• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gat in Pad

Bikkel

Detailing guru
23 okt 2014
1.635
173
54
Berkel en Rodenrijs
Waarom zit er in de Rupes pad een gat in het midden? en bij andere merken pads niet?

Heeft het veel voordelen, dan zou ik haast in mij andere pads ook een gat maken.

Is voor de airflow/koeling ,door de kracht/grotere uitslag ontwikkeld zich meer hitte in de pads waardoor het risico op imploderen toeneemt.
Met een Dap heb je gewoon minder hitte ontwikkeling en heeft zo'n gat in het midden minder nut.

Ik zie ook genoeg mensen op YouTube met een Rupes LHR21 met MF cutting pads aan het werk, dus zo'n groot probleem kan het niet zijn. Misschien iets beter opletten dat het niet te warm wordt.

Janssen,
Ja die Chemical Guys mf pads ( hetzelfde als de Buff&Shine alleen 2x zo duur...) heb ik bv ook. Gewoon opletten dat ze niet te warm worden ja daar heb je in basis wel gelijk in echter voor alleen al de motorkap te doen zul je tussendoor 3/4 keer de pad moeten laten afkoelen en daar ben ik dan weer te ongeduldig voor. Op lagere machine standen blijft de temperatuur wel te beheersen en dan blijft ook bv Monello zwart nog heel bij mij.

De Scholl pads blijven ook (nog) goed op de Rupes en hebben niet allemaal een gat in het midden.
Rupes groen werd op stand 6 bv gewoon vermoord, het blijft een beetje uitkijken met wat je doet.
Bikkel wat voor machine heb jij dan? Ik zou zelf er niet zo snel voor kiezen om een gat in pads te gaan maken.

Zo'n Mini zou ik in de toekomst ook wel willen hebben alleen voor nu gebruik ik nog een Dap met kleine backingplate .Van Rupes zelf gebruik ik alleen nog Geel en Wit mijn andere pads zijn van Scholl en heb recentelijk de nieuwe lake country HD orbital pads gekocht maar nog niet gebruikt deze hebben ook een gat in het midden.
De Scholl pads zonder gat in het midden gebruik ik vaak t/m machine stand 4 waarbij ik merk dat dat ook vaak gewoon genoeg is.
De zwart/witte spiderpad blijft lang koel vind ik en is erg effectief.
Gebruik je nu alleen Rupes pads of ook wel eens pads van Monello ,kijk als het goed gaat dan gaat het goed toch?

Dat gat is idd heel handig om te centreren maar dat de warmte op dat punt weg kan is nog belangrijker denk ik.
Maar goed ik heb ze niet ontwikkeld he;)

Ik had begrepen dat de rupes pads een soort van ademend foam hebben waardoor deze hun warmte kwijtkunnen, en dat andere de rupes pads dus stuk kunnen gaan met een te olierijk polijstproduct omdat dit de gaatjes verstopt.

dit is wat ik ervan begrepen en onthouden heb tenminste.
Heb er zelf geen ervaring mee en geen verstand van.
misschien weet Tim meer?

@Maupie , ook daar heb je gelijk in! De pads hebben een open structuur wat er idd ook voor zorgt dat de pads makkelijker hun warmte kwijt kunnen en je merkt het ook met schoonmaken. Mij is verteld bij de aankoop van mijn BF21 om Rupes pads enkel met Rupes polijstmiddel te combineren om exact de reden die jij aangeeft dus dat andere polijstmiddelende pads kunnen verstoppen.
Ik hou me daar dan ook maar aan ik vind het prima combinaties ook alleen blauw en groen kan mij niet zo bekoren maar goed daar heb ik Scholl combinaties voor liggen tegenwoordig.

Het gat is inderdaad bedoeld om te centreren en om te koelen, dubbele functie dus.

Maar dat pads stuk kunnen gaan door verstoppen en daardoor oververhitting is weer nieuwe voor me ;)