• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geitekaas met zijn C30

Geitekaas

Detailing addict
13 okt 2013
86
55
56
Hallo allemaal,

Ik wil me graag voorstellen:
Ik heb vroeger met veel plezier lopen poetsen en wassen op mijn eerste autotjes, Volvotjes 66, daarna nog wat Volvo's en via een 480 naar de auto van nu: een mooie drie jaar oude C30! Ik ben er heel blij mee. Dit zwarte monster (het is een D5) ga ik voortaan weer zelf poetsen. Ik heb het een tijdje laten doen en meestal (alleen mijn 480 werd goed gepoetst in Zelhem) erg tegenvallend. Tot zelfs schade toe!
Ik ben er wel een beetje uit.

Dus ben ik begonnen met een aantal weken me in te lezen op dit leuke forum! Ik zit nog steeds vol met vragen maar ik kom daar hopelijk wel uit.

Ik heb nu van Meguiars de Gold shampoo en de washand. Ik was de auto volgens de instructiefilmpjes en meestal 2 à 3 keer per maand. Drogen doe ik met schone handdoeken. Voor het wassen spuit ik insectenspray op de neus en met een hele zachte borstel wrijf ik wat insectenzooi weg als dat nodig is.
Voor de velgen gebruik ik velgenreiniger en een kwastje. De binnenkant doe ik met een speciale borstel. Daarna goed afspoelen met water. Het valt me wel op dat ik ze nooit helemaal schoon krijg.... Daarna wat Meguiars gel op de banden met hun aplicatorsponsje.
Op mijn motorkap zitten al wat steenslagschadetjes. Jammer is dat. De beige/witte pitjes zijn niet groot maar wel veel. Zowieso denk ik dat mijn vorige eigenaaresse weinig aandacht heeft besteed aan de auto. Ik vind de staat van de lak niet bijster. Ben benieuwd of ik dat weer mooi kan maken.

De binnenkant maak ik met Meguiars aplicator en interieurspray mooi en wrijf het na met een sicilonendoek. De plastic randen aan de buitenkant idem. Vooral de buitenranden wil ik goed onderhouden om te zorgen dat ze niet te vaal gaan worden.

De ruiten wrijf ik in met een poetsdoek en Autoglymspul(roze) en daarna met een andere doek weer uitwrijven. Niet echt geweldig resultaat vind ik.

De mooie leren stoelen maak ik ieder paar maanden mooi met Smart Wax Smartleather.

Voor alle soort producten gebruik ik aparte pads en doeken. Na de wasbeurt gaat alles in de wasmasjien.

Ik heb nog geen idee welke andere stappen ik ga nemen. Ik denk Meguiars stappenplan. Daar moet ik me nog op orienteren.
Wel ben ik van plan een foamlance te kopen. Ik kan dat dan mooi voor de deur doen. Kijken hoe lang het duurt eer de buren gaan klagen.

Allez, veel info maar het leek me wel handig te melden wat ik doe om jullie een indruk te geven wat voor soort poetser ik ben:) amateur maar wel met een goed hart:p

Veel groeten van Geitekaas uit Breda
 
interessante auto heb je daar: een beul van een motor, met een leuk geluid in een opvallende verpakking.

je bent al op goede weg, door het zelf aan te pakken. Voor het drogen zou ik een specifieke droogdoek aanschaffen, ik was zelf ook sceptisch over de opnamecapaciteit van zo'n grote lap, maar nu wil ik niet anders meer: in combinatie met een pufje quickdetailer op elk paneel, krijg je met één doek, zonder wringen, de hele auto streepvrij droog.

Je velgen kun je eens onderhanden nemen met een specifieke ijzer- en/of teerverwijderaar (IronX en TarX zijn de meest bekende, maar sinds kort, wegens aannemelijke redenen, uit het aanbod van Carclean. Autofinesse Citrus Power en Iron Out kunnen mooie alternatieven zijn). Die Citrus Power kan je dan ook gebruiken voor je vliegenkerkhof. Een borstel zou ik hier niet gebruiken: sprayen, laten inwerken, en desnoods nog een keertje herhalen. Je zou dan alles met je mitt, en zonder hard te boenen, moeten wegkrijgen. De echte die-hards krijg je weg met een klei-beurt.

Kijk ook eens naar de produkten van Poorboys, Autofinesse,... je zult zien: meer bang for your bucks dan wat je gewoon bent bij Meguiars (de flesjes zijn wel minder hip ;))
 
Welkom Herman, ik had deze intro gemist maar door het schopje van Ferrarifan 1991 is hij toch nog in beeld gekomen.
 
Omdat je, met terugwerkende kracht, allerlei mensen welkom bent gaan heten, die zich al eerder hadden voorgesteld. In dit geval was de laatste post van 15 oktober (IbizaSigno) en heb jij dit topic weer "bovenaan" gezet door je welkom op 18 november ;)
 
SLK;346654 zei:
Omdat je, met terugwerkende kracht, allerlei mensen welkom bent gaan heten, die zich al eerder hadden voorgesteld. In dit geval was de laatste post van 15 oktober (IbizaSigno) en heb jij dit topic weer "bovenaan" gezet door je welkom op 18 november ;)

ohzo oke nu snap ik hem
 
Haha!
Dank allen.
Volvo is voor mij de beste, zeker deze:) want het is de mijne!
Ik zal vanavond (vanuit mijn iPad niet te doen) eens kijken hoe ik een foto kan plaatsen.
 
SLK;346654 zei:
Omdat je, met terugwerkende kracht, allerlei mensen welkom bent gaan heten, die zich al eerder hadden voorgesteld. In dit geval was de laatste post van 15 oktober (IbizaSigno) en heb jij dit topic weer "bovenaan" gezet door je welkom op 18 november ;)

Dank voor de toelichting SLK, dat was precies waar ik op doelde.
 
Allez, zoals beloofd, een paar plaatjes van mijn C30:

IMG_8711_zpsd7d034d5.jpg



IMG_8714_zps49b1bc73.jpg



IMG_8713_zps4ef4c5f0.jpg
 
Jip!
Het is een hele oude voordat ze bij Apple de witte in gebruik namen. Daar heb ik nog een stapel van. Deze verkleurt echter heeeeel snel:)
Toeter maar als je me ziet.