• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gezocht alternatief voor Tar X

Mijn Tar x is bijna op en ben op zoek naar het beste alternatief. Gebruik het vooral voor de velgen.

• ****** - Tar x

Stemmen: 0 0,0%
  • Gyeon - Q2 Tar

• Valet pro - Citrus tar en glue remover

• Auto Finesse - Oblitarate tar remover

• Andere

• Totaal aantal stemmers
    1

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
149
103
33
Mijn Tar x is bijna op en ben op zoek naar het beste alternatief.
Gebruik het vooral voor de velgen.
Het moet liefst ook zo veilig mogelijk zijn

Laatst waren ze hier bezig aan de weg, dus ik gewoon gevraagd wat hun naast het "diesel branden" gebruiken om hun spullen schoon te maken? Laten ze nou net van die handige spuitbussen hebben met bitume remover!,... Werkt als een bom! Afspoelen met water en klaar!

Mijn ervaring met producten zoals een Tar X is dat ze niet altijd alles zomaar kunnen verwijderen. Daarmee bedoel ik dat het niet is van "even opspuiten, wachten, afspuiten en weg is de troep". Voor mij werkt het goed als eerste stap voor een wagen/velg die echt vol hangt, maar daarna gebruik ik meestal toch nog een Citrus of Oblitarate om de hardnekkige vervuiling eraf te krijgen. Zelf vind ik Oblitarate iets efficiënter voor teer/bitumen, daartegenover staat dat de Valet Pro variant veelzijdiger is (ook lijmresten) en beter ruikt ...

PS: de Dodo-variant heb ik geen ervaring mee, dus kan ik weinig over zeggen ...

Weet niet waar jullie een kleine hoeveelheid dieselolie vandaan halen.. Heb petroleum gebruikt, werkt prima. Heb WD40 gebruikt(petroleum product), werkt wel wat maar niet geweldig(niet op de klodders). Heb nu een citrum tar remover, vooralsnog lijkt het goed te werken. Binnenkort goed testen op de zomervelgen.

Blinque;n408267 zei:
Weet niet waar jullie een kleine hoeveelheid dieselolie vandaan halen.. Heb petroleum gebruikt, werkt prima. Heb WD40 gebruikt(petroleum product), werkt wel wat maar niet geweldig(niet op de klodders). Heb nu een citrum tar remover, vooralsnog lijkt het goed te werken. Binnenkort goed testen op de zomervelgen.

Bij de pomp! Gewoon een klein kannetje mee,. En een beetje tappen. Bij de kassa kijken ze wel even raar als je 0,50€ moet betalen!