• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fusso soft 99 strippen

Robijntje

Detailing rookie
27 mei 2023
12
15
Valkenswaard
hallo allemaal nu de winter weer in aantocht is wilde ik mijn wagen weer opnieuw in de fusso coat zetten.
Maar dan moet deze sealant eerst gestript worden.
Waar kan ik dat het beste en makkelijkste mee doen?
Lak is nog vrij schoon dus hoeft niet te kleien denk ik.
Ik wil de auto goed wassen en en iron remover erop en afspuiten en dan ontvetten en opnieuw de soft 99 erop zetten.
Bestaat er een shampoo als ik daar de auto mee was dat dan de oude soft99 van de lak gaat?
Of als de beading nog in takt is kan ik er dan een laag overheen zetten voor de winter?
Ik heb de soft 99 fusso coat er eind juni opgezet.
 
Laatst bewerkt:
Helaas niet meer te koop bij Carclean, maar de Meguiar's Wash+ (plus) is een echte sloper.

ABYooDoqS9ss6NORegh1bwezum3nm9cWp9CoR3j-1FK-NogmSKrBC8CTI3NNy6_25hP9xlev39qb5Mym7y4asMGuOVBRQIemFa_YqOs6dDENFT_VQSMtqg5t_XvsOK4aG6CcfXBGm8a-Mqwgju_MP0QI7wOXPK96_pKM0tx0o_UfBVHgXmoo-jfAAsV75-LDRbCrh56PCI8VAw=s512-rw-pd-pc0x00ffffff
 
De lak zo schoon mogelijk maken is absoluut een goede zet als je opnieuw een bescherming wilt aanbrengen. Heb je echter niet de tijd, middelen of zin, dan is mijn ervaring met de Fusso Coat dat je ook een nieuwe laag kan aanbrengen over een oude laag. Uiteraard na goed wassen en reinigen.

Ik heb het idee dat de oplosmiddelen in de Fusso Coat vrij sterk zijn en wanneer je de wax goed inwrijft, helpt dit bij de hechting van de nieuwe laag. Dit is niet bewezen of wat dan ook, maar puur uit eigen ervaring en wat ik denk te hebben gezien;
Fusso Coat meurt vrij sterk naar terpetine o.i.d en ik heb regelmatig Fusso Coat over oude lagen Fusso Coat gesmeerd of over andere oude LSP's. De standtijd leek alsnog enkele maanden en als er sneller afname was dan verwacht, dan is het maar de vraag wat invloed hierop heeft gehad. (Hechting, weersomstandigheden, manier van wassen, etc)
 
  • Leuk
Reactions: Robijntje
Ik denk dat je ook prima een nieuwe laag Fusso eroverheen kunt zetten. Zo lang je hem voor de tijd maar goed wast zodat het lakwerk zo schoon als mogelijk is.
 
  • Leuk
Reactions: Robijntje
Ik heb de video gekeken, wat ik ervan onthouden heb: geen slechte wax, maar dik smeren en mede daardoor goed aan de prijs in vergelijking met de ADBL.
 
Is het nu echt zo slecht, want na de tweede video over dit product was je beter te spreken, toch??
Klopt was iets beter te spreken er over maar toch de standtijd en de beading doen echt onder voor andere waxen in het vergelijkbare segment.
 
  • Leuk
Reactions: schaef