• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gepolijste brock b5 velgen

CarloZz

Detailing trainee
2 sep 2010
19
47
goede avond

ik wil mijn auto zaterdag eens een goede wasbeurt geven. in de beschrijving stond dat de velgenreiniger voor alle type velgen te gebruiken is, maar toch wil ik even het zekere voor het onzekere nemen.

de velgen die ik wil behandelen zijn gepolijste brock b5 velgen. dit wil ik dus doen met Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner en aparte spons. dit zal gewoon goed gaan mag ik aannemen?

CarloZz
 
standaard zit hier blanke lak over volgens mij, maar om het 100% zeker te weten zou ik het ook even navragen....
 
mocht er geen blanke lak overheen zitten, is meg dan niet te gebruiken?

ook las ik dat je velgenreiniger eigenlijk pas moet gebruiken bij echt vieze velgen. deze zien er nog super uit, dus misschien voorlopig eerst maar met gewone shampoo behandelen? heb hiervoor de dodo juice born to be mild

alvast bedankt ;)
 
je kan ook bijv. velgenwax kopen, kan je de velgen in de wax zetten waardoor ze makelijker schoon te maken zijn!!
Hoor je wel veel goeds over!!
 
Velgenreiniger prima, maar gebruik deze alleen als je de velg niet schoon krijgt met een normaal sopje in combinatie met velgenborstel e.d. Zet ze in de velgenwax en je hoeft ze in principe niet met een velgenreiniger schoon te krijgen. Is ook veel beter voor je velgen! :)^
 
Die Meguiar's Hot Rims All Wheel Cleaner is absoluut niet zo safe als men laat uitschijnen :confused:
Ik vind die zelfs zeer agressief, stript meteen je waxlaag moesten je wielen gewaxed zijn.
 
toch wel wat verschillende verhalen hierover dus :confused:

nu de velgen er nog netjes uitzien wordt dat de komende tijd dus gewoon een sopje gebruikt en zal binnenkort wel een wax kopen

bedankt voor de informatie :ja