• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen dikke foam karcher HD 6/13 cx

Klopt, dus als de HD zuigt en dat slangetje open staat ....
Ik kom er even niet uit hoe de lans kan schakelen tussen wel of niet toevoegen
Anders kan ik niets meer verzinnen.
 
oooh, juist. Ik snap het nu. Op de standaardlans van Kranzle kan je het draaigedeelte waarmee je de straal breder of minder breed maakt een klein stukje naar achteren doen. Volgens mij is dat wat er voor zorgt dat 'ie reinigingsmiddel aanzuigt, maar ik heb geen idee hoe dat zou werken.
 
Hier ook een waterfilter, en dit is 1 op 15: (na een paar minuten)
31A62D63-C262-4739-91C8-5DDC744C3B24.jpeg


En dan is het eigenlijk te dik voor het mooie.

Ik had voorheen het zelfde probleem. Maar dat ging al een stuk beter toen ik switchte van foam lance.
 
@Zluytr zo staat die er bij mij helaas niet bij na een paar minuten.

Van welke lans naar welke lans ben je gegaan? Heb zelf ook een andere aangeschaft (mtm pf22) maar heb hem nog niet kunnen testen, afgelopen weekend alleen tijd gehad om hem van binnen even aan te pakken dus testen komt aankomend weekend pas
 
Ik had altijd exact hetzelfde met mijn foam lans, totdat ik er helemaal zat van was en dat ding vol heb gegooid met alleen maar Artico snowfoam. Daarna de mengverhouding van de foam lans op het meest gezet (helemaal naar rechts) en toen kwam er eindelijk de foam die je overal op internet ziet.

Conclusie ding volgooien met snowfoam en de verhouding regelen via de knop bovenop.
 
Haha, ja dat was ook exact mijn irritatie. Mooie filmpjes van een verhouding van 1:10 met goed dik schuim, probeer je het zelf met 1:10 totaal niet hetzelfde resultaat!
 
Heb hier precies dezelfde ervaring; waterig schuim uit mijn Karcher. Nog terug bij CC geweest. Zijn heel keurig aan t sleutelen en proefspuiten geweest. Was met t resultaat aldaar tevreden. Thuis echter weer teleurstellende performance. Zou aan de hardheid van het water liggen.
Gebruik hem nu nog maar zelden. Maar zal nog eens een poging doen met het helemaal vullen met shampoo. Is dan wel een dure liefhebberij, maar a la. Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat moet de bedoeling niet zijn.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb het gevoel dat niet elke Monello lance even goed is.

Bij mij maakte het een groot verschil toen ik van lance wisselde.

Nu met gefilterd water is het helemaal scheerschuim. Zelfs bij 1 op 15.
 
Laatst bewerkt:
Buisjes en nozzle's zijn identiek over de exemplaren heen
Ik denk dat het enige verschil kan zitten in de dichtheid van het gaasfilter
Laatst deed mijn Lancia het na een tijdje rust ook niet lekker
Filter doorgespoeld met een liter warm water en hop als nieuw

Wel opletten dat het ontluchtingsgaatje van de foamfles open blijft
En onthard water helpt zeker een heleboel, net als voldoende druk
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover