• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruik ik de goede spullen voor het wassen?

padi-duiker

Detailing addict
12 sep 2009
63
55
49
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag sinds kort heb ik Carclean.com ontdekt en ben ook een beetje verslaafd geraakt.
Ik zit nu met wat vragen en hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven.
Ik eb een heavyduty foamlans gekocht op mijn hd.
NU spuit ik daar mijn auto mee in (supa snowfoam).
Laat hem 5 minuten staan (shuim wordt niet erg dik)
Dan spuit ik hem af en ga ik hem wassen.
Met deze handschoen.
Dit is een microvezel handschoen.
Is dit een goede ?
En normaal was ik mijn auto met Wash and Shine (valma).
Kan ik dit nog gebruiken.

Ik heb mijn auto nu helemaal met klei gedaan en daarna met MOTHERS FX synwax in de was gezet.

Wat doe ik verkeerd en vooral belangrijk wat moet ik anders doen of welke andere producten moet ik gebruiken.

gr padi

Laatst bewerkt door een moderator:
Niets mis met de handschoen maar persoonlijk vindt ik dit model niet erg makkelijk ,je hebt niet echt controle er over en ze zijn te zwaar.
Ik zou je een schaapsvelletje aanraden (Carclean zelf of Mothers).

Die wash & shine kan je beter aan de kant laten staan of gebruik hem op je velgen.
Koop je een flesje Dodo Born to be mild of Wolfgang Auto bathe ,de betere shampoo's op de markt ,deze zijn veel milder voor je wax laag.

Over de Mothers wax kan ik je niets zeggen ,nooit gebruikt.

Je hoeft trouwens niet iedere week je foamlans uit te halen hoor ,gewoon goed reinigen met de HD is meestal voldoende ,tenzij hij echt zwaar vervuild is.

Oke,

Dacht dat het de bedoeling was dat je de snow gerbuikt voor iedere wasbeurt.
Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat mijn snow niet zo heel dik wordt?

Kan aan een aantal dingen liggen ,maar meestal is het de instelling van de lans.
Draai de stel knop eens volledig naar de '-' toe en probeer het dan nog eens.

Kan ook aan de hoeveelheid liggen ,maar ik veronderstel dat je het goed hebt afgemeten?
Aftoppen met warm water kan ook helpen.

Oke,
Ik doe in de grote fles 100ml snow
dan de knop helemaal naar + anders komt er helemaal geen schuim
Ik vul de fles af met warm water

wat doe ik verkeerd

Hier heb ik SSF 1:8 in de grote fles gedaan, het water is uit de hete kraan. Dan op de karcher en de draaiknop maximaal op + gezet. Krijg dan dit resultaat:

GroteFoto-EDW3YTTH.webp

GroteFoto-EVHDWQ4I.webp

GroteFoto-VG7IVJHN.webp

GroteFoto-YRXHU37L.webp

GroteFoto-NDNAHEQS.webp

GroteFoto-G77MZXYO.webp

padi-duiker zei:
Oke,
Ik doe in de grote fles 100ml snow
dan de knop helemaal naar + anders komt er helemaal geen schuim
Ik vul de fles af met warm water

wat doe ik verkeerd

Welke HD heb je?

Ik heb een karcher K2.36
En dan de heavy duty foamlans.
En ik gebruik dan wel koud water uit de kraan en de fles vul ik met warm water

Wat kan zijn (hoeft niet natuurlijk) is dat je pomp niet meer voldoende druk geeft, daar heeft mijn el cheapo karcher ook last van, pomp is van kunststof en scheurt nog wel eens, hij doet het nog wel, maar de druk is minder dan voorheen. Je kan even langs Carclean gaan en 'm daar laten testen op de karcher, kijken of het probleem dan daar ook is, zo ja, dan is het de lans, zo nee, je HD...

Ik heb net hetzelfde probleem Adrie ,pulseert die van jouw ook ? (heb een K3.99)

Foamen werkt wel nog ,maar is niet hetzelfde als voorheen. Er is ook nog wel druk genoeg om even goed af te spuiten maar that's it. Blijkbaar zijn het de kleppen die kapot zijn.

Yep! Ook al gebruik ik de lans niet, dan gaat ie om de zoveel tijd vanzelf aan/uit, aan/uit. Druk is er nog wel, en schuimen doet ie ook nog, maar niet zoveel als die van CC, maar die heeft ook een hogere druk.

Komende weken ga ik de hoop eens uit elkaar halen en steek ik gewoon een nieuw pompje er in denk ik ,in de buurt is een zaak van Karcher ,zal eens gaan informeren wat het kost. Of het wel de moeite is ,maar ik heb een gevoel dat het ook dan weer hetzelfde gaat zijn na een paar maanden.

Dit is een microvezel handschoen.
Is dit een goede ?

hoi over de handschoen ik heb hem ook ik vindt hem persoonlijk meer schuimen dan de microvezel van meg

gr levi

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben erg tevreden met de Meg's washmitt, maar sinds ik een 'the Bone' spons heb overgenomen, heb ik eigenlijk alleen die nog gebruikt.
Fijn sponske.:love

Gaat je prima bevallen jeffrey is even wennen dat wel.
Maar ik vind het lekkerst werken door er je hand juist niet in te doen.

stimpy68 zei:
Wat kan zijn (hoeft niet natuurlijk) is dat je pomp niet meer voldoende druk geeft, daar heeft mijn el cheapo karcher ook last van, pomp is van kunststof en scheurt nog wel eens, hij doet het nog wel, maar de druk is minder dan voorheen. Je kan even langs Carclean.com gaan en 'm daar laten testen op de karcher, kijken of het probleem dan daar ook is, zo ja, dan is het de lans, zo nee, je HD...

Qua kapote hd lijkt me onwaarschijnlijk.
hij is nu 2 weken oud.
ik had bij cc nagevraagd of het verschil maakte met een hele dure karcher of een goedkope, volgens hen was er geen verschil.

Nu ik zal cc zelf wel eens bellen waar dit aan kan liggen.
Mischien verwacht ik er wel teveel van.

stimpy68 zei:
Yep! Ook al gebruik ik de lans niet, dan gaat ie om de zoveel tijd vanzelf aan/uit, aan/uit. Druk is er nog wel, en schuimen doet ie ook nog, maar niet zoveel als die van CC, maar die heeft ook een hogere druk.

Volgens mij is dit de situatie die wij thuis met de Alto ook hebben en daarom de lans het niet lekker doet...
Moet hem dus ook eens zien te testen. Er waren toch verloopjes van Alto naar Kärcher?! Want weet zo niemand met een Alto in de buurt...