• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

G220 beginner

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Hallo allemaal,

Vandaag dus voor het eerst aan de gang gegaan met de g220, ik had hier nog geen speciale producten voor bijgekocht dus vandaag een gewone testrun om de machine wat te leren kennen en er wat handig mee te worden. Welke producten heb je dan gebruikt hoor ik jullie nu denken wel dat zijn:
- meguiars step 1 deep crystal paintcleaner
- meguiars step 2 deep crystal polish
- i.c.m. de meguiars Soft Buff Foam Polishing Pad en de soft buff foam finishing pad
Het verwerken hiervan ging al goed en vlotte ook beter dan handmatig, het werken met de G220 gaat me zeker spierpijn besparen,^^
Maar het gaf toch niet het gewenste resultaat, een aantal krasjes was wel weg maar er zaten toch nog wat swirls en andere ondingen in.
Nu moet ik dus nog de juiste producten vinden om de lak mee aan te vallen, morgen krijg ik van een vriend al een staal m83 om uit te proberen maar er zijn nog zoveel andere producten op de markt, welke raden jullie nu aan?
Enkele van de producten die ik tegenkwam op mijn zoektocht:
- smart all-in-1
- poorboys ssr 2,5 en ssr1
- dodo juice lime prime
- ...

wat is jullie favoriet en waarom?
Tevens ga ik me ook nog enkele pads bij bestellen omdat het toch iets makkelijker werken is als je niet steeds je pads moet gaan poetsen, zou ik het bij de meguiars pads houden (zo pokke duur) of zijn de lake country pads ook een goed alternatief?

met vriendelijke groeten, en dank bij voorbaat
rodders.
 
De paint cleaner kan zeer fijne krasjes weghalen maar je moet er niet al te veel van verwachten. Wat betreft de pads; De LC pads werken voor mij erg goed! Meg's pads zijn belachelijk duur en koop ik om die reden ook niet. Welk product je kiest om machinaal te polijsten is echt een persoonlijke voorkeur. De één zegt dit, de ander dat.

Je moet bij het polijsten echter wel altijd met de lichtste combinatie beginnen en wanneer dit niet het gewenste resultaat geeft kun je een stapje hoger gaan. Als je dus voor Meg's kiest beginnen met de M80 op een polishing pad! Werkt dit niet dan kun je eens gaan denken aan M83 of een zwaardere pad.
De SSR serie van PB's staat overigens ook goed aangeschreven. Ik heb er 1 keer mee gewerkt maar had snel het gevoel dat er geen product meer aanwezig was terwijl ik wel voldoende op mijn pad had gedaan. Ik ga er binnekort nog eens mee stoeien! ;)
 
Gister ook een G220 binnen gekregen :party:. Ik kan helaas nog geen ervaringen delen.

In ieder geval zal het Poorboy's arsenaal gebruikt worden, zoals de SSR serie.
 
raad je ook de SSR 2.5 en SSR 1 aan om mee te beginnen... zowieso vind ik de SSR 2.5 fijner en makkelijker werken als de m83...

pads moet je een beetje uitzoeken hoe hard de lak is, maar vaak kun je wel goed weg komen met een witte en oranje LC pad icm de SSR series.
 
ornaje en wiite pads zijn altijd wel goed, ik heb dr een heel deel van iig
groene is ook nog wel aan te raden voor wat nabewerking

ssr 2.5 gebruik ik ook heel vaak

verder doe ik de m21 (die ik regelmatig gebruik) op een blauw LC pad
 
Hoewel de step 1 en 2 prima zijn te verwerken met de machine, moet je daar geen wonderen van verwachten. Ze zijn gewoonweg niet krachtig genoeg om swirls aan te pakken. Zelf heb ik een aantal Meg's pads, de rode cutting pad en de pads uit het so1o systeem (2 wol en 2 foam). Maar verder koop ik ze niet vanwege de prijs en kwaliteit, de pads zelf zijn prima, alleen het klittenband van de foampads is gewoon naadje.
Mocht je denken aan M83, dan zou ik je willen adviseren om SSR 2.5 te nemen, deze heeft dezelfde cuttingfactor, maar niet het heeft niet het "eigenwijze" karakter van de M83, als deze gaat gommen/drogen tijdens het werken, dan is het een bitch om te verwijderen. De SSR 2.5 heeft hiet helemaal geen last van, echt perfect! :)^
 
Absoluut de SSR serie nemen, de SSR 2.5 is veel beter verwerkbaar dan de M83, eventueel nalopen met de SSR1 en klaar ben je.
Bovendien kan je de SSR serie in de zon gebruiken, zou ik met de Meg's prolijn niet aanraden...
 
rodders zei:
- meguiars step 1 deep crystal paintcleaner
- meguiars step 2 deep crystal polish
- i.c.m. de meguiars Soft Buff Foam Polishing Pad en de soft buff foam finishing pad

De Deep Crystal serie werkt wel met een G220, maar het is verre van optimaal. Deze producten zijn primair ontwikkeld om met de hand te gebruiken. Zoals Adrie (Stimpy) zegt werkt het wel, maar verwacht geen wonderen.

De Soft Buff pads werken prima, maar zijn relatief zwak (velcro laat vlot los) en zijn ontzettend duur. De Lake Country pads zijn van prima kwaliteit en kosten een fractie. Zeker als je overweegt om de 5,5" pads overweegt. Je betaalt dan € 9,- per pad.

rodders zei:
Nu moet ik dus nog de juiste producten vinden om de lak mee aan te vallen, morgen krijg ik van een vriend al een staal m83 om uit te proberen maar er zijn nog zoveel andere producten op de markt, welke raden jullie nu aan?

De M83 doet zijn werk, maar heeft een karakter. Persoonlijk (en velen met mij) vinden de M83 niet prettig werken. Soms moeilijk af te nemen zeker als je wat te lang doorwerkt. De Poorboy's SSR2.5 is een super alternatief voor de M83. Deze werkt wel makkelijk en poets uitstekend uit. Eenmaal de M83 naast de SSR2.5 gezet, wil je alleen de SSR2.5 nog maar!


rodders zei:
Enkele van de producten die ik tegenkwam op mijn zoektocht:
- smart all-in-1
- poorboys ssr 2,5 en ssr1
- dodo juice lime prime

De Smart All-In-One is nagenoeg identiek aan de Chemical Guys versie (die kost voor 473ml iets van € 19,-) alleen de Smartwax uitvoering is meteen een stuk duurder.

De Polish with Sealant van Poorboy's World werkt op dezelfde manier. Het is een alles in 1 product waarmee je met de grofheid van je pad kan sturen wat je met het product wilt doen (van swirl-removal tot finishen dus).

De SSR1 zit tussen de Meguiar's M80 en de M82 in. Hij werkt zeer gemakkelijk en je kan er lang mee doorwerken. De korrel breekt makkelijk af en is een mooie stap voor de nabehandeling na de SSR2.5. Bijvoorbeeld op een witte of groene Lake Pad.

De Dodo Juice Lime Prime is een glaze (dus glansolieen) met microkleine 'abrasives' die abrasives zijn ongeveer te vergelijken met de SSR1. In Meguiar's termen is de Lime Prime een Cleaner en Polish in één.

rodders zei:
Tevens ga ik me ook nog enkele pads bij bestellen omdat het toch iets makkelijker werken is als je niet steeds je pads moet gaan poetsen, zou ik het bij de meguiars pads houden (zo pokke duur) of zijn de lake country pads ook een goed alternatief?

Ik zou dus kijken naar de Lake Country pads. De Smartwax All-in-One is een uitstekend product, maar qua performance en resultaat krijg je met de Polish with Sealant van Poorboy's hetzelfde resultaat, maar dan voor 12,- per flesje minder.

Heb ik wat licht in de duisternis geschept?

Groeten,

Tim
 
Tim zei:
De Deep Crystal serie werkt wel met een G220, maar het is verre van optimaal. Deze producten zijn primair ontwikkeld om met de hand te gebruiken. Zoals Adrie (Stimpy) zegt werkt het wel, maar verwacht geen wonderen.
Idd, dacht wel dat deze voor de machine gewoon te licht uit vallen, maar het was de eerste keer en was ook meer om wat te leren werken met de G220 en er wat gevoel mee op te doen alvorens zo maar spullen aan te schaffen. Daarom ook deze post,^^


Tim zei:
De M83 doet zijn werk, maar heeft een karakter. Persoonlijk (en velen met mij) vinden de M83 niet prettig werken. Soms moeilijk af te nemen zeker als je wat te lang doorwerkt. De Poorboy's SSR2.5 is een super alternatief voor de M83. Deze werkt wel makkelijk en poets uitstekend uit. Eenmaal de M83 naast de SSR2.5 gezet, wil je alleen de SSR2.5 nog maar!
Omdat ik op het meguiars forum enkel over de M83 hoorde dacht ik dat het een goed product was, maar zoals ik het hier lees kan het ooit echt een b*tch zijn om uit te poetsen, als er dan een goed alternatief voor is ga ik daar zeker voor gaan.
Dus de M83 zakt op men verlanglijstje en de SSR serie kruipt naar boven!


Tim zei:
De Smart All-In-One is nagenoeg identiek aan de Chemical Guys versie (die kost voor 473ml iets van € 19,-) alleen de Smartwax uitvoering is meteen een stuk duurder.
De Polish with Sealant van Poorboy's World werkt op dezelfde manier. Het is een alles in 1 product waarmee je met de grofheid van je pad kan sturen wat je met het product wilt doen (van swirl-removal tot finishen dus).
Okay, leuk om te horen dat er goedkopere alternatieven zijn, aangezien al de detailing spullen samen al duur genoeg zijn. Dus smart all-in-one zakt ook al naar beneden op mijn lijstje. Ik denk dat ik toch maar voor de SSR 2,5 ga en om na te werken ook de SSR 1 ga zorgen, dit zal al een mooi begin(aanvulling van de collectie) zijn.
Kan later nog altijd producten bij zorgen om wat te vergelijken.


Tim zei:
De Dodo Juice Lime Prime is een glaze (dus glansolieen) met microkleine 'abrasives' die abrasives zijn ongeveer te vergelijken met de SSR1. In Meguiar's termen is de Lime Prime een Cleaner en Polish in één.]
De lime prime gaat er ooit nog wel komen aangezien ik ook nog de dodo waxes wil aanschaffen, maar dit zal niet voor direct zijn.


Tim zei:
Ik zou dus kijken naar de Lake Country pads.
Okay, dan ga ik zeker nog enkele lake country pads aanschaffen omdat deze toch een pak goedkoper zijn!


Tim zei:
Heb ik wat licht in de duisternis geschept?

Groeten,

Tim
Dat heb je zeker en vast, bedankt voor de duidelijke uitleg.
Trouwens ik vind het echt super dat je ondanks het hebben van een drukke baan met je webwinkel toch nog de tijd zoekt/neemt om op je forum de vragen te beantwoorden om zo de mensen te helpen. Dit vind ik echt top, dit is pure klantvriendelijkheid!
Ik begin ondertussen tussen de bomen het bos terug te zien.

Ik heb alleen nog één klein vraagje, de SSR serie is als ik het goed heb een pure paint-cleaner, en bevat dus geen glazes? Is het dan noodzakelijk nog een echte glaze aan te schaffen om te gebruiken tussen de ssr en de wax? Zoja welk product komt hiervoor in aanmerking?
Ik gok iets in de aard van:
- Poorboys World Black Hole (heb een donker grijze wagen)
- Chemical Guys Crystal Wet Glaze
- ...
Of is het zo als je de wagen met de juiste producten hebt behandelt dat het aanbrengen van een glaze dan totaal overbodig is?



Met vriendelijke groeten, en nogmaals bedankt voor de hulp,

rodders

ps: @ al de rest: bedankt voor jullie hulp, wordt heel hard geaprecieerd!
 
sorry om dit topic nog eens te bumpen maar zit toch nog met een vraagje:

Ik heb alleen nog één klein vraagje, de SSR serie is als ik het goed heb een pure paint-cleaner, en bevat dus geen glazes? Is het dan noodzakelijk nog een echte glaze aan te schaffen om te gebruiken tussen de ssr en de wax? Zoja welk product komt hiervoor in aanmerking?
Ik gok iets in de aard van:
- Poorboys World Black Hole (heb een donker grijze wagen)
- Chemical Guys Crystal Wet Glaze
- ...
Of is het zo als je de wagen met de juiste producten hebt behandelt dat het aanbrengen van een glaze dan totaal overbodig is?



Met vriendelijke groeten, en nogmaals bedankt voor de hulp,

rodders
 
rodders zei:
Trouwens ik vind het echt super dat je ondanks het hebben van een drukke baan met je webwinkel toch nog de tijd zoekt/neemt om op je forum de vragen te beantwoorden om zo de mensen te helpen. Dit vind ik echt top, dit is pure klantvriendelijkheid!
Graag gedaan, al was het topic mij even ontschoten na mijn antwoord. :schaam

rodders zei:
Ik heb alleen nog één klein vraagje, de SSR serie is als ik het goed heb een pure paint-cleaner, en bevat dus geen glazes? Is het dan noodzakelijk nog een echte glaze aan te schaffen om te gebruiken tussen de ssr en de wax? Zoja welk product komt hiervoor in aanmerking?

Ik gok iets in de aard van:
- Poorboys World Black Hole (heb een donker grijze wagen)
- Chemical Guys Crystal Wet Glaze
Of is het zo als je de wagen met de juiste producten hebt behandelt dat het aanbrengen van een glaze dan totaal overbodig is?

De SSR lijn is inderdaad een cleaner zonder glansmiddelen. Op een donkere auto is een glaze zeker aan te raden!

Black Hole wordt door velen gewaardeerd en is zeker de moeite waard om te proberen. Ook de Chemical Guys versie komt goed naar voren, maar is minder populair!

De Lime Prime van Dodo kan je dus ook overwegen. Springt er weer wat meer bovenuit, alleen is weer kostbaarder!

Zelfs na een perfecte polijstbehandeling geeft een glaze net dat stukje extra, zeker als de lak wat poreuzer is (ouderdom).

rodders zei:
Sorry om dit topic nog eens te bumpen maar zit toch nog met een vraagje:
En geregeld :)
 
idd, ben nog wat aan het snuffelen en rondkijken in de webshop maar bestelling komt eraan.
Ga nog wel even wachten tot september, heb nu nog even eerst examens en anders sta ik weer heel de tijd te poetsen ipv te studeren:no
 
rodders zei:
idd, ben nog wat aan het snuffelen en rondkijken in de webshop maar bestelling komt eraan.
Ga nog wel even wachten tot september, heb nu nog even eerst examens en anders sta ik weer heel de tijd te poetsen ipv te studeren:no

Hier zie, zelfde situatie, maar ik kon het niet laten en toch al maar besteld :grinning: Moest ik ergens tijd vinden weet ik wat doen en kan ik direct in gang schieten als de examens gedaan zijn :)
 
een andere reden om te wachten is dat er tegen september weer wat meer fondsen beschikbaar zijn en de supernatural 2.0 dan wel beschikbaar zal zijn :D
kan ik meteen een fatsoenlijke bestelling doen ,^^