• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

G3 coating vs gyeon mohs

Masterkale

Detailing rookie
4 okt 2017
7
15
42
Hallo Iedereen,

Ik wil binnenkort mijn Audi A5 in de glasscoating zetten. Nu heb ik een setje Gyeon Mohs, Trim, en Rim aangeschaft.
Even later ben ik in verleiding gebracht door de G3 glasscoating (kon deze aanschaffen voor een goede prijs)
De G3 coating gebruiken ze bij renault, suzuki etc en wordt aangeboden als extra bescherming tijdens het afleveren van nieuwe auto`s. Nu heb ik dus de keus uit 2 type coatings.

De MOHS heeft een standtijd van 2 jaar.
De G3 coating zegt 5 jaar te garanderen. Tevens brengen ze G3 aan op velgen kunststof en zijramen. Kortom met de G3 coating ben ik veel voordeliger uit.

Heeft iemand ervaring met beide producten?
Welk product zou beter werken?
 
Lak verzegelingen die dealers/autofabrikanten je willen ''aansmeren'' ben ik persoonlijk niet zo van. Wie brengt zo'n coating dan aan en op welke manier hebben die mensen er ervaring mee? Ik neem aan dat gewoon een of andere monteur of poetsjongen dat spul aanbrengt. Maar doet ie dat ook goed? Hebben zij ook de middelen, materialen en ervaring die de pro-detailer of fanatieke hobbyist heeft? Maarja de gemiddelde automobilist maakt het toch geen bal uit of de coating niet perfect is aangebracht. Als het van een afstandje maar glimt en niet zo vaak door de wasstraat hoeven zijn ze al omver...

Ik kan trouwens weinig vinden over die coating waar jij over hebt. Het lijkt mij meer een product om nog wat extra centjes uit de kopende partij te laten kloppen. In mijn optiek kun je het beste gewoon voor MOHS gaan. MOHS is een coating wat zichzelf al bewezen heeft en je weet dus zeker wat je kunt verwachten. En MOHS heb je nu toch al:)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en RG.
Ik heb net drie filmpjes zitten kijken over dat product met behulp van Youtube. Ook van de leverancier in het Nederlands.
Ziet er in principe goed uit. Voorbereiding is altijd belangrijk natuurlijk.
Zoals altijd dient de lak in top staat te verkeren, want anders sluit je defecten in met dat product.
Vijf jaar lijkt mij te lang. Na twee jaar denk ik dat je weer aan de beurt bent en weer wilt doen, dus polijsten en coaten.
Het gemak van aanbrengen spreekt mij wel aan trouwens.
 
Ik zou die G3 op je Audi doen.
Neem ik de Gyeon producten wel van je over voor 50 Euro. (Om je te helpen natuurlijk).
emoji1.png
emoji1.png
Lak verzegelingen die dealers/autofabrikanten je willen ''aansmeren'' ben ik persoonlijk niet zo van. Wie brengt zo'n coating dan aan en op welke manier hebben die mensen er ervaring mee? Ik neem aan dat gewoon een of andere monteur of poetsjongen dat spul aanbrengt. Maar doet ie dat ook goed? Hebben zij ook de middelen, materialen en ervaring die de pro-detailer of fanatieke hobbyist heeft? Maarja de gemiddelde automobilist maakt het toch geen bal uit of de coating niet perfect is aangebracht. Als het van een afstandje maar glimt en niet zo vaak door de wasstraat hoeven zijn ze al omver...

Ik kan trouwens weinig vinden over die coating waar jij over hebt. Het lijkt mij meer een product om nog wat extra centjes uit de kopende partij te laten kloppen. In mijn optiek kun je het beste gewoon voor MOHS gaan. MOHS is een coating wat zichzelf al bewezen heeft en je weet dus zeker wat je kunt verwachten. En MOHS heb je nu toch al:)


Ja ik heb de keus nog om MOHS op de scooter en motor aan te brengen. Het volgende filmpje is van de G3
 
Ik heb net drie filmpjes zitten kijken over dat product met behulp van Youtube. Ook van de leverancier in het Nederlands.
Ziet er in principe goed uit. Voorbereiding is altijd belangrijk natuurlijk.
Zoals altijd dient de lak in top staat te verkeren, want anders sluit je defecten in met dat product.
Vijf jaar lijkt mij te lang. Na twee jaar denk ik dat je weer aan de beurt bent en weer wilt doen, dus polijsten en coaten.
Het gemak van aanbrengen spreekt mij wel aan trouwens.

En dat voor 1/8ste van de prijs van de totale Gyeon set... is een koopje geweest dan denk ik.
 
JA. Dat filmpje ja.
Overigens niet wassen zoals in dat filmpje. Circulaire bewegingen zijn ongewenst. Alleen in de lengterichting van de auto.
 
@Jansen
Nog niet goed gezocht. Zit met mijn gsm te klooien. Gaat mij altijd beter af vanachter de pc.
Ik vond wel een verhaal op en Forum in de UK van paar jaar terug, maar die gozer had het product zelf niet....
 
Zat ik inderdaad ook aan te denken @Soepergrover

Ik zou gewoon de reeds aangekochte Gyeon producten op de auto aanbrengen. Dit omdat deze gewoon een bewezen standtijd en werking hebben.
 
Ik ken het product niet, G3 en ik vind de instructie heel erg beperkt.

Als je als leverancier van een glascoating denkt dat je met wassen en een paar keer drogen de juiste voorbereiding hebt getroffen, dan snap je er helemaal niets van.

Dat blijkt ook wel uit de 'watertest' aan het einde van het filmpje, dat is echt matig te noemen.

Let bij onbekende coatings heel erg op watervlekken en etsen.

De drager voor coatings op glas en kunststof is anders en dat is met een reden zullen we maar zeggen. Ze raden ook niet voor niets af in dat filmpje om het op je voorruit te doen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Veel dealers gebruiken de g-3 coating. Het is particulier ook niet te koop. Vandaar dat de ervaringen wat beperkter zijn denk ik.
Als je zoekt op glasscoat renault dacia suzuki bijv dan vind je genoem reclame. Alleen weinig details over laagdikte etc
 
Ik heb ervaring met de G3 ofwel gen3 glasscoat. Heb het aleen wel gebruikt met de aplicator van gyeon. Kwa verwerking is het wel te vergelijken met gyeon prime erg makkelijk. De auto die ik heb gedaan is een jaar geleden en het zit er nog duidelijk op. Maar de beading en sheeting zijn duidelijk slechter al bij gyeon en nanolex. Ik denk ook niet dat het echt krasbestendiger word. Als je gyeon in huis hebt zou ik die gebruiken.
 
Tja weet je, als ik verhalen lees over datgene wat de garage als extraatje kan doen... Net als dat je schoenen koopt en de schoenpoets of weer een of andere spray wenselijk is, omdat productsamenstelling zus en zo... Ondertussen wordt op die zooi, de beste marge gemaakt. Zal bij auto’s niet anders zijn, lijkt me.

Als het echt fantastisch is, zat het er m.i. standaard op.
De echte fan, die zo’n “product” kan waarderen brengt het zelf aan. Resteren nog een paar die de voordelen willen, maar niet te veel moeite aub. Ik vraag me dan af, of deze mensen de auto zelf wassen, of vrolijk naar “die straat” gaan. Dan haal je overigens never nooit een standtijd van vijf jaar, sterker, dan zou je het wel in de 2de hands advertenties tegen komen.

Mooiste is idd dat het overal op wordt aangebracht... zoals @Tim zegt, verschillende eigenschappen etc. Voor het zelfde geld is het van die fantastische (hot/lava/en weet ik welke exotische) wax uit “die straat”...

Nee @Masterkale, mijn advies, snel doorlopen en niet meer naar kijken. En anders, genoeg interesse hier op het forum om de MOHS over te nemen..
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik snap niet zo goed waarom de werkwijze van garages word aangevallen... maar misschien lees ik ergens overheen.

Want zo ver ik het begrijp wil hij het zelf aanbrengen. Dan zijn garages toch helemaal niet aan de orde?

Misschien dat dit bij sommige heel hoog zit ofzo!

Verder proef ik een hoog "wat een boer niet kent vreet hij niet" gehalte. Hoe kan je nou adviseren iets niet te gebruiken wanneer je het product niet kent?!? (Op 1 reactie na)

Ik zou zeggen probeer het! Je heb het product al, dus wat kan je verliezen? Pak eerst alleen je motorkap aan, en doe een test!
Is het niks dan polijst je hem even strak en zet je hem alsnog in de Mohs.

Verder... waarom kan het niet breder inzetbaar zijn? Ik gebruikt cancoat ook op kunstof en dat werkt uit de grote kunst! En het kan ook op velgen. (Op ruiten ga ik het niet smeren)


Ik vraag me eerlijk gezegd wel eens af hoe exclusief die dure coatings zijn... zal het echt in eigen huis gebrouwen zijn? Of zal er in het verre oosten een fabriek zijn die een coating maakt en in verschillende flesjes spuit?

Wie het weet mag het zeggen ;)