Goedendag allemaal,
Ik heb een vraag welke ik graag aan jullie wil voorleggen.
Ik heb al veel gelezen op het forum, zelf nog niet vaak gepost.
Het gaat om een zwarte Opel Zafira van 1.5 jaar oud. (is niet van mezelf)
Deze is bij aflevering voorzien van een waxoil lakverzegeling.
Ja, ik weet het, de mening op dit forum over lakverzegeling, maar dat wist ik toen nog niet.
Feit is, de auto ziet er nog best netjes uit (altijd wassen met twee emmers en goede spullen uit carclean webshop)
Ik moet eerlijk zeggen dat de lakverzegeling mij niet tegenvalt na anderhalf jaar, is nog diep glanzend, beading is goed. Vuil is ook gemakkelijk te verwijderen.
Echter 1 probleemje: de sheeting is bagger. Toevallig is dat nou net iets wat ik belangrijk vind.
Na het wassen spoel ik de auto altijd af met de tuinslang zonder sproeikop. Als je dan goede sheeting hebt, hoef je niet zo veel te drogen.
Zoals gezegd, de sheeting is dus echt minimaal, en hier wil ik wat aan doen.
Kan ik bijvoorbeeld een laagje NXT 2.0 over de lakverzegeling heen zetten? Die heb ik namelijk nog in de kast staan.
alvast bedankt voor jullie advies!
Ik heb een vraag welke ik graag aan jullie wil voorleggen.
Ik heb al veel gelezen op het forum, zelf nog niet vaak gepost.
Het gaat om een zwarte Opel Zafira van 1.5 jaar oud. (is niet van mezelf)
Deze is bij aflevering voorzien van een waxoil lakverzegeling.
Ja, ik weet het, de mening op dit forum over lakverzegeling, maar dat wist ik toen nog niet.
Feit is, de auto ziet er nog best netjes uit (altijd wassen met twee emmers en goede spullen uit carclean webshop)
Ik moet eerlijk zeggen dat de lakverzegeling mij niet tegenvalt na anderhalf jaar, is nog diep glanzend, beading is goed. Vuil is ook gemakkelijk te verwijderen.
Echter 1 probleemje: de sheeting is bagger. Toevallig is dat nou net iets wat ik belangrijk vind.
Na het wassen spoel ik de auto altijd af met de tuinslang zonder sproeikop. Als je dan goede sheeting hebt, hoef je niet zo veel te drogen.
Zoals gezegd, de sheeting is dus echt minimaal, en hier wil ik wat aan doen.
Kan ik bijvoorbeeld een laagje NXT 2.0 over de lakverzegeling heen zetten? Die heb ik namelijk nog in de kast staan.
alvast bedankt voor jullie advies!