• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen en waxaddict quarts vraag

Waarschijnlijk niet. Volgens mij (kan nu niet kijken) staat er geen nummer o.i.d. op de pot.

Vitreo is een super allrounder van Waxaddict zeg maar. Als je hem TE dik aanbrengt krijg je een witte waas en is die ook wat lastiger te verijderen.

De 21 is/was @Ric325i (sinds Vortex minder) loof over. Kan wel iets na zweten. Merkte zelf dat die dat had op de panelen waar net iets te dik gesmeerd.

Pufjes S&W op het paneel en vervolgens afnemen is het weg.

Owja over standtijden kan ik je geen antwoord geven. (Wax bijna maandelijks)
 
@tembaco Er staat wel iets op de pot.
Unit 1A HD8 9HS Of dit een batchnummer is of iets dergelijks weet ik niet . Misschien waxaddict maar eens mailen.
Krijg ook nog een nieuwe leather balm van ze omdat daar ook wat mis mee was.
 
Het afnemen van Waxaddict wax, gaat met de ene doek beter als met een andere doek.
Als ik een Monello Senza Bordi gebruik neem ik het voor 99% in 1 keer af.
Terwijl met een doek met langere lussen, het maar 50% is.

Probeer dus eens verschillende doeken, als je gaat afnemen.
 
Gister afgenomen met de groene monello doeken waarvan 1 zo goed als nieuw. Ook de korte en lange kant geprobeerd.
Vandaag afgenomen met een oudere poorboys doek.
Ff afwachten hoe de wax zich nu houdt
 
Vannacht had het geregend en toen ik vanmiddag keek zat er hele waas op het gedeelte waar ik de waxaddict aangebracht had.
Na 6 minute maar uitgepoetst.
Toch zit ik nog te twijfelen om deze pot gewoon weg te gooien en voor een vitreo of 21 te gaan?
Iemand ervaring met deze waxxen kwa verwerking en standtijd.
-Na het afnemen van een ingewaxed paneel werk je de rest van de auto af en ga je nogmaals de auto afnemen indien nodig. Dit kan die waas voorkomen. Te dik smeren kan ook voor die waas zorgen maar daar heb je al op gelet.
-6 minuten is voor het mooie net wat te kort al is dat slecht echt te beoordelen wanneer je niet naast de auto staat. Het kan namelijk wel dat ligt aan de omstandigheden.
-Vitreo is een olieachtige wax en 21 iets minder voor mijn gevoel. Persoonlijk zou ik dan eerder voor 21 kiezen. 19 heb ik ook en die is ook erg makkelijk in gebruik mocht je daar aan kunnen komen.
 
Als je de Waxaddict doeken gebruikt en goed de aanwijzingen toepast wordt het nog makkelijker: Afnemen met de kortpolige kant, opbuffen met de lange kant, met bij een dikke waas een pufje S&W, hoewel ik die S&W zelf nog nooit gebruikt heb ;)
 
De code aan de onderkant van de pot zegt ook niks denk ik. Deze staat op elke waxaddict pot die ik op internet heb kunnen vinden.
Denk niet dat te achterhalen is welke versie ik heb of ze moeten maar een paar leveringen aan carclean hebben gedaan met quartz.

@Blade Ik laat het wel weten als het zover is.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
@m@rio
Nee ik heb na de HD cleanser en na prof polish niet ontvet.
Ontvetten doe ik eigenlijk alleen na echt polijsten met bijvoorbeels scholl s3 en s20 of finale.
De 2de keer van de in totaal 4keer dat ik de wax nu geprobeerd heb, heb ik de motorkap gepolijst met s20 en vervolgens ontvet met gyeon prep. Toen had ik eigenlijk dezelfde problemen moeilijk afnemen en na 5 weken was de waxlaag volledig weg.
Dat was btw een witte auto nog en ook te dik aangebracht hoogstwaarschijnlijk.

Bij de hd cleanser kan ik me niet voor stellen dat je hem vervolgens weer moet ontvetten aangezien het de "perfecte voorbereiding" is voor het aanbrengen van een wax.
De prof polish gebruikte ik omdat het in mijn ogen nog iets makkelijker verwerkt dan bv monello finale en ik in de veronderstelling was dat je dan niet hoefde te ontvetten.
Ik ben wel benieuwd naar de mening van andere of je na prof polish ook nog zou moeten ontvetten.
Het kan geen kwaad om het wel te doen denk ik.
 
De Quartz staat erom bekend een pain in the ass te zijn qua verwerking.

De wax is erg gevoelig voor allerlei factoren zoals temperatuur, luchtvochtigheid, de wind en zelfs de kleur van de auto kan invloed hebben op de verwerking.

Belangrijk is om de wax dun, dunner dunst aan te brengen en dan ook nog eens in rechte banen. Afnemen dient in dezelfde richting te gebeuren.

Zelf breng ik de wax per paneel aan en hou er een stopwatch bij voor de curetijd.
Een swipetestis lastigbij de Quartz omdat deze Sio2 bevat, hetzelfde ingrediënt als wat er in een echte coating zit. Dit veeg je niet zomaar even schoon met je vinger.

Mocht je de 19de augustus zin en tijd hebben, kom dan zeker even bij me langs op de stand van Waxaddict. Misschien kan de medewerker van Waxaddict je nog meer aanvullende tips en tricks geven. ;)
 
Laatst bewerkt:
@nicknameless bedankt voor je reactie.
Ik begrijp idd de verschillende factoren die van invloed zijn op de curetijd.
Het in rechte banen aanbrengen heb ik niet gedaan en moet ik eens gaan proberen. Dacht eigenlijk dat het gewoon iets marketings achtig was.
Als ik het zo lees is de curetijd gewoon een gok omdat de swipetest onduidelijk blijft.

Ik was eigenlijk niet van plan om naar de sdd te gaan maar ik heb me toch maar ingeschreven. Ik heb eigenlijk niks nodig maar het zal toch lastig zijn om de verleiding van alle aanbiedingen te weerstaan. Ook over de aanbieding van de vitreo carclean edition moet ik eens na gaan denken,
Ben vooral erg benieuwd om te zien hoe jullie de wax aanbrengen en ik hoop dat ik met die kennis het aanbrengen en uit poetsen een stuk kan verbeteren.
 
Ook over de aanbieding van de vitreo carclean edition moet ik eens na gaan denken,
Niet te lang over nadenken hoor. Alleen verkrijgbaar op de SDD zelf en er zijn slechts 24 potten beschikbaar.

Ben vooral erg benieuwd om te zien hoe jullie de wax aanbrengen
Moet vast goed komen. Ik sta samen met een medewerker van Waxaddict paraat om alle vragen te beantwoorden die dag.
 
  • Leuk
Reactions: subarufreak
Ik treed @Blade bij! Mocht je hem willen weggooien...
Wel ver genoeg gooien dan (iets met België):D
Heb er veel over gehoord, maar (nog) niet aangekocht. Een mens krijgt er voor minder schrik van!
 
vitreo ook al meermaals de swipetest geprobeerd.
hou nu gewoon mijn timer erbij en neem dan af na x aantal minuten.