• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gestart met nieuw project - audi S4

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
de Mercedes SLK van mijn zwangere vriendin hebben we vervangen voor een Audi S4 uit juni 2007 met al wel helemaal 4100KM op de teller, deze hebben we geimporteerd vanuit duitsland.
De SLK zou zowiezo te klein zijn geweest als ons kindje geboren is en de auto is wel een beetje aan de lage kant voor een zwangere vrouw*-)

De S4 heeft ongeveer de volgende opties, zo goed als standaard op een S4 volgens mij, zijn het eigenlijk dus geen opties....:
- Automaat / tiptronic (schakelen aan het stuur)
- Xenon
- Schuif/kantel dak
- 18inch lichtmetalen velgen 235/40/18
- rns-e navigatiesysteem
- Stuurwielbediening
- Stoelverwarming
- Recaro sportstoelen deels leer, deels stof
- alarm klasse 3
- etc...

Ben op zich wel blij dat het geen alcantara leer heeft op de zitvlakken zoals je normaal ziet bij een S4, ik had met een andere S4 een proefrit gemaakt maar er zat een vlek in die ze er echt niet meer uitkregen.
Deze kleur is officieel in Nederland nooit geleverd geweest heb ik begrepen en dat maakt hem in mijn ogen extra speciaal. Een zwarte S4 is ook supermooi maar er rijden genoeg 1.9tdi's met Sline pakket rond en dan moet je wel 2 keer kijken of het een 'echte' is of niet.

De V8 logo's voor de zijkant zijn al binnen dus die gaan er na de poetsbeurt op. De chromen spiegelkappen komen er niet op, vinden we niet mooi staan op deze kleur en blijkbaar de vorige eigenaar ook niet.

Vandaag alvast even goed gewassen en hij staat veilig in de garage om van het weekend even goed gepoetst te worden

De auto is eerst met de autobrite foamland icm PB Slick and Suds. Wel moet de foamlans helemaal open om een goede dikke laag foam te geven. 100ML icm 800ML water is precies genoeg voor 1 auto.
Dit weekend zal ik hem verder onder handen nemen.

Deze foto's zijn na +- 4-5 minuten na het aanbrengen van het schuim gemaakt.
Nog even op de achtergrond de SLK:
S4_sop.jpg

S4_sop1.jpg


Na het wassen nog wat foto's geschoten en daarna veilig opgeborgen in de garage:D
gewassen_1.jpg

gewassen_2.jpg

gewassen_3.jpg

gewassen_4.jpg

gewassen_5.jpg

gewassen_6.jpg

gewassen_7.jpg

gewassen_8.jpg
 
Schitterende auto!! Mooie warme kleur!
En vergeleken met de SLK heb je nu een zee van ruimte!
 
Echt gave bak.:ja Maar het lijkt net of er voor een ruitenwisser mist.8-())
 
Ziet er straks uit!! Ook mooi dat de skirts in de wagenkleur zijn, past goed bij deze tint.

Persoonlijk vind ik alleen altijd de plakemblemen misstaan bij deze kleur.
 
FRfreak zei:
Echt gave bak.:ja Maar het lijkt net of er voor een ruitenwisser mist.8-())

Helemaal met FRfreak eens dat het een gave bak is. En idd je linker ruitenwisser staat een standje te hoog
 
Zo zeg, je maakt me onwijs jaloers. Normaal ben ik een fan van geblindeerde ruiten maar bij deze auto lijkt dat volledig overbodig, het ziet er geweldig uit! :)^
 
Mooie auto de S4, en een echte kenner ziet het verschil tussen een S4 en een "gewone"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben het helemaal met Bejabo eens: de verschillen zijn subtiel maar de kenner pikt hem er zo tussen uit. Net zoals bij de MB W124: de 500E is uiterlijk slechts licht anders dan zijn minder soortgenoten. Juist dat subtiele maakt naar mijn mening dergelijke auto's mooi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.