• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gaan glaze en sealant samen ?

Golodkin

Detailing addict
13 nov 2010
46
52
61
Tot op heden werkte ik steeds op de klassieke manier: wassen (Gold Glass), kleien (Mothers kleikit), cleanen (Mothers, evt eerst IronX, ik woon in een havenbuurt), glaze (Meg’s Deep Crystal Polish = glaze zoals we allemaal intussen weten) en wax (Meg’s Deep Crystal Canuba). Nu deze laatste leeg raakt wil ik voortaan met Poorboys EXP gaan werken, wegens de langere bescherming en omdat je het ook in de zon kan aanbrengen (werk steeds voor mijn deur, vanaf de middag volle zon).

Ik zit echter met volgende vraag: in het topic “stappenplan handmatig” worden de sealants onder stap 5 op gelijke voet met de waxen behandeld, ttz na stap 4, “voeden met een glaze”.
Elders op het forum (o.a. vgl Waxoyl/EXP) lees ik echter steeds dat er na het cleanen ontvet wordt en dan direct de sealant erop (toevoeging: dus men slaat de glaze over)

Welke versie is nu de juiste? Of kan het allebei? En wat zijn dan de voordelen van de ene of de andere methode?

De sealant komt in plaats van de wax, of voor de wax, maar wel na de glaze. Ik heb nooit meegemaakt dat de sealant voor de glaze komt.

Wat Scorpie zegt klopt. Aanvullend kun je zeggen dat je kan eindigen met een sealant, maar dat je die kan toppen met een wax, omdat die een mooiere glans en beading geeft. Maar een wax hoeft dus niet.

Een glaze na een sealant gaat niet werken denk ik. De glaze moet in de poriën van je lak kunnen, dus als je deze eerst afschermt met een sealant ....

Heren, heren, jullie hebben mijn vraag niet goed gelezen.
Er is nergens sprake van dat ik een glaze na een sealant wil aanbrengen.
Ik lees alleen in "stappenplan handmatig" dat je op/na de glaze (stap 4) kan kiezen of je een wax of een sealant aanbrengt (stap 5, noodzakelijkerwijze na de 4e dus).
In andere posts slaat men bij het gebruik van sealant de glaze dan weer over (dwz GEEN glaze, noch ervoor, noch erna).
Vaak wordt er na het cleanen nog eens ontvet, zodat de sealant goed kan hechten.
Terwijl een glaze dan weer vettig is lijkt me.
Vandaar mijn vraag: gaan glaze en sealant samen?

Ja, ze gaan samen, maar het kan zijn dat de sealant minder duurzaam is hierdoor omdat het niet optimaal aan de lak kan hechten door de glaze.

Dat is een kort en duidelijk antwoord. Thx!
Dan sla ik zodra ik ben overgeschakeld de glaze wel over voor maximale duurzaamheid. Sinds kort mag ik er immers de wagen van mevrouw Golodkin bijnemen. Ze ging van Land Rover naar BMW, en vindt dat deze laatste wél hoort te glimmen.
Voor extra glans kan ik dan nog altijd toppen met een wax.

De vraag is echter of je het in de praktijk zal merken dat je de lak zo 'kaal' mogelijk hebt voordat je de sealant gaat opbrengen.

Ik heb nog nergens kunnen ontdekken in de praktijk dat m'n sealant minder of significant minder lang houdt. Wel heb ik kunnen ontdekken dat de betreffende auto MET een glaze beter of zelfs significant beter glimt :-d 8d :love

Ligt volgens mij ook aan de Sealant die je gebruikt. Ik doe altijd Glaze plus Sealant minimaal, en dan nog een Wax om af te toppen.