Ben wel nieuwsgierig of er mensen zijn en hoe jullie Menzerna 400 gebruiken (die als 3staps word aangegeven) Of zijn er mensen die bijvoorbeeld nog Menzerna 3800 er achter aan doen?
Dus toch wel. Wil het ook gaan doen. Was gewoon benieuwd wat jullie doen.Idealiter gebruik je nog 3500/3800 na 400, voor sommige gevallen of kleuren kan een tussenstap zelfs nog nodig zijn zoals 2200/2400. Ikzelf heb de sprong van 400 naar 3500 en/of 3800 wel al gemaakt met succes, dit op harde BMW lak.
In de meest optimistische situaties zou 400 als een 1 staps (i.c.m. een zachte pad) kunnen dienen.
Heb ik ook gedaan. Ben begonnen met 2500 en daarna de 1000 gedaan. Maar de bmw lak is erg hard. Daarom ook de 400 gedaan. Het is voor mij allemaal nog nieuw. Daarom de vraag wat de ervaren detailers doen. In ieder geval bedankt voor je meedenken!Ik denk dat het verstandig is om eerst een testspot te doen (zelf doe ik dat vaak met een medium polish) voordat je direct met een grof middel start.
Waarom is dat raar? Als je het polijstmiddel door werkt breekt het af en krijg je een mooie finish. Je kunt het met de juiste pad dus als 3 in 1 gebruiken. Wil je meer correctie, dan neem je een andere pad en moet je mogelijk wel na bewerken.Oké toch raar dat op de fles staat aangegeven dat het een 3 in 1 is...
Maar hoeveel 'hits' doe je dan meestal met de 2500 en/of 3500 er achteraan?