4 doeken gebruikt.

i-QB9PW4M-X2.jpg


i-2rJZ5kR-X2.jpg


i-qZkQt8p-X2.jpg


i-xh53Dtn-X2.jpg


i-35ST6bh-X2.jpg


Al met al ben ik dacht ik zo een acht uur bezig geweest met het interieur.

Volgende keer kleien, afplakken en polijsten.

Bedankt voor het lezen,
Aficior
 
Wat een wagen! Alsof je ook in een tijdmachine stapt :heart_eyes: Lekker gebuffeld hoor, met zorg uitgevoerd weer.

Hoe mooi sommige delen zijn afgewerkt, zo eenvoudig zit het elders in elkaar; dat "bedieningspaneel" links naast het stuur :confounded: Vier opzichtige schroeven...het vooroordeel van Italianen en elektronica wordt hier wel bevestigd. "Chef, hij zit al in elkaar, maar ik heb hier nog iets los hangen...."
"ah de choke, klap hem daar maar in, kun je gelijk dit knopje en schakelaartje wegwerken"
Durf trouwens niet te gokken wat het verbruik is met de choke aan :joy:

Wederom bedankt voor het delen, keep it coming!
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
Een auto die vroeger (zo'n 40jaar geleden) op diverse posters groot in mijn slaapkamer hing, wat blijft dit toch een gave auto.
Leuk om je topic door te lezen en de aandacht die je geeft aan de details van deze auto.
En zo zie je maar dat je echt mooie resultaten kan behalen ook op een klassieker die toch wel wat verwaarloost is.
 
Weer een knap staaltje vakmanschap, hoor!
Kan je die rubber rond het stuurhuis ook nog beter krijgen? Lijkt alsof hier nog plekken op zitten
 
wauw kerel. een super uitdaging met een super resultaat. hier kan ik alleen maar jaloers op zijn. snel het volg knopje indrukken en kwijlen geblazen