• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gebruikte mishandelde Seat Altea nog kleien?

wesje

Detailing addict
15 jun 2008
156
62
43
Giessen
5 weken geleden hebben wij een gebruikte Seat Altea gekocht bij een Seat dealer. Zowel bij de bezichtiging en aflevering was ik stom verbaasd hoe netjes de auto gepolijst was. Werkelijk geen swirl of hologram te zien. Tot 2 weken na de aflevering de olieën van de gebruikte producten verdwenen was. Het ziet er niet uit. Kortom tijd om aan te pakken. Ik zit alleen nog heel hard te twijfelen om te gaan kleien. De lak voelt volledig glad aan na een wasbeurt maar ik wil wel zeker zijn dat alle gebruikte meuk verdwenen is. Wat raden jullie aan? Wassen en kleien of niet kleien? Of andere optie's?

Uiteraard heb ik hierover al een opmerking gemaakt bij de dealer maar ze werkten al jaren met dit mishandelbedrijf en hadden geen klachten en zagen het probleem ook niet :|~*
 
Ik zou zeggen doen, zou het zekere voor het onzekere nemen.
Dat er een klein beetje micro-marring bij komt kan echt geen kwaad als ik het zo lees.

Erger is dat als er toch nog vuil opzit wat je niet hebt weg gehaald door het kleien/wassen en je gaat dan je lak behandelen krijg je veel meer schade.
 
Als je een overdosis shampoo en een scheutje apc neemt en je voelt niks na deze wasbeurt : dan moet je volgens mij niet kleien :weetniet

Probeer een stukje : komt er niks af , des te beter , maar kwaad kan het zeker niet als je achteraf nog zelf zou gaan polijsten .

(ivm micro-marring)
 
Ik zou zelf altijd kleien, simpel.... mijn eigen stelregel: als je gaat polijsten eerst kleien.
 
Inderdaad , na het wassen gewoon gaan kleien.Hoeft niet veel te zitten , maar kan met polijsten meer schade maken;)
 
Kleien zou ik zeker niet overslaan. Je weet nooit wat er nog vanaf komt, hoe ogenschijnlijk schoon de auto lijkt te zijn.
 
Krijg je altijd last van "micro marring" als je gaat kleien?

Heb zelf geen polijstmachine en ben eigenlijk ook niet van plan om te gaan polijsten.
 
@Wesje
Zoals alle voorgangers al hebben vermeld, is kleien zeker aan te raden. Hier is al genoeg over gezegd.. We zien graag de voor/tijdens/na foto`s op het forum verschijnen. Ook ik ben een Altea berijder en erg nieuwsgierig! Er zijn er maar weinig op het forum..

Succes met de detail.
 
Ja zat al het nodige door te spitten, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een Meguiars Quick Clay Starters kit, maar kan zo nergens vinden of dit nou goed/slecht/hard/zacht is.
Ik ga het maar gewoon proberen, heb een antraciet kleurige auto dus denk dat het wel mee zal vallen.

Met me vorige auto ging ik altijd naar de wasstraat dus veel erger kan het niet worden :D
 
Ome Robert zei:
@Wesje
Zoals alle voorgangers al hebben vermeld, is kleien zeker aan te raden. Hier is al genoeg over gezegd.. We zien graag de voor/tijdens/na foto`s op het forum verschijnen. Ook ik ben een Altea berijder en erg nieuwsgierig! Er zijn er maar weinig op het forum..

Succes met de detail.

Jullie hebben me overtuigd om te gaan kleien.

Nu nog een beetje tijd en het weer wat mee werkt. Heb helaas geen ruimte om binnen te staan en precies die momenten die ik tijd heb geven ze regen op of het regent :|~*
 
Ik heb ook een Seat Altea gehad en ik heb nog nooit marring veroorzaakt door te kleien, de lak is knetterhard.

Het kenteken begint toevallig toch niet met 79-H....? ;)
 
@Arfman: ligt er maar net aan welke klei en niet elke lak is hetzelfde dus mijn advies is om toch wel beetje terughoudend te zijn ( no offence )
Wat betreft de vraag wel vs niet kleien: altijd, is nl de basis die nooit en te nimmer overgeslagen mag worden
 
Arfman;302970 zei:
Ik heb ook een Seat Altea gehad en ik heb nog nooit marring veroorzaakt door te kleien, de lak is knetterhard.

Het kenteken begint toevallig toch niet met 79-H....? ;)

Nee dat is hem niet.