• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

geschikt of ongeschikt

VectraGTS

Detailing rookie
13 mrt 2016
24
2
48
Hoi,

Ik heb een vraagje ik heb een hogedruk apparaat maar nog nooit grbruikt voor de auto
nu is mijn vraag kan ik elke hogedruk apparaat gebruiken voor de auto

er staat geen informatie meer op denk sticker of plaatje ooit eraf gegaan

hij is niet heel groot hij is geel en komt van een bouwmarkt zover ik weet was het geen karcher
meer info heb ik niet helaas,wel dat het pistool max 150 bar kan hebben,zit ook een klein geel potje bij die je op de lans kan zetten (foamen of heb ik het mis)

Groetjes Jordy

Voor een auto hoef je geen extreem krachtige hogedrukreiniger te hebben.
Zelf heb ik er eentje van (max) 120 bar, met sommige spuitkoppen durf ik dat zelfs niet op de lak te gebruiken.
Is de kop of pistool dat je hebt regelbaar?
Als er een fles bijzit kan je hier inderdaad mee foamen, maar verwacht geen dikke schuimlaag (daar gebruik ik de Monello Lancia Foam Kit voor).

Let in elk geval altijd goed op de lans die je gebruikt. Voor de auto is een vlakke straal het beste, en zou ik een ronde pulserende straal (vuilfrees) niet gebruiken.

• Leuk
Reacties: Aficior en StijnV
je kan dat zeker gebruiken, begin alvast vanaop een afstand en niet met de lans tegen de lak.
Of begin op de velgen
volgens mij kan je daar weinig fout mee doen wanneer je je gezond verstand gebruikt...

ik kan de lans instellen en heeft ook een vlakke straal (cm of 15)

hier wat foto's

sorry voor dat ze niet goed gekanteld zijn maar denk dat jullie het zowel zien :cool:
15xww9s.webp
aeb7uh.webp
34iguvb.webp

Groetjes Jordy

Volgens mij geen probleem om te gebruiken. Platte straal gebruiken zoals al eerder werd aanbevolen en niet te dicht op de lak gaan zitten....
Ik vraag me wel af of er een leuke foam laag uit die schuimsproeier komt....
Veel probeer plezier.... ;)

ik ga het voorzichtig proberen ik heb geen speciale foam in huis maar weet niet of het met wolf white/satin kan
zoja hoe moet ik dat gaan doen puur of gemend weet hier echt niks van af

Ik vraag me wel af of er een leuke foam laag uit die schuimsproeier komt....
Paar dagen gelden bij een nieuwe Karcher K3 de bijgeleverde foamer geprobeerd i.c.m. met hun autoshampoo. Schuim is het niet, maar wel een zeperige vloeistof. :P En de verhouding was zo'n 1:1.

hoe moet ik dat gaan doen puur of gemend
Ik weet niet of de White Satin er voor geschikt is, maar als je het gaat proberen, lekker veel shampoo gebruiken. :D

Greetz

Paar dagen gelden bij een nieuwe Karcher K3 de bijgeleverde foamer geprobeerd i.c.m. met hun autoshampoo. Schuim is het niet, maar wel een zeperige vloeistof. :p En de verhouding was zo'n 1:1.

Ik heb zelf ook een tijdje met zo'n Karcher Schuimsproeier met hun Ultra Foam gewerkt. Is leuk om te doen maar schuimt nauwelijks en ik deed met een literfles van € 10,- ongeveer 2 auto's. :eek:
Duur geintje dan dus als je bedenkt dat een Monello lans € 50,- kost in aanschaf en je aan Foam ongeveer voor € 1,- per auto doet.
Pre-Wash.webp

Probeer eens te spelen met mengverhoudingen maar ik denk dat je richting 1:5 tot misschien wel 1:1 moet gaan... Maar je kunt eerst 1:10 proberen. In bovenstaand lijstje staan de mengverhoudingen van de middeltjes die bedoeld zijn als Foam.

@Istnogferarie - Volgens mij is een Lancia-fles 700ml :P Althans, tot aan de FILL-streep waarbij de verhoudingen opgaan. (Dus nog goedkoper)
En met 500ml mix kan ik mijn hele BMW+wilkasten infoamen. (Dus nóg goedkoper) :D

Greetz

Ik ga zo wie zo even kijken en rustig beoordelen of het wat gaat worden met de hogedrukmachine,wil niet op nieuw de auto laten spuiten hahaha

en die verhoudingen om te foamen met Wolf White/Satin ik ga er eens rustig voor zitten om eens goed te lezen en dergelijke hier op het forum
en lukt het niet gewoon met handje en whasmitt uiteraad

Thx voor jullie reacties
Jordy

@Quantoxx
Damn. Je hebt gelijk. Waar heb ik al die tijd dan die andere 50cc gelaten.... :sob::sob::sob:

Ik heb afgelopen zaterdag een testje gedaan op mijn Passat.
Eerst de knop op halverwege gezet van de Lancia ding.
Kon de hele auto inspuiten met ongeveer 350cc oplossing en had toch nog redelijk dikke foam.
Daarna nogmaals met de knop op een kwart. Moest snel lopen en had alles (kennelijk 700 cc...) gebruikt op de auto.
Had wel een dikkere foamlaag (was gewoon scheerschuim) maar voor de toekomst is die dunnere toch meer dan genoeg.

Ik heb mijn Lancia standaard helemaal dicht staan. Vul de fles tot het1:10 streepje met Artico Magico en dan met water vullen tot de fill-streep. 1:10 vind ik prima, want dan loopt het sop er binnen enkele minuten wel vanaf. (+vuil) Wanneer ik een hele ranzige auto foam, dan doe ik 1:4 en dan is het echt dik schuim, maar blijft volgens mij te lang hangen. (+ op straat liggen)

Greetz