• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gehoorbeschermer

Hier geen gehoorbescherming.
Ik sta wel buiten, en vooral alleen te Dappen.:-b

Maakt de Dap zoveel lawaai dan?:weetniet
De losinstallatie van mijn vrachtwagen maakt meer lawaai, daar gebruik ik wel gehoorbescherming voor.
 
Ik werk in de horeca en heb op maat gemaakte oordoppen van Filterz:

Filterz-oordoppen.jpg



goedkoop alternatief zijn de oordoppen van een willekeurige drogisterij:

oordopjes.jpg


ong 3 euro, en als je goed uitwast met warm water (en wat IPA :p): meerdere keren te gebruiken.
 
Ik heb ook oordoppen op maat, maar die zijn 13? jaar geleden gesponsord door mijn oude baas.
Misschien toch maar eens nieuwe kopen, voor mijn huidige werk (nee, van mijn huidige baas krijgen we ze niet omdat het lawaai buiten de gevarenzone zit)
 
@tim: Wanneer worden ze in de webshop geplaatst?
Handig om het gelijk in de bestelling bij CC mee te nemen!:)^
 
Eén heel eenvoudig ezelsbruggetje.

Als je in een lawaaierige omgeving gewerkt hebt en daarna in stilte een piep in je oren hebt, heb je de eerste beschadiging al te pakken.

Je hebt maar één paar oren, ben er zuinig op (geldt ook voor ogen)
Omdat ik zelf al een bril draag werk ik graag met een visier (volle gezicht beschermd)
Kan je bij de betere detailhandel ook vinden.

Goed dat er nu ook wat in het assortiment komt.

Hans
 
  • Leuk
Reactions: Wolfje11
Ik gebruik ook otoplastieken tijdens het polijsten, ik rijd ook motor en heb ze daar toen voor laten maken. Is even een uitgave maar dat is maar 1 keer en je krijgt er gezonde oren voor terug
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Als we nu toch een oud topic ophalen, dan kunnen we er meteen wat nieuwe techniek in gooien. Ik polijst met noise cancelling oordoppen of koptelefoon. Vooral het wegfilteren van de hoge schelle geluiden die can de machines af komen kunnen ze goed. Ondertussen ook lekker een podcast of muziekje aan.
 
Ik gebruik ook otoplastieken tijdens het polijsten, ik rijd ook motor en heb ze daar toen voor laten maken. Is even een uitgave maar dat is maar 1 keer en je krijgt er gezonde oren voor terug
Dat het een éénmalige uitgave is, klopt dus niet. Bij een vroegere baan ook op maat gemaakte otoplastieken laten aanmeten, en daar zelfs zwaardere filters in laten zetten dan er in eerste instantie in zaten. Na een jaar of vijf verliezen otoplastieken een deel van hun flexibiliteit en dat wordt steeds erger, met als gevolg dat ze steeds minder goed werken. Daarnaast is het zo dat de vorm van je gehoorgang in de loop der jaren verandert, waardoor je dus ook af en toe nieuwe otoplastieken nodig hebt. Alternatieven zijn of universele oordopjes van een paar euro per set, of een koptelefoon maar die worden na een paar uur dragen echt irritant.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos en Ric325i
Als we nu toch een oud topic ophalen, dan kunnen we er meteen wat nieuwe techniek in gooien. Ik polijst met noise cancelling oordoppen of koptelefoon. Vooral het wegfilteren van de hoge schelle geluiden die can de machines af komen kunnen ze goed. Ondertussen ook lekker een podcast of muziekje aan.

Doe ik ook vaak op dezelfde manier. Vraag mij wel af of het risico op gehoorschade daardoor afneemt. Noise-cancelling haalt het geluid immers niet echt weg, het dempt alleen geluid door anti-geluid. Echt fysiek blokken doet het dus niet.

Heb er niet echt verstand van, vraag het mij gewoon af.
 
@Pieter81! Gewone gehoorbescherming vermindert alleen het geluid, en kan ingesteld worden op bepaalde frequentiegebieden waar in een specifiek geval veel geluid is (dus bijv. vooral hoge of juist vooral lage tonen dempen) waardoor een gesprek nog steeds normaal is te voeren (of ook waarschuwingen, alarmen enz. hoorbaar blijven). Noise canceling meet het geluid, en voegt exact hetzelfde geluid maar dan in tegenfase toe, waardoor er netto in theorie geen geluid meer is, links en rechts zal dus ook een ander signaal door noise canceling worden gegeven, omdat ook het geluid op je linkeroor anders is dan op je rechteroor. Noise canceling beschermd je gehoor dus veel beter, alleen het geluid wat bijvoorbeeld door trillingen door bijv. via je armen naar je hoofd geleid wordt, blijft over. Nadeel van noisecanceling is wel dat als je bijvoorbeeld op straat werkt, ook de claxon van een passerende auto via noise canceling niet meer hoorbaar is.
 
Ik heb m’n AirPods Pro wel gebruikt, die moeten tot 25dB wegfilteren. Helaas zijn die gesneuveld en nu weer gewone AirPods. Als ik echt langdurig polijst gaat daar gewoon gehoorbescherming overheen in de vorm van oorkappen. Die doen tot 35dB en dat merk je wel. Aangezien ik ook in een lawaaiige omgeving werk en al eens een pieptoon in m’n oren gehad heb, let ik er wel meer op nu
 
Bij langdurig in de herrie aanwezig zijn, is het niet alleen voor je oren dat gehoorbescherming prettig is, al dat geluid is ook knap vermoeiend. Zo'n 15 jaar terug bij mijn toenmalige werkplek veel moeite gedaan om die gehoorbescherming te krijgen, en als je die dan ook gebruikt, merk je dat je aan het einde van de dag veel fitter bent. Ook van collega op andere locaties vergelijkbare ervaringen gehoord, dat is ook wel bekend bij mensen die zich er in verdiept hebben, maar niet zo bekend bij het grote publiek, dat denkt alleen maar aan het voorkomen van gehoorschade.
 
Yep polijst hier ook met sony linkbuds s, werkt heel prima! Toen ik ze uit deed merkte ik pas hoeveel lawaai zo’n machine maakt. Zielig voor de buurt die mee konden genieten.