• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen dikke foam karcher HD 6/13 cx

Ja voor een gehele wasbeurt zal het nog een stuk meer zijn denk ik. Ik berekende nu natuurlijk enkel het foamen en afspuiten daarvan, niet de gehele wasbeurt.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Neen ik weet dat het teveel was maar om een buffer te hebben...
Nouja, ik ben hem van plan in mn garage te verwerken en dan kan ik in de winter verzamelen en wanneer nodig gebruiken:)
Het is nog een idee maar ik heb er al vaker over nagedacht dus toch maar eens ontwikkelen.
Leuk projectje (jippi-ja-ja-jippie-jippie-jeey)
 
@RedCat daar staat alleen wel expliciet bij dat ze niet gebruikt dienen te worden in combinatie met een hogedruk ...

Oeps, maar ff google gebruiken dan moet je ze vinden met voldoende doorvoer
Ik heb zelf in de opslag een houder van Gardena met een losse harskern

DSC03993.JPG
 
@RedCat alleen met de dreft lijkt het niet zo ontzettend veel beter dus weet niet zeker of dat het probleem is (misschien wel deel ervan). Heeft die Gardena genoeg doorvoer? Zo ja wil je hem wegdoen/kan ik hem overnemen
 
Ik heb ooit een Karcher zelfstandig laten aanzuigen vanuit een speciekuip.
Verbruik van 40 liter voor een middenklasser was voldoende voor foam en afspuiten

DSC03748.JPG

Je staat wel tegen een verticale muur te spuiten hoor, en ook maar 1:10 met een niet zo sterke foam
Neem je een Magifoam dan heb je iets anders, die blijft bij mij een uur later nog op de straat zichtbaar
De Gardena gebruik ik gewoon, luxe van meerdere locaties ;)

KIJK NAAR JE SLANGETJE, kan een filter in zitten maar ik vind hem verdacht plat tegen de bodem staan
Haal er gewoon een cm af zodat hij vrij hangt, krijg je de fles niet helemaal leeg, maar dat is dan pech

De druk is welliswaar OK, maar dat is aan de HD zelf, de beperking zit volgens mij nu in de koppeling
Een dikkere slang dan de waterleiding heeft geen zin. de koppeling intern meten tov het staafje van de foamlans

Een IBC is geen luxe als je de ruimte hebt, kan er wat ruimte gebruikt voor eventueel bezinksel
En dan leg je de kop van de slang met een drijver op halve diepte
 
Laatst bewerkt:
@RedCat weet je toevallig welk type het is van gardena?

Slangetje kan ik idd wel proberen wat korter te maken. Ik heb 1:10 aangehouden in dit voorbeeld omdat hij bij CC geweest is en die krijgen er dik schuim uit met 1:10. Hier hadden ze me ook een video van gestuurd waar te zien is hoe dik het is en was ook op een verticaal oppervlak gespoten
 
Denk dat 200L ook wat veel is hoor mannen, gemiddeld gebruik per dag aan water is 130L dat wil dus zeggen dat we belachelijk veel water gebruiken op de dag dat we de auto poetsen, wat voor veel van ons toch wel zeker 1x per week is schat ik zo.

Ontopic:

Interessant is dat ik bij matt zie staan dat hij juist de 1.25mm aanraad bij de kranzle inplaats van de 1.1mm die ik er vandaag ingezet heb.

https://www.obsessedgarage.com/collections/pressure-washing/products/mtm-pf22-foam-cannon
 
Je begint met het zoeken van een cartridge, filterhuizen hebben die aanbieders vaak ook
Ik heb een 10" Gardena filterhuis genomen om de prijs (toen iets van 20 euro), heb die inwendig aan moeten passen
Ik heb een set van drie, grove wikkeling voor sediment, dan hars en fijn mazig als laatste
Het zijn filters met vrij grote wartels (3/4), kleiner zou ik niet nemen

En kennelijk ligt het niet aan de koppeling
.... Ook een nieuwe koppeling op de monello foamlans en ook die werkt nog steeds! ....
 
Koppeling op het handvat en aan de lans
Als het niet te beredeneren valt moet je gaan uitsluiten

Blijft nog altijd het aanbod van @Jansen en om de set op zijn Kranzle te proberen
 
Laatst bewerkt:
@RedCat ik heb de oude koppeling er op gehad de eerste keer dat ik de kranzle gebruikte met hetzelfde resultaat. Natuurlijk zonder de 1.1mm nozzle. Kan het eens proberen maar denk niet dat het veel verschil zal maken. Daarbij komt de koppeling die @Jansen op zijn lans heeft van hetzelfde bedrijf als die van mij. Het is enkel een ander type aansluiting/andere vorm
 
Sodejuu

Laatste punt; slangetje voor de additieven toevoer aan de Kranzle
Daar zit een kraantje, is dat echt helemaal dicht ?
 
Net even de handleiding van de jouwe (1152tst) opgezocht
Additief gaat kennelijk met pompje via stand van de lans
Toch even naar kijken, hang het slangetje in een fles met water
 
Om de waterhardheid als boosdoener uit te sluiten zou je even met HD en foam lance in de auto moeten stappen en bij een kennis/forumlid elders in NL moeten testen.

Wat hierboven al geschreven werd: probeer alle variabelen uit te sluiten.

Verder zijn volgens mij het merk HD en de nozzle belangrijker dan het aantal bar.
Nilfisk lijkt het eigenlijk altijd goed te doen. Mijn huidige Kärcher K5 foamt wel veel beter dan mijn vorige K3.

Ik mag qua foam echt niet klagen, maar heb er ook wel eens een andere nozzle in gedaan. Dan gaf hij dikker schuim, maar sloeg de HD soms af, tenzij ik het kraantje op de Lance wat verder open draaide.
Ik heb er nu de originele dus weer in zitten.

Wel jammer dat het niet wil lukken bij jou, ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
 
Wat @mdlange aangeeft zat ik vanmorgen inderdaad ook aan te denken.

Weet niet hoe goed jullie met de buren kunnen, maar probeer het anders eens op hun wateraansluiting, lijkt me de kortste klap voor eerst om dingen uit te kunnen sluiten. Stel bij de buren is ook een dunne foamlaag en je stapt erna in auto naar een kennis of een forumlid en daar is wel een dik pak schuim met je eigen HD en foamlance. Dan lijkt mij waterhardheid de grootste boosdoener.

Ik heb de buurman zijn auto ook wel gedaan en kreeg bij hun ook een prima laagje schuim, omdat ik weet dat waterhardheid hier in ieder geval niet zo hoog ligt. .