• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen tijd wat nu?

Ik ben meestal ook met een uurtje klaar.

Drogen doe ik niet eens, heb een kalkfilter tussen slang en kraan zitten, droogt zo goed als kalkvlekken vrij op.
 
Ja ik heb geen kalkfilter, dus krijg je die lelijke waterdruppels:p

Ff een ander vraagje bij die wasboxen heb je ook zo'n speciaal water toch waardoor je ook geen vlekken krijgt??
 
nicknameless: maar na al hetgeen ik al gezien heb van uw wagen staat die zo hard in de wax dat er ook weinig water achterblijft om kalkvlekken te vormen he :heart_eyes:
dat doet uiteraard dus heel veel, een perfect onderhouden auto vraagt veel minder werk daar de wax/sealant veel van het werk op zich neemt door sheeting, en ook velgenwax helpt weer zijn deel zoals hierboven met wieldoppen is aangegeven ]d~^
 
Bij mij zitten 2 wasboxen: bij de Texaco benzinepomp en de plaatselijke wasbox.

Spuit ik de scooter/auto af met het "kalkvrije water" programma, dan hou ik bij de waxbox van de Texaco nog altijd kalkvlekken over en bij de echte wasbox hou ik met hetzelfde programma geen vlekken over.
 
hier doet hij het best goed.

ook heb ik een CC water ontharder, als ik nadat ik me auto afspoel, en even snel een rondje mee ga scheuren, dan is hij droog zonder vlekken
 
Hier komt zoveel kalk uit de kraan,daar Kan je mee stucen.
Vandaar een permanente waterontharder geplaatst.
Perfecte oplossing,heel mm huis zacht water en Geen vlekken meer op de auto.:cool:
 
Hallo nicknameless

Een kalkfilter voor op de kraan kun je die gewoon op de kraan schroeven????


En waar heb je die gehaald want dat lijkt me wel wat.
 
Gewoon bij Carclean.com :-"

https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Filterset_Reservoir_onthardingscartridge_100862
 
bartr123 zei:
Hier komt zoveel kalk uit de kraan,daar Kan je mee stucen.
Vandaar een permanente waterontharder geplaatst.
Perfecte oplossing,heel mm huis zacht water en Geen vlekken meer op de auto.:cool:
Merk? Type? Kost da?
Ik denk niet dat de ontharder van CC als permanent gebruikt kan worden?
 
zou wel kunnen maar na 500 liter moet je hem regeneneren in een zout oplosing voor 24 uur!!een aquacell waterontharder heb ik ook overgedacht maar kost mijn teveel duiten(€1895)en hebben ze me voor gerekend een besparing van wel €100 per jaar8-o ,niet gedaan uiteraard vindt ik te weinig besparing per jaar
 
Surfingwizzkid zei:
Merk? Type? Kost da?
Ik denk niet dat de ontharder van CC als permanent gebruikt kan worden?


Wat ik denk dat bart heeft is het zoon elektro magneet ding dat je op de buis zet.
Is waste of money, deze haalt het kalk niet uit het water maar zorgt dat het niet aanzet aan je leidingen.

enige die echt het kalk uitzuiveren is met een zout vat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ThaBird zei:
Wat ik denk dat bart heeft is het zoon elektro magneet ding dat je op de buis zet.
Is waste of money, deze haalt het kalk niet uit het water maar zorgt dat het niet aanzet aan je leidingen.

Neem nou maar van mij aan dat Bart niet van die magneetjes op z'n leidingen heeft zitten :no

Bart heeft dus die aquacell bij de meter zitten :ja Ben vaak genoeg bij Bart thuis geweest en heb de installatie gezien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ThaBird zei:
Wat ik denk dat bart heeft is het zoon elektro magneet ding dat je op de buis zet.
Is waste of money, deze haalt het kalk niet uit het water maar zorgt dat het niet aanzet aan je leidingen.

enige die echt het kalk uitzuiveren is met een zout vat
:no

Nee, voor zover ik weet werkt die van bart ook met zout, even je bronnen checken voor je onzin gaat verspreiden...
Moet toch ook om de zoveel tijd worden bijgevuld of zoiets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik plaats meteen maar mijn vraag hier dan
Eerst de sediment filter en dan de waterontharder of visa versa:weetniet
 
De mijne werkt inderdaad ook met zout,maar is een volledig systeem dat zich zelf aanpast aan het watergebruik,het toetsel regenereerd zichzelf en past zich volledig aan aan het watergebrui,door middel van een transparant deksel kan je zien of je zoutblokken toe moet voegen.
Het apparaat werkt niet via elektronica maar puur mechanisch.
Ik heb zelf de waterontharder van CC hier gehad,maar deze kon het absoluut niet bolwerken met de waterhardheid hier.
[edit] ik heb het apparaat wat Nicknameless heeft geplaatst.