• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gelakte velgen, kan ik deze beschermen met een normale wax?

Ja hoor, geen probleem. Liefst ook even kleien en vervolgens een goede velgenwax. De Collinite 915 doet het overigens ook prima.
 
nog beter is de beide : Poorboys wheelsealant en daar bovenop Collinite 915.....onklopbare combi met superlange standtijd :ja
 
Heb mijn velgen een dikke 2 maanden geleden alleen met 2 lagen pb wheelsealent behandeld. Ik sta na iedere was beurt (en vooral de afgelopen periode) versteld hoe makkelijk het vuil van de velgen afgespoten wordt. Na het afspuiten met een hd is 90% van het vuil verdwenen, daarna alleen nog met een velgen borstel na lopen zonder hard te hoeven boenen of andere kracht inspanningen. Ik zeg wereld spul die wheel sealant :)^
@ blazer: probeer bij de eerste keer dat je dit goedje gebruikt je zelf te beheersen om niet een lik uit het potje te nemen, want het ruikt vreselijk zoet en naar snoep :D
 
Ik gebruik op mijn gelakte velgen Wheelwax deze bevalt me tot op heden het beste.(ruikt en ziet eruit als vla:heart_eyes: )
Ik heb ook de PB WheelSealant en de Migliore WheelSeal deze laatste is een wheelwax welke niet de éénvoudigste is om aan te brengen, het is er één met een gebruiksaanwijzing zeg maar;)
 
oke mannen , het is voor mijn zomerwieltjes ze zijn er toch af nu, als ik het nu aanbreng blijft de wax erop zitten zolang je ze niet gebruikt of ga de wax eraf als je ze op rust legt.
 
Wat betreft de migliore wheelseal: likje op de hand, warm laten worden en handmatig aanbrengen werkt het best ( tip van B.K. ), zat er ook mee te klooien daar ie snoeihard is
 
Ik heb de wintervelgen in de C.Quartz gezet als test en ga hetzelfde doen met mijn zomervelgen. Die ga ik gebruiken als basislaag en daarover periodiek een wheel-wax, waarbij ik Wheel Sealant van Poorboy's het makkelijkst vindt. Wheel-Wax werkt ook uitstekend, maar is iets minder makkelijk in gebruik.
 
Misschien rare vraag maar waarom wordt er een speciale Wheel-Wax gebruikt en niet een normale Wax die je ook bij de lak gebruikt.
 
Een wheelwax is beter bestand tegen de hogere temperaturen van een velg. Tevens wil je eigenlijk niet een wax die je op je lak gebruikt (zeker een paste wax) gebruiken op je velg omdat er altijd wel vervuiling op je velgen zit in de vorm van scherp remstof, dit kan door de pad in de paste wax terecht komen en dan vervolgens weer op je lak met alle gevolgen van dien.
 
Even een hele domme vraag, maar ik heb nieuwe LM velgen besteld en uiteraard wil ik die goed in de wax zetten. Dit wil ik doen voordat ik de banden er op laat zetten maar zou dit ook effect kunnen hebben op eventueel benodigde plakloodjes? :weetniet

Ik ga de wielen overigens in de Meg's M16 zetten. Die heb ik ook gebruikt op de velgen van de auto van mijn ouwelui en de wax houdt zich daar uitstekend op :)^

Groeten,
Erik
 
Gewoon nadien ff in de wax zetten, desnoods ff demonteren als je de binnenkant van de velg ook wilt doen.

9/10 bandenmonteurs gaan gewoon met ontvetter over de lak (doe ik ook altijd), dus dan kun je alsnog waxen.
Als het plakgewicht slecht plakt en na een paar keer wassen er af valt word je ook niet blij (en krijg je de bibbers onder het rijden;) ).

Veel normale waxen gaan idd ook prima op velgen, gebruik zelf ook vaak Collinite 845 of 915.
Als je je er goed bij voelt, lekker blijven gebruiken.
 
Ik heb al Wheelwax en Rimwax getest, beiden heel goed maar moeten toch het onderspit delven tegen Collinite 845.
Die blijft bij het langst zitten heb ik ondervonden tijdens de herfst/winter periode.
 
Zou het persoonlijk doen na demontage: kan er nl eventueel ook niks verkloot worden ( helemaal bij het C-Quartz verhaal )
Dan maar keer extra zelf de krik er onder zetten, weet je wel zeker dat je alles goed gepakt hebt.
 
Eelco zei:
9/10 bandenmonteurs gaan gewoon met ontvetter over de lak (doe ik ook altijd), dus dan kun je alsnog waxen.

Deden ze dat maar...

Net voor de winter nog een set verse zomerbanden laten monteren op de alu velgen.
Gaat die "monteur" met schuurpapier aan de gang om de plakloodjes op te plakken... Toch maar ff vriendelijk (nou ja) doch zeeeer dringend verzocht dat niet te doen. Deed ie altijd, was het verhaal 8-())
Helaas was het leed al geschied bij 1 velg... ]-0
Ontvetter had ie niet... Verhaal van mijnheer was dat ie zonder schuurpapier nu niet kon garanderen dat de loodjes goed bleven zitten.
Toch er op aangedrongen om geen schuurpapier meer te gebruiken...

Ga ik dus niet meer naar toe, ook al hadden ze een mooie prijs voor de zomer Conti's...






meuh
 
Sowww, aggressieve velgen heb je PdB, volgende keer maar goed aanlijnen ]d~^