• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gegroet allen

Natte auto. Eerst even het zout grotendeels eraf gespoten. Daarna de foam erop.
Nog niet probeert met een droge auto. Mijn redenatie was met eerst afspuiten dat je dan al wat rommel kwijt bent.
Daarna de foam erop om de restantjes wat los te weken. Maar goed tis voor mij allemaal nieuw :)
 
Ondertussen een paar maanden verder. Ik lees nog steeds op het forum.
En sinds het advies van @Jansen foam ik de auto droog. Werkt bijzonder goed. Ondertussen heb ik er 5 liter monello Magico snowfoam doorheen geblazen. Mijn oud nilfiskje (115.3) doet het prima. Verhouding die ik gebruik is 1 op 3. Daarmee blijft de foam best even hangen.De foam bevalt prima moet ik zeggen. Gezien ik geen vergelijk heb wil ik toch een andere foam aanschaffen. Ik heb het filmpje van @Jansen gezien en wil eigenlijk de autoglym foam aanschaffen die getest word.

Zelfde geld voor de shampo. Ik heb er ook een liter MTech wash and wax doorheen. Daar ben ik een beetje aan het inlezen. Door zelf maar wat te wisselen van foam en shampo kan ik kijken wat mij beter bevalt.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Groot-verbruiker.......
Zoals ik de Artigo Magico snowfoam gebruik:
1:4 bij zeer vervuilde wagen
1:10 bij "normaal" vervuilde wagen, en dan ook nog niet elke wasbeurt (afhankelijk van begrip "normaal", zin en/of tijd)

Bedoel je met de Autoglym foam de TFR?
Dat is namelijk geen werkelijke foam, die van Autoglym heet trouwens Polar Blast: geen ervaring met de Polar.

Een goede shampoo is (mijn mening):Dodo Juice Born to be Mild, Waxaddict Shampoo, Nanolex Pure shampoo of Gyeon Bathe.
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje
Denk dat mijn HD het issue is. Als ik minder snowfoam erin doe dus bijvoorbeeld 1 op 5 of lager, krijg ik niet echt dikke schuim. Word dan wat waterig. En loopt er zo af.
Met 1 op 3 gaat het best goed.
Ik foam minimaal elke week 1 keer, maar was niet elke week. Auto is nooit echt vuil daar krijgt hij de kans niet voor. En wij rijden er geen grote afstanden mee.

@Kees-sw volgens mij wel, wat ik zo begrijp uit het filmpje van @Jansen. Hmm moet ik nog eens checken dan.
De shampo in volgorde van die jij goed vind tot iets minder opgesomd?
Heb ik weer wat te lezen :).
 
Tja, en dan moet je gaan kopen. En dan zit je te denken, die snowfoam bevalt toch verrekte goed.
Dus ja, ik heb toch weer 5 liter Artico snowfoam aangeschaft. Toch een scheitlaars blijkbaar ;)
Had wel de ballen om een andere shampoo te kopen : Meguiars ultimate Wash and Wax. Hoe kom ik er zo op? Wat reviews zitten bekijken, ingelezen en schijnt het goed te doen op een zwarte auto

Dus ben benieuwd of ik verschil merk in de MTech Wash and Wax vs Meguiars Ultimate Wash and Wax. We gaan het zien. Heb er alweer zin in.
 
Ik ga het naar een hoger plan trekken. Het bevalt allemaal zo goed, dus ik wil wat meer doen om de auto schoon te krijgen.
Plan is om de auto in de wax te zetten binnenkort als de zon wat minder is. Heb de auto dalijk een klein halfjaar. Dus mag wel onderhand.
En het werkt wel ontspannend met je autootje bezig zijn :)


Plan:
1 Foamen
2 Afspoelen
3 Wassen met de 2 emmers methode
4 Afspoelen

Nieuw voor mij:
5: Kleien
6: Colinite cleaner wax behandelen
7: Colinite 476s

Zover ik heb kunnen lezen op het forum zou dit een plan de campagne kunnen zijn.
Gezien ik geen ervaring heb met wax en dat soort dingen, heb ik gekozen voor colinite spul. Zover ik kan terug lezen zijn daar best een hoop mensen tevreden over. En je moet ergens beginnen.

Stap 5/6/7 zojuist besteld inclusief:
Heb voor stap 6 : Easy Detailing finishing hand pad - Black (monello)
En voor stap 7 Edgeless soft foam hand Applicator (monello)


Heb ook al zitten kijken naar zo’n polijst machine start set. Gezien er in de auto toch wel wat swirls zitten. De vorige eigenaar is denk ik een fervent fen van de wasstraat geweest. Maar goed dat durf ik nog niet aan. Eerst maar eens kijken hoe het kleien en waxen gaat. :) Rustig aan op bouwen.
 
Gister de stoute schoenen aangetrokken. En het was leuk om te doen.
Was eigenlijk stiekem wel trots toen ik klaar was. Tis net een spiegel geworden.
Heb ook het idee dat er wat minder swirls zichtbaar zijn. Kan ook komen omdat het gister bewolkt was.

Kleien.
Kwam wel wat vuil af, maar was echt minimaal. Toch kon je wel het verschil voelen van voor en na.
En een fles van die spray er doorheen gejaagd. Nu kwam Af en toe de zon er doorheen en dan zie je het spul verdampen.
Voor de eerste keer vond ik het prima gaan. 1 klei blokje op de grond gevallen. Dus heb in totaal 2x 50 gram verbruikt. Het eerste blokje viel eigenlijk vlak op het eind op de grond. Heb dat tweede blokje maar in een plastic zakje gedaan met wat vocht. Misschien dat ik die nog kan gebruiken voor ons oud mazdaatje

Colinite pre wax cleaner.
Dit ging ook best wel goed naar mijn idee. Wel even lastig hoeveel je nodig hebt. Met de regel, meer is minder heb ik dus maar een beetje gebruikt. Denk dat ik nog een keer of 10 -15 de auto kan doen. Mijn idee was, zolang ik residu op de auto zie zal het wel genoeg zijn.

Colinite wax.
Ondertussen was Rien al een soort wrak geworden, ben het niet gewend dus de wax hebben we met z’n tweeen gedaan. Ik smeren en Danielle uitwrijven. Ging prima. Ook maar een beetje gebruikt van de wax. Met dat potje kan ik jaren vooruit.

Paar plaatjes van het resultaat. Tis lastig te zien.
Maar het is net een spiegel, en zoals ik eerder zei lijken er wel wat swirls gemaskeerd te zijn. In ieder geval voor de eerste keer vond ik het leuk om te doen en het resultaat goed. Kan altijd beter natuurlijk.
Heb wel wat godverdegodver momentjes gehad. Pads die op de grond vallen bv. Doekjes etc etc. Gelukkig had ik die voorkennis en heb er genoeg besteld in het verleden. Toch voel je je dan een pannenkoek als je het laat vallen.

9C1F8B8E-6DE6-40B7-9E64-0C33B6E7D73C.jpeg

0C20E0FD-0657-48A3-8A2C-59553C6C38BC.jpeg

696B9159-EB07-4515-85B4-B96B4BFCB66E.jpeg

En ook besloten dat we ons oud mazdaatje ook gaan doen. Tis ook gewoon leuk om te doen. En vooral je hebt eer van je werk.
Wel nog wat bussen Klei spray bestellen. Dat jaag je er flink doorheen.

Auto is weer mooi en belangrijker nog: beter Beschermd dan eergisteren.
 
Laatst bewerkt:
Resultaat ziet er goed uit. Wat nog mooier is, is dat je er tijdens en na een goed gevoel bij had. ;)

Hier ook begonnen met de Dolce Verde klei set en ook direct bij de eerste kleibeurt ongeveer de hele fles Perfetto er doorheen gejaagd. :innocent: Tegenwoordig gebruik ik Poorboy's World Spray & Wipe. Deze gebruik ik 1:1 verdund als kleiglijmiddel, drooghulp, om vogelpoep te verwijderen (en zelfs als detail-spray). Ik koop hem nu per gallon, maar je zou ook eens met een "litertje" kunnen beginnen. Of een geconcentreerde claylube zoals Dodo Juice Born Slippy. Ook heel veel value-for-money maar niet zo algemeen inzetbaar.

Een tip als je denkt er een gewoonte van te gaan maken om klei te laten vallen: Zet met name bij de verticale delen bijv. een teiltje op de grond onder de plek waar je aan het kleien bent. Gebruik in ieder geval niet te grote stukken klei ineens.

Ik neem aan dat het ook nog wat fijner / gemakkelijker zal worden om de auto te wassen na het kleien en waxen. Op de Mazda zul je waarschijnlijk nog meer eer van je werk hebben. Benieuwd naar dat resultaat!

Ook fijn om een assistent te hebben tijdens het detailen :)
 
Goede tip. Ga ik doen met dat teiltje. En ook de spray.
Van die simpele dingen waar je niet aan denkt.

Had bij de Mazda de motorkap voor de helft gedaan. Voelde me zo’n YouTube gast. De helft gekleid en in de wax. Zeldzaam hoe die lak beter werd. Lak voelde aan als schuurpapier voor ik begon. Je zag de glans er gewoon op komen. Dus daar is zeker meer eer aan te halen. Dus dat word binnenkort daar een dag aan besteden.

Gister compleet vergeten voor foto’s te maken......dacht er pas aan toen het klaar was. Ik probeer voor de Mazda voor foto’s te maken en na.
 
Mijn advies omtrent Clay Lube en Detailerspray:

Neem een glijmiddel-concentraat zoals de Born Slippy. (€17,00 voor 5,0L)
Gebruik dan de Spray & Wipe 1:1 als veelzijdige detailerspray. (€44,00 voor 7,5L)

Zo kun je van beide producten kleinere verpakkingen nemen. :p


Ooh, wat betreft de klei: Vouw het vuil goed naar binnen voordat je er weer mee op lakwerk gaat kleien. Een klei met bende erin over de lak trekken is hetzelfde als met je scrotum over een cactus glijden. ;)