• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen DAP, dan maar SRP ?

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Na lang overwegen toch maar besloten niet over te gaan naar een DAP (wegens tijdgebrek)

Na heel wat topics te hebben doorspit begin ik zowat te geloven in de magie van SRP om in de zomermaanden de swirls te maskeren (dan zijn deze het beste zichtbaar).

Toch nog enkele vraagjes :
waarmee breng ik dit produkt het beste aan ? (foam pad, mf pad)
hoe lang is de curetijd (als er een is tenminste)
welke wax zou ik best gebruiken om af te toppen ? (heb nu natty's paste wax)
kan ik na het eerste gebruik van SRP & wax terug gewoon SRP & wax erboven layeren ? Of moet eerst de eerste laag SRP/wax
verwijderd worden ?
 
Vraag me serieus af of tijdgebrek opgaat indien handmatig+SRP vs DAP+whatever.

How To - Gebruik van SRP
 
Srp is wel sneller dan dappen hoor met alle stappen.
Resultaat is alleen een stuk beter met een dap..

Dappen haalt swirls weg, srp vult ze op..

Srp kan je layeren ja.

Srp heeft al een redelijke sealant aan boord, heb hem diverse keren getopt met rode natty, dat werkt, laat er alleen wel een paar uur tussen!

Srp droogt vrij snel, je ziet het wit optrekken, tijd variert en ligt aan de dikte van het smeren.

Opbrengen met zwarte lc pad ( euro pad van lakecountry werkte voor mij perfect)
 
bedankt voor de antwoorden, hiermee kom ik al een heel eind.

Vanuit mijn standpunt bekeken :
Een wagen swirlvrij houden is zowat een hopeloze zaak. Mijn wagen is nu zo'n 1,5jr oud en staat onder de swirls (alhoewel ik de 2 emmer methode gebruik), maar waarschijnlljk komen deze sneller door de zware industrieele neerslag (in de buurt van een staalfabriek geparkeerd) en de hoeveelheid wasbeurten per maand (ongeveer 4/mnd). Veel mensen spreken me soms aan dat de auto eens mag gewassen worden. Als ik hun dan antwoord dat dit is van 1 dag op het werk...8-()) (dit om maar eens een beeld te geven van hoe de wagen er soms uitzie)
Dus zou ik me kunnen tevreden stellen om tijdens de zomermaanden de swirls te maskeren.

bedoeling is niet om hier een anti-DAP debat te houden, ik heb alle respect voor de mensen die er de tijd/werk en mooie resultaten kunnen door neerzetten.