vdwggp zei:
Maar volgens mij zit er nog wel verschil in wie deze laag aanbrengt. Je kunt het zelf doen met een sponsje, maar ook laten doen bij een specialist. De laatste versie blijft langer zitten heb ik ooit begrepen, en dat zou vooral te maken hebben met de voorbehandeling (ontvetten).
Ik durf wel te stellen dat na anderhalf jaar nog wat van dat spul op de lak zit.
Nogmaals, ik ben er geen voorstander van, maar dat spul blijft wel lang zitten (in dit geval dan!)
Daar zit zeker verschil in, bij de C1 van hieronder, zal er geen voorbereiding geweest zijn en dan is de laag in 2 maanden vertrokken (als het niet sneller is). Bij een juiste voorbereiding, zoals o.a. door ons getest, zal de laag langer blijven zitten, maar 1,5 jaar zal de laag echt niet halen! Traditionele sealants (zoals Waxoyl en EX-P) die na 1,5 nog (noemenswaardig / effectief) op de lak aanwezig zijn, moet ik nog tegenkomen.
Nessie zei:
Iemand die ook precies weet wat Waxoyl voor spulletje is?
Het is een polymer sealant, net als bijvoorbeeld EX-P van Poorboy's.
Nessie zei:
Je kan het gewoon kleien zonder eraf te halen.
Nee, dat kan dus niet. Klei zal nooit gelijkmatig de laag eraf halen, maar tast het zeker aan.
Natuurlijk voelt het daarna lekker glad, maar als het eerst schuurpapier was, dan houdt het in dat ze het op een vuile auto (al dan niet gewassen) aan hebben gebracht, waar een filmlaag van transportvervuiling op gezeten zal hebben, inclusief de spoorslag, die op C1's nogal aanwezig is!
De Waxoyl was waarschijnlijk door de dealer met pijl en boog aangebracht.
Na het kleien voelt de lak uiteraard glad aan, maar als het is zoals ik denk, dan is er nada meer over van die Waxoyllaag.