• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

G-220 vraag

kooijtje2

Detailing addict
28 mei 2008
74
65
52
Ik heb sinds deze week een G-220 gekocht bij Tim (echt een zeer toffe gozer) ben dit weekend gelijk wat aan het proberen geweest en heb gelijk een vraag.Als ik bezig ben zie ik regelmatig dat de pad ( witte lake country ism een polish )niet rond draai terwijl ik op stand 4 a 5 bezig ben ik moet eigenlijk de machine licht op tillen op de pad rond te laten draaien ik heb het idee dat je met de hand toch meer kracht kan zetten ik zal vast iets verkeerd doen maar ik heb geen idee wat.Heeft iemand mischien een tip ?:schaam
 
Ik denk dat je teveel product gebruikt, dan loopt ie als het ware vast, of je zet teveel druk op de machine. Je moet net zoveel druk zetten dat de pad nog draait. Ik zet zelf een streep op de pad of backingplate om te zien of deze nog draait en hoe snel.
 
Ik heb ook idd op de zijkant van de pad geschreven waar ik hem voor gebruikt en daar kijk ik dan daar naar of hij rond draait.Ik heb de pad eerst ingespoten met wat spray en wipe en daarna ongeveer te grote van een euro (op aanraden van Tim) in de midden wat polish gedaan.
 
In een ander topic is het ook al aan de orde gekomen. Het product moet je aanbrengen aan de buitenzijde van de pad, nooit in het midden. In de vorm van een halve maan of een lijn rond de pad. Niet een kruis. Het heeft geen nut om product in het midden van de pad te doen aangezien het midden vrijwel niets doet, ook al zou die draaien.
 
stimpy68 zei:
Je moet net zoveel druk zetten dat de pad nog draait.

Geldt dit voor alle excenters? Ik was laatst met een light cutting pad (oranje LC) bezig en ik kreeg hele kleine krasjes maar niet weg. Toen zette ik aardig wat druk en leken de krasjes te verminderen. Heb dit toen niet verder geprobeerd op andere krasjes omdat ik dat eerst toch eens voor de zekerheid wou vragen.
 
@ -Vanquish-

Je moet helemaal niet drukken op de machine om krasjes weg te krijgen. Beter is het om dan een zwaarder (SSR3) produkt te nemen i.c.m. pad die een hogere cutting factor heeft.
En dan afbouwen: -> SSR2.5 -> SSR1 en steeds zachtere pads.

Patrick
 
stimpy68 zei:
In een ander topic is het ook al aan de orde gekomen. Het product moet je aanbrengen aan de buitenzijde van de pad, nooit in het midden. In de vorm van een halve maan of een lijn rond de pad. Niet een kruis. Het heeft geen nut om product in het midden van de pad te doen aangezien het midden vrijwel niets doet, ook al zou die draaien.

Maakt met een excenter niet veel uit, ook in het midden heeft hij de excentrische beweging! En na het verdelen van het product met je machine komt de rest van de pad ook wel aan de beurt.

Maar op stand 4 of 5 moet hij wel rond blijven draaien. Let hierbij op het volgende:

- Niet teveel druk, je drukt al snel te hard
- Houd je machine/pad vlak, een beetje schuin zorgt er al voor dat je pad stopt met draaien
- Zorg ervoor dat het hele oppervlak van product voorzien is

Dan moet het helemaal goedkomen. :star

@Vanquish, teveel druk kan er juist voor zorgen dat je nieuwe swirls krijgt. Dus zoals Patrick zegt eerder weinig druk en een stapje hoger qua product, dan teveel product.

Ook de behandeling liever een keer herhalen dan met veel druk het in 1 keer proberen.

@Kooijtje -> Bedankt voor het compliment! :schaam
 
Tim zei:
Maakt met een excenter niet veel uit, ook in het midden heeft hij de excentrische beweging!

I know Tim, maar de beweging, zeker de draaiende, is in het midden vele malen minder dan aan de buitenzijde van de pad, dus heeft het meer nut om het product in een cirkel aan te brengen dan als kruis of in in het midden ;) Het product gaat zich vaak alleen maar ophopen in het midden van de pad.
 
nicknameless zei:
@ -Vanquish-

Je moet helemaal niet drukken op de machine om krasjes weg te krijgen. Beter is het om dan een zwaarder (SSR3) produkt te nemen i.c.m. pad die een hogere cutting factor heeft.
En dan afbouwen: -> SSR2.5 -> SSR1 en steeds zachtere pads.

Patrick
Ben ook van plan om een G220 te kopen, lijkt me een goede startersmachine?

Vraagje :roll m.b.t. de bediening en toepassing van. Wordt voor zoiets een clinic gegeven? Of moet door zelf aankl****n 8-o het uitvinden.
 
Gewoon hem bij Tim kopen die zal wel even uitleg geven hoe en wat allemaal als je hem gaat halen.
 
hoe zit het nu met excenters en cutting pads, ik gebruik zelf de light cutting pad van lake country op mijn excenter met goede resultaten, maar heb ook weer gelezen dat een cutting pad op een excenter niet aan te bevelen is.
 
oranje cutting pad kan gewoon op de excenter..

vorig weekeind even compleet verweerd motorkapje van mijn zusje haar auto gedaan en zelfs met de SSR3 (groffe compound) goed resultaat behaald...
 
Zolang je goed doorwerkt en nabewerkt gaat het bijna altijd gewoon goed.