• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gepolijste randen

Dagobert

Detailing chief
5 jan 2009
341
85
Na een behoorlijke lange tijd afwezig te zijn geweest op dit forum ,toch maar weer eens een bericht.
Afgelopen paar dagen bezig geweest met de velgen weer zomer klaar te maken.
Dat is aardig gelukt,maar ik zie het niet zitten om elke maand met staalwol in de weer te gaan

Het zijn 18 inch wielen met afgedraaide rand en daardoor dus ook blank metaal. Staat erg mooi maar ik hoef jullie niet te vertellen dat dat wel wat onderhoud nodig heeft...En zodra je iets te laat bent moet je aardig de mouwen opstropen.

Nu dat ze er netjes bij staan,wil ik die randen zo goed mogelijk beschermen. Ik had hier en daar al gezocht en ik kwam ook tegen dat bepaalde middelen alleen op lak werken. Niet op blank metaal.

Een aantal producten die ik heb die misschien wat zijn,zijn als volgt:FK1000P,Rimwax,PB Exp,Collinite Double Coate,CG Jetseal.

Zelf dacht ik aan de Collinite Metal wax.
Thoughts any one?!

Ik heb zelf ook een set velgen liggen met "diamond cut"
Ik moet ze nog opknappen (ze zijn niet in hele erge staat) maar daar komt 2K lak overheen. Ik polijst ze niet ál te fijn, anders pakt de lak slechter.
Het zijn wel erg bewerkelijke velgen, je moet ze regelmatig goed bijhouden .... en dan nog.

Ik denk dat het verhaal bij jouw velgen een beetje hetzelfde is.

Dat komt inderdaad behoorlijk overeen.
Je deelt dezelfde zorg betreffende de blanke lak. Bij mij zit er nog wat in het staal wat ik er niet of niet meer uit krijg. Om daar nog eens blanke lak over heen te spuiten...

En inderdaad is behouden wel echt key! Nu is het leven helaas meer dan alleen detailen hehe.

En @RedCat : Gyeon Rim klinkt wel veel belovend! Stiekem wil ik die Collinite eerst proberen (ook deel verzamel dwang) Wie weet daarna de Gyeon :)

@Dagobert nu heb je best wat moeite gedaan om je velgen schoon te krijgen en daarnaast zijn die velgen best bewerkelijk dus dan zou ik jou adviseren om er een zo best mogelijke beschermlaag op te zetten.
Collinite is leuk maar op velgen blijft het maar een paar maanden zitten ben ik bang en dan is blanke lak of Gyeon Rim veel duurzamer.

• Leuk
Reacties: Riez
@Ric325i
Dankjewel voor de tips en zeker waar.
Ik denk dat ik dan voor de Gyeon Rim ga.
Ben net iets te bang voor die blanke lak. Geeft ook toch net weer een iets andere glans vaak.