• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geurtjes...

dovdmeer

Detailing addict
16 mei 2008
689
65
50
Bergschenhoek
Mijn auto is inmiddels aan de binnekant geheel voorzien van een mooi laagje meguiars...en het ruikt wel lekker vind ik...:D

Echter als ik de airco aanzet kom er ook een geurtje mee wat iets minder prettig voor de neus is...Ikzelf heb er geen last van, maar mijn vrouw vind het echt vreselijk...
Hoe werkt dat spul eigenlijk? Moet dat in de airco ergens? (goed dat er geen rating system voor domme vragen hier is...:D) en word het een lekker geurtje, , of krijg je meteen een stortvloed van geuren die ook weer pijn doet aan de neus? Heeft iemand ervaring met dit?

Tnx!
 
Die dingen moet je in je auto zetten terwijl de airco op maximum staat. Dan een aantal minuten zo laten en het product doet z'n ding. Laat de auto tijdens die minuten gewoon z'n ding doen. Zit er niet in, het kan dat deze gassen op de luchtwegen werken als je er lang mee in contact bent.
 
dovdmeer zei:
Echter als ik de airco aanzet kom er ook een geurtje mee wat iets minder prettig voor de neus is...Ikzelf heb er geen last van, maar mijn vrouw vind het echt vreselijk...
Hoe werkt dat spul eigenlijk? Moet dat in de airco ergens? (goed dat er geen rating system voor domme vragen hier is...:D) en word het een lekker geurtje, , of krijg je meteen een stortvloed van geuren die ook weer pijn doet aan de neus? Heeft iemand ervaring met dit?

Ik gebruik altijd deze...




Die Van Motip ken ik niet maar ik vermoed dat de werking hetzelfde is. (Deze reinigt ern ontsmet).

Ik doe het meestal 1x per jaar, bij het begin van het warmere weer.

Gebruik is simpel, roostertje weghalen en in de luchtinlaat van de airco spuiten... :cool:
 
Je moet wel de airco 10mins voordat je er bent uitzetten anders kunnen er schimmels ontstaan en die ruiken ook niet echt fris.
 
Sven S8 zei:
Die Van Motip ken ik niet maar ik vermoed dat de werking hetzelfde is. (Deze reinigt ern ontsmet).

Ik doe het meestal 1x per jaar, bij het begin van het warmere weer.

Gebruik is simpel, roostertje weghalen en in de luchtinlaat van de airco spuiten... :cool:

Waar kun je dat roostertje vinden van de airco lucht inlaat? Zit dat onder de motorkap of waar?
 
Dibbuz zei:
Je moet wel de airco 10mins voordat je er bent uitzetten anders kunnen er schimmels ontstaan en die ruiken ook niet echt fris.

Die schimmels zijn het hele probleem van niet fris ruikende Airco's. Eigenlijk zijn ze ook niet gemaakt voor ons klimaat, daarom gaan ze vaak muf ruiken na het winterseizoen, zodra je de airco weer gaat gebruiken.

Even zo'n (halve) fles erdoorheen en hij is weer goed voor een jaar!

NB: het moet wel een reinigende en ontsmettende werking hebben, met geurtjes alleen bereik je niet veel, dat maskeert het probleem alleen maar.

Tip: zet (zo mogelijk) de clima even op "Rest" voor je het contact uitzet. Dan blijft hij nog een tijdje ventileren. :ja
 
Als je airco problemen wil vermijden, dan zet je 's winters regelmatig eens de airco op. Dan hebben bacterieën de kans niet om zich ver genoeg te ontwikkelen om te gaan stinken. En alle rubber dichtingen enzo worden dan ook een keer gevoed. In het airco gas zit namelijk iets in dat ervoor zorgt dat de rubbers niet uitdrogen.
 
FF een oud topic opgraven....

Zou graag een scent aanschaffen uit het CG programma. Zijn er plannen om deze (opnieuw??) in de CC-shop op te nemen.
Ik weet dat deze ook op andere plaatsen op 't web te koop zijn, maar om onder de verzendkosten uit te komen moet ik dan een hele bestelling plaatsen. En heb momenteel niets uit díe andere webshops nodig, vandaar...
 
JAGR zei:
FF een oud topic opgraven....

Zou graag een scent aanschaffen uit het CG programma. Zijn er plannen om deze (opnieuw??) in de CC-shop op te nemen.
Ik weet dat deze ook op andere plaatsen op 't web te koop zijn, maar om onder de verzendkosten uit te komen moet ik dan een hele bestelling plaatsen. En heb momenteel niets uit díe andere webshops nodig, vandaar...

Heb de vraag ook wel eens uitgezet bij Tim, maar volgens mij waren er toen wat probleempjes in contact met de Nederlands importeur. Hij gaf toen aan dat ze er niet in zouden komen. Misschien is dit inmiddels anders?
 
airco leeg laten trekken en opnieuw opvullen, en nieuwe airco filter steken, die spray van wyns is maar paar weken werkzaam, en je wagen voorzien van een parfum, ik gebruik de profesionele met bloemengeur van autoglym. airco leegtrekken en laten vullen is wel redelijk duur maar het meest effectieve
 
meguiarspro zei:
airco leeg laten trekken en opnieuw opvullen, en nieuwe airco filter steken, die spray van wyns is maar paar weken werkzaam, en je wagen voorzien van een parfum, ik gebruik de profesionele met bloemengeur van autoglym. airco leegtrekken en laten vullen is wel redelijk duur maar het meest effectieve

Volgens mij krijg je de schimmelvorming in je luchtkanalen, dus dat blijf je dan wel houden. Dit is ook vaak de veroorzaken van de lucht.