• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen tijd wat nu?

Fredjuh84

Detailing rookie
27 feb 2010
29
0
Ik heb een auto die ik in de waxoyl heb zitten, op zich wel redelijk tevreden. Ik was hem met dodo born to be mild en wax hem dan met natty blue en soms met poorboy's QD+. Probleem is dat ik nu veel minder tijd heb om mijn auto te wassen. Ik was mijn auto normaal door 2 emmers mee te nemen met water naar een waxbox. Spuit hem daar af en was en poets hem daarna. Ik heb hier geen tijd meer voor, wat nu...

1: alleen bij waxbox even afspuiten om de zoveel tijd (vuil blijft op de auto zitten)
2: wasstraat....

Wat wil je dat we zeggen? Dat we een magisch product hebben waardoor het minder tijd kost?
Helaas, dat is er niet.

Als je weinig tijd hebt kan je beter alleen je velgen doen en 1x in de zoveel tijd wel goed wassen dan half wassen want daar wordt de lak niet beter van.
Ook haalt de wasstraat de Waxoyllaag er binnen een poep en een scheet van je lak af.

Eens met Dibbuz, goed doen, anders niet doen.

Ik was onze auto's ook echt niet iedere week (2-3 weken komt eerder), enkel in de zomermaanden vaker ivm vliegen en vogeldroppings.
Maar als ik het dan doe, neem ik er wel lekker de tijd voor om het goed en uitgebreid te doen.

Ik hoorde laatst trouwens iemand roepen dat je een auto met Waxoyl alleen maar met water mocht wassen?!:weetniet

ook ik denk aan: Minder vaak, maar als je het dan doet wel gelijk goed.

Minder tijd..
dan moet je keuzes maken..

Of je laat wat tijd liggen bij andere activiteiten/dingen die je doet en je maakt daarmee tijd voor je auto..
Of je doet het in de weekenden ofzo..
kan me niet indenken dat je niet ergens 1/2 uurtjes vrij hebt in de 2 weken..!!

En anders als je dat niet hebt moet je andere hobby zoeken dan detailen :P 1 die minder tijd opslokt ;)

@Eelco: ik meende zelfs gelezen te hebben dat je een heel strijdplan bij de waxoyl krijgt om te onderhouden op een specifieke wijze, zo niet dan trekt de "firma waxoyl" zijn handen er vanaf.

Maar goed: lekker naar de wasstraat gaan, goed afspuiten zodat je in elk geval wat minder zooi op / onder je auto hebt zitten en als je een gaatje hebt het weer gewoon goed doen.
Zekerheidshalve vermeld ik er maar even bij dat het om alleen afspuiten gaat en niet wassen in de washbox / krasstraat

Ja die strikte voorwaarden dat je alleen met spul van waxoyl mag wassen, ben ik vanaf gestapt. Ik was met een milde shampoo en ik wax met natty blue. De glans die heb ik nog wel van de waxoyl. Ik heb inmiddels de waxoyl meer dan een jaar op mijn auto, mede door de strenge winter van vorig jaar, denk ik dat een deel van de waxoyl zo niet alles al eraf is.

Om te voorkomen dat ik alles eraf haal, ik zie namelijk niet of het er nog op zit of niet, sla ik de stappen kleien en polishen over.

Thanks voor de tips, ik haal hem wel niet door de wasstraat en spuit mijn auto af. In de buurt is een plek met 6 waxboxen, als het niet druk is, kan ik daar even mijn auto wassen door emmers mee te nemen en te waxen buiten de waxbox. Het liefst blijf ik in de waxbox, maar het kan redelijk druk zijn. Als het slechter weer wordt, dan is het ff denken waar ik kan wassen. Voor mijn deur kan in principe wel, maar heb gedaan en mn auto werd gekeyed, dus ik vertrouw het niet meer. Als het druk is bij waxbox, is het lastig om te wassen etc, anders gaan mensen moeilijk doen... misschien moet ik in de avond maar gaan wassen en waxen als het weer toelaat...

Tja, dat je auto gekeyed wordt, kan overal gebeuren *nadruk op jaloerze mensen*.
1x per week spuit ik hem af in de wasbox.. en de andere week was ik hem volledig de deur.
Als ik bezig ben met m'n auto, krijg ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen.

Maar ik snap niet zogoed dat je opeens minder tijd hebt? Een auto kan zichzelf niet reinigen hoor. En iedere week je autowassen is geen must ofzo..

Fredjuh84 zei:
Ja die strikte voorwaarden dat je alleen met spul van waxoyl mag wassen, ben ik vanaf gestapt. Ik was met een milde shampoo en ik wax met natty blue. De glans die heb ik nog wel van de waxoyl. Ik heb inmiddels de waxoyl meer dan een jaar op mijn auto, mede door de strenge winter van vorig jaar, denk ik dat een deel van de waxoyl zo niet alles al eraf is.
Ben je in de tussentijd al terug gegaan naar de Waxoyldealer om je auto opnieuw te laten polijsten en er een nieuwe laag op te laten zetten? Volgens de voorwaarden dien je dat eens per half jaar te doen (uit mijn hoofd gezegd).
Zoals ik het lees heb je dat niet gedaan, dan kan ik je al met zekerheid vertellen dat er geen spatje Waxoyl meer op je auto aanwezig is.
Dus glans van de Waxoyl zelf...not likely.

Ik spuit ook wel eens mijn auto af bij de wasstraat, vanwege tijdgebrek.

Auto staat goed in de wax/ Ik kies er altijd voor om af te spuiten met alleen water en niet met shampoo, want ik weet niet wat voor een spul het is en de verhouding en vrees dat ik anders de waxlaag eraf spuit.

Daarna even na spuiten met -watervlekvrij- en dan even planken.

Ik was de mijne meestal om de 2 weken op zondag, daar doe ik dan zo'n 2 uur over.
Kan me voorstellen dat je het druk hebt, maar was hem dan elke maand, wat je dan misschien wat meer tijd kost (3 uur?)
Maar 3 uur per maand vrijmaken moet toch lukken? :weetniet

Heb mijn auto even vlot gewassen en behandeld met QD+. Gelukkig was het mooi weer, ben iets meer dan een uur bezig geweest. 1x in de maand/2 weken wassen dan maar, kvind zo gaar dat als ik ga afspuiten, het vuil nog op mijn auto kleeft. Wellicht dat mijn wax al niet meer zo goed op mn auto zit. Hij glanst nu wel gelukkig weer na het wassen en ff insmeren met QD+.

Nog buiten het feit dat je weinig tijd hebt.....Als je de auto na het wassen behandeld hebt met natty's bleu dan denk ik dat de glans van de natty's is en niet van de waxoil. Ik vind trouwens toch dat de glans van een waxoilbehandeling tegenvalt. Ik heb inmiddels een aantal nieuwe auto's achter de rug en allen werden ze met een waxoil behandeling afgeleverd. Daar viel destijds zelfs niet eens over te onderhandelen, het zat in de afleverkosten inbegrepen. De echte glans kwam naar mijn mening altijd pas nadat ik hem zelf de eerste poetsbeurt had gegeven.

Als ik weining tijd heb dan was ik de auto toch goed. Maar ik bespaar dan tijd door na het wassen met een microvezelspons van de action (die zijn lekker groot) de auto in de quickwax van poorboys te zetten. Je brengt het snel aan (door de grote supervezelspons trek je groten banen dus je behandeld een groot oppervlak in weinig tijd) en doet in een keer de hele auto. Daarna begin je met uitpoetsen waar je met aanbrengen begonnen bent. Het poetst eenvoudig uit, geeft een mooie glans (door de carnauba) en bescherming totdat je weer eens tijd hebt voor een echte poetsbeurt. Het behandelen van de auto met quickwax kost mij maar tien minuten in totaal. De buurvrouw van de overkant begrijpt nog steeds niet hoe ik het voor elkaar krijg om de auto altijd zo te laten glimmen:). Ik vertel haar mijn geheimen niet watn ze wil alleen maar dat ik haar afgerachte golf een keer een beurt geef. Overigens haal je met die quickwax en die supervezelspons ook altijd nog wat vuil van de auto af. Da spons is altijd na behandelen van de auto toch wat vuil. In die quickwax zit duidelijk iets wat nog reinigd. Overigens werkt Quick detailer plus van poorboys ook heel goed. Maakt lekker glad en laat glans achter. De bescherming daarvan is wel minder.

Dus er zijn mijns inziens best wel alternatieven voor als je wat minder tijd hebt.

Groeten GdV

Ik haak even in

Er zijn hier allemaal tijden waarvan ik denk, wat hoe de f*ck doe je dat.
In 1 uur tijd je auto wassen ?
Vroeg ik mij dus 2 dingen af.
Heb jij z'n kleine auto? of doe ik er zo uitgebreid lang (2-3 uur)?

GRTZ

Walter

@WalterB:Ligt er aan welke stappen, ga je ook foamen, tuinslangen, detailerspray er na etcetc of gewoon 2 emmers vullen, wassen, drogen en klaar .... scheelt een boel

mk-us zei:
@WalterB:Ligt er aan welke stappen, ga je ook foamen, tuinslangen, detailerspray er na etcetc of gewoon 2 emmers vullen, wassen, drogen en klaar .... scheelt een boel

Dan neem ik er uitgebreid de tijd voor
Tuinslang, 2 emmers en afdrogen en klaar.

edit: terwijl ik dit typ denk ik ook aan de binnenkant die ik even mee pak en de velgen + wielkasten en de raampjes.

Als ik mijn auto was doe ik er 3 kwartier tot een uur over.
Alle spullen klaarmaken: tuinslang aansluiten, emmers
Afspoelen met tuinslang, 2-emmer methode en een derde emmer voor de velgen.
Afspoelen, afdrogen, met een detailerspray nalopen en de raampjes met een mf pad en glass cleaner.

Het duurt wat langer als ik ook de banden met APC reinig, de velgen in de wheelsealant zet en de bandjes in de bandengel.
Naarmate ik meer vrije tijd heb, hoe uitgebreider de poetsbeurt.
En met het interieur erbij duurt het nog langer.

Soms heb ik niet meer tijd en gezien de herfst in aantocht is en de temperatuur kouder wordt, wordt de poetsfrequentie ook lager.

Ik was eigenlijk elke week de auto, dan ben je met het lakwerk zo klaar. Even drogen, ramen doen, bandjes en wieldoppen doen.(wieldoppen gaan heel simpel bij mij, staan in de wax)

Ben per wasbeurt niet langer bezig als 3 kwartier-1 uur.

En één keer in de twee weken zuig ik de auto ook even uit.(de week dat ik niet stofzuig, klop ik alleen de matjes even uit;) )