• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik hogedrukspuit: Karcher

dborneman

Detailing rookie
24 jun 2011
10
0
Sinds kort zijn wij in het bezit van een hogedruk reiniger en ik wil deze gebruiken om straks de auto vooraf en na het wassen af te spoelen. We hebben echter zoveel opzetstukken en hij kan ook nog eens in verschillende standen worden ingesteld waardoor ik niet precies weet op welke manier ik de hogedrukspuit het best kan gebruiken.

Ik heb de volgende opzetstukken:
http://localhostr.com/files/szRSDA4/IMG_0572.jpg

Welke kan ik het beste gebruiken voor het afspoelen van de auto en in hoe hard kan ik de straal het best instellen voor het afspoelen van de auto gewoon minimaal?

Auto waar het om gaat is een Audi met Daytona Grijs als lakkleur
 
Na het wassen zou ik geen hogedruk reiniger gebruiken. Een straaltje zonder druk, zo uit de slang zal de wagen droger maken (cohesie of adesie?)
 
Ik ben vandaag bezig om mijn hogedrukspuit weer te laten lopen alleen start de machine niet en geeft een zoemend geluid. Toen ik hem uit elkaar haalde kon ik hem starten met een schroevendraaien tussen de roterende bladeren te steken en dan te laten ronddraaien. Alleen jammer dat hij nog niet meteen aangaat [ hij is namelijk al een paar jaar niet meer gebruikt].
 
dborneman zei:
Sinds kort zijn wij in het bezit van een hogedruk reiniger en ik wil deze gebruiken om straks de auto vooraf en na het wassen af te spoelen. We hebben echter zoveel opzetstukken en hij kan ook nog eens in verschillende standen worden ingesteld waardoor ik niet precies weet op welke manier ik de hogedrukspuit het best kan gebruiken.

Ik heb de volgende opzetstukken:
http://localhostr.com/files/szRSDA4/IMG_0572.jpg

Welke kan ik het beste gebruiken voor het afspoelen van de auto en in hoe hard kan ik de straal het best instellen voor het afspoelen van de auto gewoon minimaal?

Auto waar het om gaat is een Audi met Daytona Grijs als lakkleur

Ik zou alleen diegene gebruiken die een V vormige straal geeft. Deze geeft namelijk de laagste, lees veilige druk. Succes!
 
Hallo,

Heb dezelfde onderdelen van karcher.
Volgens mij is het eerste stuk een verlengstuk.
Het 2e is een vuilfrees en mag je zeker niet op je auto gebruiken!
Alleen de derde is gemaakt om je wagen te wassen.

Groeten
 
Yep, het onderste op de foto is het juiste :ja
Als je alle lak van je auto wil, kan je de middelste gebruiken. Heeft eigenlijk ooit al eens iemand dit getest hoe destructief zo'n straal is?
 
De V-straal is al destructief genoeg van dichtbij. Een vriend van me heeft het voorelkaar gekregen om een stuk lak in het midden van de motorkap eraf te spuiten :-b