• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gegroet!

Ik werk nooit handmatig, maar met een DAP900. Wassen/kleien/1 keer polijsten, zou je ongeveer 7-9 uur kosten, afhankelijk van de auto.

Handmatig zou ik niet kunnen inschatten. Ik heb vóór mijn stap naar het serieuzere detailen mijn BMW wel eens met Commandant 4 gedaan en bedacht toenmalig om dat lekker met mijn muziek hard aan op het industrieterrein te gaan doen. Lekker het zonnetje erbij...

Dat doe ik dus nooit meer, haha!

Sinds ik een DAP gebruik en inmiddels wel een aantal auto´s gedaan heb, denk ik dat er gemiddeld wel een uurtje of 10 in gaat zitten. Uitschieters van dit gemiddelde zijn dan auto´s met een harde lak die misschien ook nog eens veel defecten hebben, tot de auto´s met een zachte lak zoals een oudere Ford Fiesta of Opel Vectra.

De hardere lakken vragen om meer corrigerende hits per paneel en dan ook nog afschalen, terwijl de zachtere lakken soms na 1 uitgebreide hit eigenlijk al klaar zijn.

Een Full Detail komt eerder aan op 2 werkdagen.

Greetz