• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gepoedercoate velgen dof uitgeslagen

michelv.

Detailing addict
1 jun 2009
769
65
Ik zou een set velgen klaar maken om onder de auto te zetten, hebben de gehele winter buiten gestaan. Zagen er voor het schoonmaken wat dof uit dus ging er van uit dat ze wel weer zouden glimmen na het schoonmaken(voor de winter ook al gedaan!) maar niet dus. Na schoonmaken met PB Spray and rinse wheelcleaner(1:1) en de Iron-X bljven ze dof:'( terwijl ze daarvoor toch echt glimmend waren.
Wie heeft er dit probleem als eens aan de hand gehad? Zal niks anders opzitten dan ze een volledige polijstbeurt te geven]-0

Dit was het,
Foto-YCCSUOUZ-D.webp

Dit is het nu,
Foto-8HICHVCB-D.webp

Probeer het eens met polijsten. Zou beginnen met een lichte combi wit en Monello Finale/PB PP

Ik weet voor de rest niets af van gepoedercoate delen hoe en wat qua laklaag.
Ben benieuwd of het weer word zoals het was.

Hou ons op de hoogte en succes!

Ik denk ook dat het met een polijstbeurt op te lossen moet zijn. Het is trouwens wel een regelmatig voorkomend verschijnsel bij gepoedercoate delen; die worden makkelijker dof dan gelakte delen. Zou dat komen omdat (in veel gevallen) een blanke laklaag ontbreekt?
Ik ben benieuwd of je het opgelost krijgt (en dan wil ki natuurlijk graag weten hoe je dat gefikst hebt.)

Even geprobeerd met een witte handpad en PB prof polish en de matte waas is eigenlijk vrij snel verdwenen. Nu dus nog even een cone bestellen, velgen zijn niet groot, maar ja liever lui dan moe:-p

Met behulp van de DAP met zwarte pad en een zwarte Cone met Monello Mezzo, dit resultaat. Wel weer aardig opgeknapt.

Foto-LRAB7EI4-D.webp

Foto-SWFGMW7E-D.webp

Wat een resultaat zeg, lak lijkt wel vloeibaar :eyes Snap alleen niet dat ze zo dof zijn geworden! Heb zelf ook gemoffelde velgen, maar die zijn nog steeds zoals ze eerst waren; prachtig zilvergrijs.

Ik had er ook nog nooit van gehoord dat gepoedercoate delen dof uit kunnen slaan. Er zijn 2 seizoenen mee gereden met de velgen en nu al zo dof uitgeslagen, gelukkig zijn ze aardig opgeknapt:love

En dan nog een laagje Cquartz, doet met de kleur (althans bij mijn zwarte spullen) wat een glaze met een lak doet ...
Diepere kleur en diepere (bijna glasachtige) glans

Velgen weer aardig dof dus weer behandeld en nu maar in de CQuartz gezet en hoop dat ze nu glimmend blijven]d~^

voor;

Foto-RX4QEI6G-D.webp

Na;

Foto-RUPQMV8J-D.webp