• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik compressor

Diezelke

Detailing chief
2 feb 2018
98
78
Hoi allen,

Ik heb een paar jaar geleden een compressor gekocht (50 liter) om de tornador black te gebruiken. Ik gebruik deze enkel voor mijn matten daar ik lederen zetels heb. Intussen gebruik ik de compressor ook voor mijn banden op druk te zetten en ik overweeg een slagmoersleutel op luchtdruk aan te schaffen. Nu lees ik dat sommigen ook de compressor voor andere zaken gebruiken, waaronder drogen van de wagen (of toch gedeeltelijk). Hoe pakken jullie dat aan ? Hebben jullie dan bijzondere aanvullende stukken om op het persluchtpistool te monteren ? Welke andere toepassingen zien jullie nog ? Kwestie van mijn compressor maximaal in te zetten.

Alvast bedankt i
 
Drogen van de auto word meestal niet met de compressor gedaan, hooguit de kiertjes maar dan moet er wel een filter tussenzitten want anders spuit je vuil tegen de lak aan, die komt namelijk altijd wel beetje mee. Meeste gebruiken of een car dryer of een bladblazer heb ik het idee.
 
iedere compressor heeft bij de lucht ook water en roestdeeltjes zitten, dat wil je dus niet over je lak blazen, bij v cranenbroek kun je kleine filtertjes kopen die bedoeld zijn voor onder een verfpistool die zou je ook onder een luchtpistool kunnen monteren om de meeste rotzooi tegen te houden.

zelf gebruik ik de compressor niet om de auto mee af te blazen, daar hebben ze droogdoeken voor uitgevonden
 
Voor ik een Monello Maestro had, gebruikte ik de luchtcompressor (ook 50 liter) voor de auto om b.v rondom de spiegels, achterlichten, grille etc droog te blazen. Wat er hierboven gezegd is, klopt wel, maar ik til daar persoonlijk niet zo heel zwaar aan, ik denk dat een gemiddeld insect op de snelweg een grotere impact heeft..

Voor wat betreft de slagmoersleutel; of dit gaat slagen of niet heeft alles te maken met de capaciteit van je luchtcompressor. Je hebt volgens mij een aardige compressor nodig wil dat werken. Ik heb ook zo'n ding gehad, maar in mijn geval moest ik eerst de bouten "lostrappen" met een gewone sleutel en dan kon ik de rest met de slagmoersleutel doen, niet waar hij voor gemaakt is dus.
 
dan moet er wel een filter tussenzitten

Meeste gebruiken of een car dryer of een bladblazer heb ik het idee

Bladblazers hebben geen luchtfilter voor de lucht die eruit gaat. Luchtfilter enkel op de motor.

De Monello blazer heeft gefilterde lucht en verwarmbare.

Maar ik maakte mij in de beginsel er niet heel naar om met de compressor. Enkel als je wilt spuiten, dan olie en vocht filter erop. Voor de rest qua machines, kijken naar de specs die benodigd zijn. Net als alles wat @Quincy al aangaf.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Is de compressor olievrij? Er kan anders wel eens rotzooi door de luchtleiding lopen die je niet wilt op plekken waar geen olie mag komen.

Ik weet niet als 50 liter gaat volstaan maar ik zou dan wat velgjes herstellen, borduur schades herstellen en spuiten I.c.m. met een LVLP pistooltje zou dit wel eens kunnen lukken, al zou je dan nog een afzuigsysteem en filter moeten voorzien voor onder meer milieu redenen. Op teststukjes kan je oefenen om krasjes te verwijderen en/of lakcorrecties uit te voeren d.m.v schuurmachientje op perslucht, koplampen herstellen,...
Je pads droogblazen kan je ook doen, eventueel polijststof van de wagen blazen zodat je niet opnieuw moet wassen?... Ik schrijf maar wat allemaal in mij opkomt. :D
 
Ik heb een slagmoersleutel van de Lidl (parkside) ding doet perfect voor wat ik er thuis mee doe. Op mijn werk gebruik ik vaak een slagmoersleutel op lucht geeft meer herrie en je hebt echt wel wat aan lucht nodig.
 
Hey detailers,

Ik ben niet zo van de parkside van de lidl heb al verschillende gereedschappen gehad en het meeste ging bij mij geen half jaar mee.
Nu koop ik alleen goed gereedschap van gedore om te sleutelen. Maar ik dwaal af dit ging hier over een compressor :confused: toch?
 
Ik heb een slagmoersleutel van de Lidl (parkside) ding doet perfect voor wat ik er thuis mee doe. Op mijn werk gebruik ik vaak een slagmoersleutel op lucht geeft meer herrie en je hebt echt wel wat aan lucht nodig.
heb je specs voor de parkside slagmoersleutel ?
 
@Diezelke Beschrijving
Eigenschappen krachtige slagmoersleutel voor autowielmontage Ergonomisch ontwerp met anti-slip softgrip en praktische riemclip traploos regelbaar slag-/toerental 5 vooraf selecteerbare draaimomentstanden: 100/150/200/300/400 Nm Geïntegreerde LED-werklamp inclusief transportkoffer Inclusief accessoires: 4 steeksleutels (17/19/21/23 apparaat compatibel met batterij van de serie "PARKSIDE X 20 V Team" Technische details Nominaal stationair toerental: 0-2300 omw/min Opgenomen slag: 0-3000 omw/min koppelstanden: 100/150/200/300/400 Nm Max. Draaimoment: max. 400 Nm vierkante opname: ½"
 
  • Leuk
Reactions: Diezelke
Even een oud topic weer omhoog halen...

Ik heb gisteren een luchtcompressor terug gekocht via MP, de beste man vertelde me dat hij niet afsloeg omdat het een olievrije compressor was. Volgens mij een beetje een raar verhaal, in mijn beleving moet dat ding afslaan als hij voldoende druk heeft opgebouwd.

Heeft iemand een idee wat ermee aan de hand zou kunnen zijn? Wat zou ik moeten vervangen?
Hij bouwt wel voldoende druk op volgens de manometer, maar hij slaat dus niet af. En naar mijn idee lekt hij nergens, ik hoor of voel tenminste niets.

IMG_9411.JPGIMG_9412.JPGIMG_9410.JPGIMG_9408.JPGIMG_9407.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en schaef
De rode knop is van de (werk)drukregelaar. Vaak kan je die uittrekken en dan verstellen
Als de ingestelde druk behaald is, moet de spanning geschakeld worden
Vaak zie je de rode knop daarom op een kastje met een kabel (naar de pomp)
Die zie ik bij jou niet .....

Dus als hij geschakeld is, dan moet de druksensor ergens anders zitten (verbonden met de spanning op de pomp)
 
Dat is het overdrukventiel. Die gaat open als de druk te hoog wordt.
Staat als het goed is een getal op. Vaak tussen de 8 en de 11 (bar).

Jouw compressor heeft geen pressorstaat wat vrijwel iedere compressor wel heeft.
Volgens mij zit er aan de andere kant van de motor een drukschakelaar die de stroom naar je motor onderbreekt als de druk hoog genoeg is.
Dat systeem zie je wel vaker bij de kleine, draagbare compressors. Kan zijn dat die niet werkt maar dan blijft je motor lopen totdat je overdrukventiel opengaat.
Kan ook zijn dat de compressor niet meer dan bijv. 6 BAR in de tank krijgt omdat ie de power niet (meer) heeft.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy en AndyVR
Mijn eerste gedachte is dat er toch ergens verlies is waardoor hij de gewenste druk niet haalt en blijft bijpompen?
 
Meestal is er een membraan lek bij de drukbeveiliging waardoor de stroom onderbroken wordt. Is zelf te vervangen maar dan moet je wel wat technische kennis/inzicht hebben.
 
Normaal zit er een drukregelaar of pressostaat op waarmee je de afslagdruk kan instellen. Vaak zit daar ook een manuele afschakeloptie op (rode knopje).
Op de foto's is geen pressostaat te zien, de uitleg dat dat er niet op zit omdat het een olievrije compressor is vind ik vreemd. Als de compressor blijft draaien als deze de maximale druk heeft bereikt blijft hij warmte genereren en juist een olie vrije compressor kan daar slecht tegen.

1uIpVAQoQ68YNgc1p42gYYoujR_i7aMifO4pc7FGE&usqp=CAc.png