Tot op heden werkte ik steeds op de klassieke manier: wassen (Gold Glass), kleien (Mothers kleikit), cleanen (Mothers, evt eerst IronX, ik woon in een havenbuurt), glaze (Meg’s Deep Crystal Polish = glaze zoals we allemaal intussen weten) en wax (Meg’s Deep Crystal Canuba). Nu deze laatste leeg raakt wil ik voortaan met Poorboys EXP gaan werken, wegens de langere bescherming en omdat je het ook in de zon kan aanbrengen (werk steeds voor mijn deur, vanaf de middag volle zon).
Ik zit echter met volgende vraag: in het topic “stappenplan handmatig” worden de sealants onder stap 5 op gelijke voet met de waxen behandeld, ttz na stap 4, “voeden met een glaze”.
Elders op het forum (o.a. vgl Waxoyl/EXP) lees ik echter steeds dat er na het cleanen ontvet wordt en dan direct de sealant erop (toevoeging: dus men slaat de glaze over)
Welke versie is nu de juiste? Of kan het allebei? En wat zijn dan de voordelen van de ene of de andere methode?
Ik zit echter met volgende vraag: in het topic “stappenplan handmatig” worden de sealants onder stap 5 op gelijke voet met de waxen behandeld, ttz na stap 4, “voeden met een glaze”.
Elders op het forum (o.a. vgl Waxoyl/EXP) lees ik echter steeds dat er na het cleanen ontvet wordt en dan direct de sealant erop (toevoeging: dus men slaat de glaze over)
Welke versie is nu de juiste? Of kan het allebei? En wat zijn dan de voordelen van de ene of de andere methode?